Singeltråden

Bikerman75

* MAVERICK *
Gick med
21 Jan 2013
Hoj
Drag Star 1100 Classic, 2002
Jag hänger med :p Men poängen är att han har liknande inlevelse som i musiken. :) Vad som sägs är sällan viktigt, det är känslorna och inlevelsen som gör det liksom. Också tyvärr en nackdel när det gäller att få över teckenspråk till svenska vilket gör att många döva tappar svenska eftersom teckenspråkets grammatik är helt annorlunda och enklare än svenska.

Bland annat är det ett och samma tecken för t.ex gå, gått, gick.

Du är bra tecknas som: Du -pek- bra. Pek är när man pekar på den man pratar med. Mycket lättare att visa :hihi

Stockholmarna kan få sig en lektion också snart om ni vill :banana

Alltså jag har aldrig mött någon som verkligen inte hör och nu börjar jag känna en stark begränsning av att inte fixa det.

Visserligen har jag träffat några kvinnor som inte vill höra vad man säger, men det är ju en helt annan sak.

Att vara en ensamnvarg och bo i skogen har sina negativa delar rent socialt måste jag nog medge. :(

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Alltså jag har aldrig mött någon som verkligen inte hör och nu börjar jag känna en stark begränsning av att inte fixa det.

Visserligen har jag träffat några kvinnor som inte vill höra vad man säger, men det är ju en helt annan sak.

Att vara en ensamnvarg och bo i skogen har sina negativa delar rent socialt måste jag nog medge. :(

Såja, lugn och fin nu. Inga krav ställs på dig och jag förväntar mig att inga krav ställs på mig :D Mer än att jag ser till att ta mig och YipYip till festen (det blir jag som kör alltså). Resten löser sig! :fyllisar

Funkar det inte att prata så kan vi skriva. Så funkar det. Jag har några kompisar som är från Skåne. Ett par av dem är svåra att avläsa så vi skriver. Ute på krogen är det uteslutande skrift som gäller eftersom jag inte kan överrösta musiken.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hmmm... Jag vet inte om jag vågar bli full :D
Jag vågar det fan inte med tanke på allt som utlovats...:näsblod Det får bli läsk och lättöl för min del om jag ska överleva kvällen... :D

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Dagens fråga plåtis! Funkar lappar i baren eller måste någon annan beställa åt dig?

Ska jag beställa nån öl gastar jag. Men ska jag ha någon drink skriver jag på min telefon.

Varför måste någon annan beställa åt mig liksom :D När andra beställer till mig brukar de betala :glömdet

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Funkar det inte att prata så kan vi skriva. Så funkar det. Jag har några kompisar som är från Skåne. Ett par av dem är svåra att avläsa så vi skriver. Ute på krogen är det uteslutande skrift som gäller eftersom jag inte kan överrösta musiken.

Men hur kommunicerar du tillbaka med såna som inte kan teckenspråk då? De pratar, du läser på läppar och skriver tillbaka eller?:va Eller du pratar?:va Hur lär man sig det om man inte hör egentligen, provar sig fram tills läraren ger tummenupp? Nu blev jag både fascinerad och nyfiken så du får inte ta illa upp om mina frågor ses som okänsliga, aldrig känt någon hörselskadad så jag har ingen koll och frågar således som jag undrar... :) :D

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår