Slowroller
Skrämmer små barn
Who you calling a Fairy, eh?
Oh get a room already!!!
Who you calling a Fairy, eh?
Såså. Det blir ju ett minne för livet.
Men hur kommunicerar du tillbaka med såna som inte kan teckenspråk då? De pratar, du läser på läppar och skriver tillbaka eller? Eller du pratar? Hur lär man sig det om man inte hör egentligen, provar sig fram tills läraren ger tummenupp? Nu blev jag både fascinerad och nyfiken så du får inte ta illa upp om mina frågor ses som okänsliga, aldrig känt någon hörselskadad så jag har ingen koll och frågar således som jag undrar...
Ska jag beställa nån öl gastar jag. Men ska jag ha någon drink skriver jag på min telefon.
Varför måste någon annan beställa åt mig liksom När andra beställer till mig brukar de betala
Det är skillnad på att vara modig och att vara dumdristig...
Ska jag beställa nån öl gastar jag. Men ska jag ha någon drink skriver jag på min telefon.
Varför måste någon annan beställa åt mig liksom När andra beställer till mig brukar de betala
Gillar du mjölk?
Såklart! Bara nyfiken.
Nej men det finns inga dumma frågor, bara dumma svar. Jag har fått alla sorters frågor och det där är normala frågor, iaf mig veterligen
Jag pratar. Som i att prata. Men fattar vi inte nåt eller fastnar nånstans så skriver vi. Jag har gått hos talpedagog när jag var yngre. Sen har jag ju alltid umgåtts med hörande men har börjat prata mer och mer sedan jag blev singel och började umgås med massa folk. Numera är jag bekvämare med att prata även om jag är medveten om att det finns brister i mitt tal. Jag har ju ständig kundkontakt på mitt jobb på återvinningscentralen men det är sällan det händer att jag behöver kalla på en annan kollega eller börja skriva.
Man lär sig också hur jag pratar, jag missar ibland vissa stavelser såsom T och slarvar med S. Sen kan jag inte uttala J om det kommer först. Så namn som Joel, Johan osv blir Oel, Ohan
Men det bjuder jag på, det är väl en del av min charm tänker jag
Näe, det beror helt på situation skulle jag vilja säga... Att frivilligt ge sig in i en fisksodomeringssituation bara för att man blir kallad feg tyder inte på mod utan snarare idiotiHellre dumdristig framför modig.
Eller?
Oh get a room already!!!
Aha, då är jag med lite bättre Tänkte om du förlorat hörseln någon gång men kunnat höra och därmed lärt dig prata tidigare i livet... Men ok, så man kan lära sig prata utan att kunna höra. Spännande
Haha, förstår Jaja, det ska nog reda sig Vi får improvisera och se hur det går, Går det inte alls så får vi väl skriva eller helt enkelt ge fan i att prata Men så illa tror jag inte att det ska gå, jag pratar iallafall inte sån där enormt grötig skånska så
Näe, det beror helt på situation skulle jag vilja säga... Att frivilligt ge sig in i en fisksodomeringssituation bara för att man blir kallad feg tyder inte på mod utan snarare idioti
Inte som sällskapsdricka
Men hur kommunicerar du tillbaka med såna som inte kan teckenspråk då? De pratar, du läser på läppar och skriver tillbaka eller? Eller du pratar? Hur lär man sig det om man inte hör egentligen, provar sig fram tills läraren ger tummenupp? Nu blev jag både fascinerad och nyfiken så du får inte ta illa upp om mina frågor ses som okänsliga, aldrig känt någon hörselskadad så jag har ingen koll och frågar således som jag undrar...
Jag har lärt mig hur det ska vibrera i halsen, hur tungan ska vara i munnen, hur läpparna ska vara formad osv.
(PIPPI, det här betyder att jag behärskar tekniken i mun och hals, eller hur??? )
Det reder sig, annars får YipYip agera tolk haha!
Jag har gett mig in på en del idioti men det var värt det i efterhand. Även om det var jävligt dumt
Man kan blanda många olika "drinkar" på mjölk som bas helt utan alkohol och då som just sällskapsdricka.
Den riktiga anledningen är att jag gärna ska ha koll på var jag och orka hålla mig vaken så att jag i sinom tid kan ta mig hem igen, samt att jag blir så förbannat bakfull numera... Det ska gärna kännas värt det även dagen efter ;-) Även om jag förvisso är lite orolig för fiskhyss också :-D
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|