Singeltråden

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Snacka om att vara snabb fram med klagovisan.
Sätt dig i soffan och glo på en film. Du ska nog får köra ska du se.

Får det inte storma på sommaren? Åska brukar väl vara väldigt somrigt, vad jag vet.

Att fråga vart sommaren tog vägen känns ju bara löjligt. Det är fortfarande maj, sommaren har alltså, enligt almanackan, inte ens börjat än. Du kan väl försöka vänta nån månad i alla fall innan du börjar klaga?

/Hon som är fruktansvärt trött på folk som klagar på vädret så fort det är lite dåligt. Det har ju varit massor med dagar med jättefint väder, är de verkligen så svåra att komma ihåg? Duger det ändå inte (med tanke på att många vill klaga oavsett om det är varmt, kallt, soligt eller regnigt) så går det utmärkt att flytta till ett land vars klimat passar en bättre.

Ha ha, han fick på tasken från alla håll för att ha sysslat med svenskens nationalsport :) Lite komiskt fann jag detta såhär på Söndagsaftonen.

Bikerman75

* MAVERICK *
Gick med
21 Jan 2013
Hoj
Drag Star 1100 Classic, 2002
Ha ha, han fick på tasken från alla håll för att ha sysslat med svenskens nationalsport :) Lite komiskt fann jag detta såhär på Söndagsaftonen.

:tummenupp Så brukar det vara.

För övrigt tycker jag det är ok med regn och blåst ibland men att det oftast är klarblå himmel och strålande sol på vardagarna när man sitter o svettas i en lastbil för att tjäna lite pengar att ha roligt för så tycker jag det är lite surt :( att det är skitväder när man är ledig. :glömdet

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
:tummenupp Så brukar det vara.

För övrigt tycker jag det är ok med regn och blåst ibland men att det oftast är klarblå himmel och strålande sol på vardagarna när man sitter o svettas i en lastbil för att tjäna lite pengar att ha roligt för så tycker jag det är lite surt :( att det är skitväder när man är ledig. :glömdet

Då ska du väl inte klaga på vädret, utan på dina arbetstider. Eftersom att man oftast jobbar betydligt fler dagar än man är ledig är det väl ganska självklart att det kommer vara fler fina dagar man jobbar på än man är ledig på, det är inget annat än logik. Sen har folk även en tendens att se solen när de sitter inne och regnet när de är ute... Dvs en halvmulen dag med en temperatur på 18 grader ses som fin om man tvingas jobba inomhus eller liknande och som en dag med dåligt väder om man är ledig och har möjlighet att göra något ute.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Himla tur att du klarade dig där i alla fall! I många fall har man ju en fördel som tjej eftersom de flesta killar har nån "slår aldrig tjejer"-regel. Men det har de ju uppenbarligen inte om det är en tjej de ger sig på i första läget.

Tyvärr så har många, ok inte många men för många, ett undantag när det gäller flickvän/fru/sambo. Jäkla idioter kallas dessa. :/

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Tyvärr så har många, ok inte många men för många, ett undantag när det gäller flickvän/fru/sambo. Jäkla idioter kallas dessa. :/

Jag skulle nog påstå att de flesta kan kallas idioter, oavsett kön på den de nitar. Kan inte se varför det skulle vara mer okej att en oskyldig kille drabbas än en oskyldig tjej. Och är personen inte oskyldig ska det väl inte heller ha någon betydelse vilken kön den har...

Men men, som sagt, fördelen är ju att vi tjejer kan gå emellan bråk med minimal risk att drabbas själva.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag skulle nog påstå att de flesta kan kallas idioter, oavsett kön på den de nitar. Kan inte se varför det skulle vara mer okej att en oskyldig kille drabbas än en oskyldig tjej. Och är personen inte oskyldig ska det väl inte heller ha någon betydelse vilken kön den har...

Men men, som sagt, fördelen är ju att vi tjejer kan gå emellan bråk med minimal risk att drabbas själva.
Nåjo, visst är det så. Aldrig fattat varför man skall gå runt och slåss

Men tankegången att man inte får slå folk i allmänhet, men att slö sönder frugan är mitt i allt helt ok, tycker jag är jävligt konstig. :va

Bikerman75

* MAVERICK *
Gick med
21 Jan 2013
Hoj
Drag Star 1100 Classic, 2002
Då ska du väl inte klaga på vädret, utan på dina arbetstider. Eftersom att man oftast jobbar betydligt fler dagar än man är ledig är det väl ganska självklart att det kommer vara fler fina dagar man jobbar på än man är ledig på, det är inget annat än logik. Sen har folk även en tendens att se solen när de sitter inne och regnet när de är ute... Dvs en halvmulen dag med en temperatur på 18 grader ses som fin om man tvingas jobba inomhus eller liknande och som en dag med dåligt väder om man är ledig och har möjlighet att göra något ute.

OM jag hade möjligheten att själv bestämma vilka dagar jag kan jobba/vara ledig och ändå ha mitt jobb kvar så vore livet perfekt. Då har man ju inget att klaga på vad gäller vädret iaf. :rolleyes:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Får det inte storma på sommaren? Åska brukar väl vara väldigt somrigt, vad jag vet.

Att fråga vart sommaren tog vägen känns ju bara löjligt. Det är fortfarande maj, sommaren har alltså, enligt almanackan, inte ens börjat än. Du kan väl försöka vänta nån månad i alla fall innan du börjar klaga?

/Hon som är fruktansvärt trött på folk som klagar på vädret så fort det är lite dåligt. Det har ju varit massor med dagar med jättefint väder, är de verkligen så svåra att komma ihåg? Duger det ändå inte (med tanke på att många vill klaga oavsett om det är varmt, kallt, soligt eller regnigt) så går det utmärkt att flytta till ett land vars klimat passar en bättre.

31461550.jpg

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Hahaha tack, jag tänkte nyss "Fy fan vad bitter jag låter" :tungan

Men jag måste ju vara bitter på andra för att få dem att förstå att det finns bättre saker att lägga sin energi på än att vara bittra själva! ;) Tänk vad mycket bättre alla skulle må om de kunde se livet lite mer positivt!

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Haha nä så funkar det inte.

Och ja vi var ju påväg att handla och ni verkade också vara påväg nånstans så jag tänkte att det fick duga att vinka lite :)

Nästa gång får vi väl hälsa eller nåt. Om du vågar, han är ju stor som ett hus :crash

Meh, han kanske har förberett nåt mysigt, jag tycker det låter positivt. De ä ba o vänt! :banana

Jag vet va överraskningen va.... hihi! :tuttar

Och det var inte den, tyvärr. Poppa popcorn, nu ska vi vänta :D

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Vilket sammanträffande att jag för bara nån sida sen förutspådde att världen kommer få tillökning i form av små fluormuggar! Återigen är det bevisat att jag nästan alltid har rätt! :banana

Jaa, det stämmer. Du är så duktig så. :)

Kan du förutspå mitt liv också, nu när jag slutat på jobbet och allt? Och nej, jag vill inte höra nåt om små clowner!!

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!