Plåthinken
Tappat barn
Det är till att vara ute i god tid ja.
Kom på det idag. Nåja.
Det är till att vara ute i god tid ja.
Im useful, jag blir utnyttjad hela tiden.
And we couldn't be more proud of you angel!
Oki, hoppas det löser sig snart!Det är bara allt och inget helt enkelt. Inget jag är sugen på att fläkta ut här på forumet.
Hmmm... vi har varit inne på det här spåret förut och jag har inte orkat kommentera. Men tyvärr så är långt ifrån alla "utvecklingsstörda" lyckliga hela tiden. Dels har jag jobbat med handikappridning så jag har sett en hel del själv vad som pågår när de inte sitter till häst och även vad som kan hända när de gör det. Men mest tråkigt var det att höra det min kompis som är dramapedagog och teckenspråkstolk och som arbetar med olika typer av mentalt funktionshindrade människor berättade om hur vissa av dessa "mindre intelligenta" människor mår i vardagen. Många av dem är jättefrustrerade över att inte nå fram kommunkationsmässigt vare sig till oss "normala" eller till andra förståndshandikappade. Det är ju inte så att handikapp alltid följer samma mönster och även handikappade är individer. Det gråts och bits och sparkas. Hon har tom blivit påkörd av den kille i permobil när han blev arg på henne för att hon inte förstod vad han ville. Så många av dem är absolut medvetna om att de är annorlunda och inte alls så lyckliga över sin situation.Nu är vi inne på nåt som jag har tagit upp förut.
Hur vet man om man är en mupp?
Dom som har t.ex Downs syndrom. Dom ser ju ut o gå runt med ett leende på läpparna jämnt!
Dom har inte en aning om att dom är speciella.
Hur vet då just du att inte du är "speciell"...
Jag har 30 hp valbara kurser varav 15 hp måste vara inom något spår. Jag vill nog läsa JÖKen i sommar men här på högskolan har de inriktningen handelsrätt vilken sommarkursen inte har. Vill alltså inte läsa JÖKen som en av de valbara kurserna eftersom jag vill nog läsa annat utöver de obligatoriska och det är ju inte enbart juridiken. Så jag har mailat studierektorn och rådfrågat. Sista anmälningsdatum är imorgon så hoppas han svarar snabbt.
Hmmm... vi har varit inne på det här spåret förut och jag har inte orkat kommentera. Men tyvärr så är långt ifrån alla "utvecklingsstörda" lyckliga hela tiden. Dels har jag jobbat med handikappridning så jag har sett en hel del själv vad som pågår när de inte sitter till häst och även vad som kan hända när de gör det. Men mest tråkigt var det att höra det min kompis som är dramapedagog och teckenspråkstolk och som arbetar med olika typer av mentalt funktionshindrade människor berättade om hur vissa av dessa "mindre intelligenta" människor mår i vardagen. Många av dem är jättefrustrerade över att inte nå fram kommunkationsmässigt vare sig till oss "normala" eller till andra förståndshandikappade. Det är ju inte så att handikapp alltid följer samma mönster och även handikappade är individer. Det gråts och bits och sparkas. Hon har tom blivit påkörd av den kille i permobil när han blev arg på henne för att hon inte förstod vad han ville. Så många av dem är absolut medvetna om att de är annorlunda och inte alls så lyckliga över sin situation.
Nåväl, det händer ju inte så ofta men nu fick ni en dos av en seriös Tjerring... Sorry to burst the happy bubble!
Oki, hoppas det löser sig snart!
Hmmm... vi har varit inne på det här spåret förut och jag har inte orkat kommentera. Men tyvärr så är långt ifrån alla "utvecklingsstörda" lyckliga hela tiden. Dels har jag jobbat med handikappridning så jag har sett en hel del själv vad som pågår när de inte sitter till häst och även vad som kan hända när de gör det. Men mest tråkigt var det att höra det min kompis som är dramapedagog och teckenspråkstolk och som arbetar med olika typer av mentalt funktionshindrade människor berättade om hur vissa av dessa "mindre intelligenta" människor mår i vardagen. Många av dem är jättefrustrerade över att inte nå fram kommunkationsmässigt vare sig till oss "normala" eller till andra förståndshandikappade. Det är ju inte så att handikapp alltid följer samma mönster och även handikappade är individer. Det gråts och bits och sparkas. Hon har tom blivit påkörd av den kille i permobil när han blev arg på henne för att hon inte förstod vad han ville. Så många av dem är absolut medvetna om att de är annorlunda och inte alls så lyckliga över sin situation.
Nåväl, det händer ju inte så ofta men nu fick ni en dos av en seriös Tjerring... Sorry to burst the happy bubble!
????????
Du kan ju jobba ett tag o ta master vid sidan om eller ta tjänstledigt. Vi har några stycken som gjort så på mitt jobb. Då hinner man reflektera lite emellan också o tjäna lite kosing som man kan stuva undan och dryga ut med när man tar sina sista poäng.
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|