Bikerman75
* MAVERICK *
För min del bryr jag mig inte om vad andra ska tycka då det först och främst är jag som ska vara glad och nöjd med blivande partner.
haha näää jag var ironiskt och tänkte mer, 10 middagar.. kanske dags att göra nått annat än att bjuda på mat jag har sagt de förut åxå.. bli bjuden på middag eller fika är värdelöst som första dejt.... meeen de är jag de..
10 dejter på en månad?! Det är ju 2-3 dejter i veckan, du kanske skulle ge dem en chans innan du springer iväg på nästa dejt?
Jo... Jag förstod det och skämtade jag också.
Middag eller fika är rätt så ok, man får i alla fall chansen att snacka och lära känna varandra lite. Men också kul att hitta på något och inte bara sitta där med en kopp kaffe och en bulle. Bio är däremot värdelöst.
Det är ju det man aldrig vet på förhand om man inte har några krav.
I efterhand kan jag ofta se att det är humorn som klickar och det gäller oavsett vilken typ av kontakt jag knyter. Jag går inte runt och söker en partner precis som jag inte går runt och söker nya vänner.
I vissa möten uppstår tycke och andra inte. Saker som inte är självklara tilltalar mig. Människor som inte går att trycka in i mallen tilltalar mig. Om man skrapar lite på ytan och visar intresse för människan under ytan inser man rätt fort att det är väldigt få som går att pressa in i mallen.
Högst allvarligt och seriöst menat
Jag gillar inte fika med nya människor, mest för jag har svårt för att kallprata med vissa. Skulle det vara en jag inte riktigt klickar med känns det sjukt jobbigt.
Men aktiviteter såsom träning, promenad, bowling etc känns bättre. Då måste man inte heller prata hela tiden.
Pungspark kanske?
Enklare ifall båda till exempel gillar att resa och inte bara den ene, medan den andre hellre vill sitta instängd med neddragna gardiner hela sommaren och spela dataspel. Typ. Man kanske inte ska kalla det krav, utan önskemål som gör livet enklare och roligare för båda?
Om jag tänder på det då?
Om det är sjukt jobbigt och man måste hitta på något för att slippa prata med människan, varför har man då ens gått på dejt?
Om jag tänder på det då?
Nu har du fått allt om bakfoten!
Det är inte för att slippa prata! Det är för att ta bort tvånget till att prata hela tiden. Att sitta på ett fik och bara "Hmm.. Ja.. Ehh, visst är det fint väder därute?"
Men sen är jag ju också värdelös på att kallprata, det kan spela in här.
(Jag har ju inte varit på någon dejt så jag ska väl hålla käften här, tur att jag snörat på mig mina snabba skor och kopplat hunden för en löptur så får ni diskutera ifred )
Jag kan sparka.
Nu har du fått allt om bakfoten!
Det är inte för att slippa prata! Det är för att ta bort tvånget till att prata hela tiden. Att sitta på ett fik och bara "Hmm.. Ja.. Ehh, visst är det fint väder därute?"
Men sen är jag ju också värdelös på att kallprata, det kan spela in här.
(Jag har ju inte varit på någon dejt så jag ska väl hålla käften här, tur att jag snörat på mig mina snabba skor och kopplat hunden för en löptur så får ni diskutera ifred )
Fast då klickar man förmodligen inte från början. När jag läser ditt svar till Plåtis känns det som du håller med
Man ska alltid lägga sig i
Hur ska de andra annars lära sig att man kan se på saker från olika vinklar?
Jag säger ju att hon är trevlig
Den repliken, "Hmm.. Ja.. Ehh, visst är det fint väder därute?", funkar hur bra som helst, alltid, även när det ösregnar ute.
Vem? Jag?
Bio är ultimat så måste båda hålla truten.
Vad svarar man sen på det där?
Ja, du kanske är duktig på att småprata. Det är iallafall en grej jag behöver öva på. Men jag tror jag oroar mig i onödan i de flesta fall. Jag var ärligt talat skitnervös inför SH-festen, att jag skulle sitta där knäpptyst.
Vad svarar man sen på det där?
Ja, du kanske är duktig på att småprata. Det är iallafall en grej jag behöver öva på. Men jag tror jag oroar mig i onödan i de flesta fall. Jag var ärligt talat skitnervös inför SH-festen, att jag skulle sitta där knäpptyst.
Om du är först att säga repliken, då slipper du ju tänka ut ett svar, så var snabb!
Tyckte du verkade ha hur kul som helst på den där festen, så du behöver inte oroa dig för fester i framtiden. Men jag vet vad du menar. Jag var inte heller världens mest pratsamma människa förr, är antagligen inte det nu heller, men man lär sig lite med tiden.
Det är klart det skulle stå du. Jag är inte riktigt på banan.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|