Singeltråden

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Alltså , vad tjänar en normal vanlig hederlig taxichaffis i genomsnitt typ ?
Kan ju va rätt sofft extraknäck
Fast har många taxikunder som lämnar in sina bilar å dom fan börjar nästan gråta när vi behöver iaf ett par 3-4 dar på oss att laga (normalkund 6-8 arbetsdagar) , känns som pressen e fetstor i den branchen

tkdrille

Guest
Alltså , vad tjänar en normal vanlig hederlig taxichaffis i genomsnitt typ ?
Kan ju va rätt sofft extraknäck
Fast har många taxikunder som lämnar in sina bilar å dom fan börjar nästan gråta när vi behöver iaf ett par 3-4 dar på oss att laga (normalkund 6-8 arbetsdagar) , känns som pressen e fetstor i den branchen

Allt från 13000-25000. Jag jobbar så att jag kommer upp mot 17-19 tusen ut.
Om man måste lämna in taxin så den står och man inte har en reserv så är man rätt så rökt. Vi har 50 tal bilar i vårt bolag och har 3 egna mekaniker. Och de är svårt att få en bil att bli stängd då de förlorar varje timme.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
:hej Hur gick det med dina studieplaner då? blev det av med kursen i Lund?

Min studierektor har vägrat svara på mina mail. Pratade med en kompis som avrådde mig från att söka dit. En annan kompis var mer optimistisk och sa att om man orkar så kan man pendla utan problem.

Jag är kluven... Vill inte läsa annat bara för att liksom :( Kan nog lösa Lund om jag nu gör exjobbet själv och inte i par som de egentligen vill. Får mer information på måndag angående exjobbet, jag kommer inte tumma på min innovationsidé till exjobbet så antingen vill någon jobba med mig eller så gör jag det själv.

Gör jag det själv är det helt upp till mig att anpassa tiderna, då kanske jag kan hitta nån kompis att sova hos ibland (underlättar då också så jag kan ta med mig hunden).

Det är mest praktiska saker som hindrar mig från att söka just nu. Känner mig väldigt kluven här. Ska också se om jag inte kan få "dispens" till att läsa kurser på avancerad nivå istället för kandidat när det gäller att fylla upp deras krav.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det vet jag inte.

Det jag reagerar över är att jag flera gånger läst kommentarer som att folk inte lever upp till krav man har på dom eller att man är för kräsen.

Jag tycker det är lite konstigt att ha krav, men det är jag. Jag är konstig :hihi :3freak
Förmodligen har jag fel och alla andra rätt. Jag tycker att ytlighet är tröttsamt och om man ska ha en massa krav på sin omgivning ska man se till att själv vara förbannat perfekt först. :näsblod

Meningen med mitt liv är att får reda på vilken slags människa du är. :7peta
Krav som ställs på mig är helt ointressanta. Jag kommer aldrig att försöka leva upp till några krav. :arsele

Lite sent, men bättre det än att Blöjan försöker sig på att svara.

Det är väl klart att man ska ha krav, ingen ska ju "nöja" sig med någon för att man inte kan få bättre. Man ska alltid sträva efter den personen man verkligen vill ha.
Annars kommer det inte funka.

Ytlighet är viktigt, är man inte attraherad av nån så spelar det ingen roll om dom är non-stopen på din tårta. Varför nöja sig med nåt du inte vill ha liksom?

Jag är inte perfekt, men jag trivs med mig själv, och mig, och mig. Sen låter jag min flicka avgöra om hon vill vara med mig. Det är hennes jobb. Jag kan bara vara mig själv och hoppas att hon gillar det hon ser.

Jag säger ja till ytlighet och krav. Men sen efter att det är avklarat, då ska man se till att det är en människa man vill vara med, hela paketet. Och så får man hålla tummarna för att det inte är en kaninkokerska.

Jag försökte få min dam att gå in och beskriva mig, men hon skrattade bara.

Så jag lämnar det till Blöjan, han har känt på mig flera ggr.
;)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Det är ju det man aldrig vet på förhand om man inte har några krav.
I efterhand kan jag ofta se att det är humorn som klickar och det gäller oavsett vilken typ av kontakt jag knyter. Jag går inte runt och söker en partner precis som jag inte går runt och söker nya vänner.

I vissa möten uppstår tycke och andra inte. Saker som inte är självklara tilltalar mig. Människor som inte går att trycka in i mallen tilltalar mig. Om man skrapar lite på ytan och visar intresse för människan under ytan inser man rätt fort att det är väldigt få som går att pressa in i mallen.

Högst allvarligt och seriöst menat :)

Mr. Obstinat tar ton igen. ;)

Jag tycker att det är väldigt få människor som är helt unika.
Folk funkar väldigt lika, väldigt små variationer.

Ibland är det sura människor och ibland är det glada människor. Men alla har samma basbehov och fungerar lika.

Tycker jag då. :)

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Min studierektor har vägrat svara på mina mail. Pratade med en kompis som avrådde mig från att söka dit. En annan kompis var mer optimistisk och sa att om man orkar så kan man pendla utan problem.

Jag är kluven... Vill inte läsa annat bara för att liksom :( Kan nog lösa Lund om jag nu gör exjobbet själv och inte i par som de egentligen vill. Får mer information på måndag angående exjobbet, jag kommer inte tumma på min innovationsidé till exjobbet så antingen vill någon jobba med mig eller så gör jag det själv.

Gör jag det själv är det helt upp till mig att anpassa tiderna, då kanske jag kan hitta nån kompis att sova hos iblant låter d (underlättar då också så jag kan ta med mig hunden).

Det är mest praktiska saker som hindrar mig från att söka just nu. Känner mig väldigt kluven här. Ska också se om jag inte kan få "dispens" till att läsa kurser på avancerad nivå istället för kandidat när det gäller att fylla upp deras krav.

Det låter onekligen som att du är klyven, Det är väl bara att hoppas att allt löser sig, vad det än blir.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Lite sent, men bättre det än att Blöjan försöker sig på att svara.

Det är väl klart att man ska ha krav, ingen ska ju "nöja" sig med någon för att man inte kan få bättre. Man ska alltid sträva efter den personen man verkligen vill ha.
Annars kommer det inte funka.

Ytlighet är viktigt, är man inte attraherad av nån så spelar det ingen roll om dom är non-stopen på din tårta. Varför nöja sig med nåt du inte vill ha liksom?

Jag är inte perfekt, men jag trivs med mig själv, och mig, och mig. Sen låter jag min flicka avgöra om hon vill vara med mig. Det är hennes jobb. Jag kan bara vara mig själv och hoppas att hon gillar det hon ser.

Jag säger ja till ytlighet och krav. Men sen efter att det är avklarat, då ska man se till att det är en människa man vill vara med, hela paketet. Och så får man hålla tummarna för att det inte är en kaninkokerska.

Jag försökte få min dam att gå in och beskriva mig, men hon skrattade bara.

Så jag lämnar det till Blöjan, han har känt på mig flera ggr.
;)

Stora ord, jag håller med dig där.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras