Singeltråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Det låter onekligen som att du är klyven, Det är väl bara att hoppas att allt löser sig, vad det än blir.

Det är en vardag för mig att vara ambivalent och inte veta vad jag känner eller vad jag vill egentligen :näsblod

Det hade ju varit fint att få lite stöd av studierektorn som även fungerar som handledare/mentor innan jag skickar in ansökan. Det är ju platsgaranti om det räknas in i valbara kurser så söker jag dit kommer jag ju börja där. Då vore det fint om jag kunde börja planera smått under sommaren och hitta fungerande lösningar. Funderar nästan på att hyra ut min lägenhet och bosätta mig i Lund under åtminstone en termin och åka upp hit när det behövs istället.

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Allt från 13000-25000. Jag jobbar så att jag kommer upp mot 17-19 tusen ut.
Om man måste lämna in taxin så den står och man inte har en reserv så är man rätt så rökt. Vi har 50 tal bilar i vårt bolag och har 3 egna mekaniker. Och de är svårt att få en bil att bli stängd då de förlorar varje timme.

Okidokili ..... inget för mig alltså , inte ens som xtra ,m fan tjänar mer på å köra mackor på kvällen till mackarna :rolleyes:
Åja har full förståelse att taxi folket vill rulla med sina bilar , å vi har märkning av dom i verkstan (även piska från FB då stillet e skyhögt) ...tycker synd om egenåkarna som blir av med sin inkomst i en vecka , trots att 95% e för jävla snåla att fixxa en vettig försäkring å bölar fett när dom krockar när dom knappar på GPS/FB/SMA :rofl

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Det är en vardag för mig att vara ambivalent och inte veta vad jag känner eller vad jag vill egentligen :näsblod

Det hade ju varit fint att få lite stöd av studierektorn som även fungerar som handledare/mentor innan jag skickar in ansökan. Det är ju platsgaranti om det räknas in i valbara kurser så söker jag dit kommer jag ju börja där. Då vore det fint om jag kunde börja planera smått under sommaren och hitta fungerande lösningar. Funderar nästan på att hyra ut min lägenhet och bosätta mig i Lund under åtminstone en termin och åka upp hit när det behövs istället.

Jag trodde att mentors uppgift var att ge stöd, så jag kan förstå om du blir frustrerad över brist på stöd.
Din ide' att flytta till Lund låter smart om du kommer in på kursen.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
På riktigt?

Varför?

Om jag ska vara seriös ett tag, vilket sällan händer här eller i verkligheten, så är det så faktiskt. Jag känner att jag behöver vara hyfsat nöjd med mig själv och mitt liv innan jag kan släppa in någon annan i mitt liv.

Lite flummigt kanske men det är ungefär så jag känner.

tkdrille

Guest
Okidokili ..... inget för mig alltså , inte ens som xtra ,m fan tjänar mer på å köra mackor på kvällen till mackarna :rolleyes:
Åja har full förståelse att taxi folket vill rulla med sina bilar , å vi har märkning av dom i verkstan (även piska från FB då stillet e skyhögt) ...tycker synd om egenåkarna som blir av med sin inkomst i en vecka , trots att 95% e för jävla snåla att fixxa en vettig försäkring å bölar fett när dom krockar när dom knappar på GPS/FB/SMA :rofl

De som är kul med helger är väl om man gillar fulla människor som är sköna att driva lite med. De är ju inte ett vanligt arbete kan jag ju säga =) Man måste tåla mycket skit. Men de är inget jag själv rekommenderar folk om de kan få andra jobb.

Jo de där smååkarna är ju helt galna som inte ordnar upp ordentliga försäkringar så de klarar av stillestånden. Även för en så stor åkare som min så kan de vara tajt vissa månader. December och januari är ju riktiga skitmånader och då stänger han av vissa bilar för att spara in på utgifter.
De som är lite synd på min bil är ju att den har dispens och har ingen taxameter vilket jag gärna hade haft så jag kunnat köra lite vanliga turer när de är för lite att göra.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Mr. Obstinat tar ton igen. ;)

Jag tycker att det är väldigt få människor som är helt unika.
Folk funkar väldigt lika, väldigt små variationer.

Ibland är det sura människor och ibland är det glada människor. Men alla har samma basbehov och fungerar lika.

Tycker jag då. :)

Saken är väl den att det verkar som om det är jag som är obstinat här och du är som dom andra :7peta
Det spelar ingen roll hur bra ytan och paketet passar mina behov om innehållet är trasigt :crash

Jag har ett stort behov av att diskutera och skämta. Åka till Ikea hand i hand det får någon annan göra.

Jag vill inte ha ett omslagspapper. Jag vill ha en present :banana

Helt plötsligt har jag då krav :rofl

Det finns delar av dig jag inte vill vara, men jag vill kunna det du kan :Bugar

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Om jag ska vara seriös ett tag, vilket sällan händer här eller i verkligheten, så är det så faktiskt. Jag känner att jag behöver vara hyfsat nöjd med mig själv och mitt liv innan jag kan släppa in någon annan i mitt liv.

Klen tröst men du är inte ensam om det. Utan att starta någon diskussion - vad kan du ändra på så du kan bli nöjd med dig själv? Vilka brister finns det och hur kan du förbättra dem?

Att inte vara seriös kan ju vara ett slags skydd för att slippa möta det man inte gillar - förnekelse. Att bära upp en fasad.

Utan att gå in på detaljer, är jag en trasig människa så jag vet själv hur det är. Men jag jobbar på att tackla mig själv :tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono

Förståeligt, men vad är det du inte är nöjd med då?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati