Singeltråden

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Lägenheten tömd, bara flyttstäd kvar och sen är det farväl till Lund och dags att stifta bekantskap med Bodens urskogar! :banana Stort steg, stor vändpunkt, kan bli bra detta! Hoppas det iallafall :)

Det kommer att gå bra. Där är vackert runtom, ta med en båge upp vetja. Sedan är det bara att bita ihop när det är jobbigt och känna lugnet när väntetiderna blir till små evigheter. :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det kommer att gå bra. Där är vackert runtom, ta med en båge upp vetja. Sedan är det bara att bita ihop när det är jobbigt och känna lugnet när väntetiderna blir till små evigheter. :tummenupp
Jag är faktiskt inne på att köpa en billig härk där uppe och ha stående någonstans så att man kan ta en tur på lediga stunder :)

Tackar för tipset, låter fridfullt minsann! :tummenupp Ser väldigt mycket fram emot detta, kan bli bra! :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Igår skulle jag byta bakdäck på hojen vilket inte borde vara så svårt men där bet jag i gräset. :3freak
Hur som gick det att lösa med mycket möda och stort besvär med en lärdom om att låta verkstan göra hela jobbet nästa gång. :rolleyes:

Vad var det för problem?

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag är trött på att vara rund så jag försöker göra något åt det...:gnissla Inga chokladägg för mig :D

Du är väl knappast rund längre? :)

Själv ska jag nog bli rund nu. Min kropp verkar tycka det i alla fall. Hade själv tänkt att börja träna lite nu när jag inte får nån träning vardagligen via jobb, men räckte med lätt fysisk ansträngning igår för att ryggen ska vara helt ur funktion idag... Så nu tröstar jag den med kakor! :D

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Själv ska jag nog bli rund nu. Min kropp verkar tycka det i alla fall. Hade själv tänkt att börja träna lite nu när jag inte får nån träning vardagligen via jobb, men räckte med lätt fysisk ansträngning igår för att ryggen ska vara helt ur funktion idag... Så nu tröstar jag den med kakor! :D

Nej, det börjar ta sig :) Är inte så chipsig som jag var ett tag iallafall :D

Ser ut såhär nu :)

DSC_0289.jpg

Ajdå, tråkigt. Hoppas den kryar på sig snabbt :) Haha, kakor är bra tröst. Tyvärr kan jag inte ens titta på en vanlig kaka full med kolhydrater utan att gå upp minst två kg (om så kakan bara väger tio gram spelar ingen roll, min kropp kan skapa fett ur intet). Low-carb kakor bakade med proteinpulver och mandelmjöl funkar dock, håller precis på att baka cheesecake! :D :banana

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

View attachment 386506

Ajdå, tråkigt. Hoppas den kryar på sig snabbt :) Haha, kakor är bra tröst. Tyvärr kan jag inte ens titta på en vanlig kaka full med kolhydrater utan att gå upp minst två kg (om så kakan bara väger tio gram spelar ingen roll, min kropp kan skapa fett ur intet). Low-carb kakor bakade med proteinpulver och mandelmjöl funkar dock, håller precis på att baka cheesecake! :D :banana

"Börjar" ta sig?! Du kan väl knappast hitta nåt fett på kroppen om du så försöker? Sjukt bra jobbat!

Tack, jag hoppas det går över snart. Trodde nästan det skulle ha gjort det vid det här laget men tydligen inte. Har ju krånglat till och från såhär i över tre veckor nu, men ska till naprapaten imorgon igen så får väl se vad han säger... Suger gör det i alla fall, för jag hade ju planer på att bli av med de fula ridmusklerna nu. :tungan

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
"Börjar" ta sig?! Du kan väl knappast hitta nåt fett på kroppen om du så försöker? Sjukt bra jobbat!

Tack, jag hoppas det går över snart. Trodde nästan det skulle ha gjort det vid det här laget men tydligen inte. Har ju krånglat till och från såhär i över tre veckor nu, men ska till naprapaten imorgon igen så får väl se vad han säger... Suger gör det i alla fall, för jag hade ju planer på att bli av med de fula ridmusklerna nu. :tungan

Haha, tack så mycket! :) Dock ser det nog mer deffat på bilderna än det egentligen är (spännebild... :rolleyes: ), magen har fortfarande ett lager som ska bort och likaså lår och rumpa har en del att ta av. Men det är nog nära, har nog inte mer än max något kg kvar :) Men så har jag också tappat 27 redan, över en fjärdedel av kroppsvikten borta... :näsblod

Låter jobbigt... :/ Var det en sträckning då eller vad gjorde du för tre veckor sen?
Haha, sen när är ridmuskler fula och något man bör sträva efter att bli av med? :va ;)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Haha, tack så mycket! :) Dock ser det nog mer deffat på bilderna än det egentligen är (spännebild... :rolleyes: ), magen har fortfarande ett lager som ska bort och likaså lår och rumpa har en del att ta av. Men det är nog nära, har nog inte mer än max något kg kvar :) Men så har jag också tappat 27 redan, över en fjärdedel av kroppsvikten borta... :näsblod

Låter jobbigt... :/ Var det en sträckning då eller vad gjorde du för tre veckor sen?
Haha, sen när är ridmuskler fula och något man bör sträva efter att bli av med? :va ;)

27 kg?! :eek: Det är ju fan mer än halva mig. Sjukt bra gjort!

Ingen aning vad jag gjort. Troligtvis nån slags överbelastning av ländryggen som orsakat det. Naprapaten trodde på nån irriterad disk i alla fall. Började väl egentligen i april nån gång kom jag på, när vi upptäckte att jag inte kunde vrida mig ordentligt åt höger och var helt låst i högersidan, från axel till höft i princip... Så jag började tvinga mig själv att faktiskt vrida mig så mycket som jag skulle till höger (i ridningen alltså) vilket resulterade i att jag knappt kunde gå efteråt. Sen dess har ryggen reagerat på samma sätt även efter "normala" ansträngningar. Just nu är jag så öm i ländryggen att jag nästan börjar grina bara jag petar på den, känns asbra! ;)

Och ja, ridmuskler är helt okej för det mesta, men det finns några enstaka som man kan klara sig utan faktiskt. ;) Och det är just dem jag tänkte bli av med, resten behåller jag gärna!

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

View attachment 386506

Fan busken. Jag hade lätt tryckt dig, söta halsband förresten :kär

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
27 kg?! :eek: Det är ju fan mer än halva mig. Sjukt bra gjort!

Ingen aning vad jag gjort. Troligtvis nån slags överbelastning av ländryggen som orsakat det. Naprapaten trodde på nån irriterad disk i alla fall. Började väl egentligen i april nån gång kom jag på, när vi upptäckte att jag inte kunde vrida mig ordentligt åt höger och var helt låst i högersidan, från axel till höft i princip... Så jag började tvinga mig själv att faktiskt vrida mig så mycket som jag skulle till höger (i ridningen alltså) vilket resulterade i att jag knappt kunde gå efteråt. Sen dess har ryggen reagerat på samma sätt även efter "normala" ansträngningar. Just nu är jag så öm i ländryggen att jag nästan börjar grina bara jag petar på den, känns asbra! ;)

Och ja, ridmuskler är helt okej för det mesta, men det finns några enstaka som man kan klara sig utan faktiskt. ;) Och det är just dem jag tänkte bli av med, resten behåller jag gärna!

Vägde mig nyss bara för att vara säker, 27,5 är det ganska precis :D Haha, oj... Du är verkligen inte så stor ;)
Tack :)

Aha, förstår... Låter läskigt, kom det bara sådär då eller?
Fyfan, låter inget vidare alls... :död Hoppas de kan luska ut vad som är fel då så du slipper ha ont :) Du kan ju ha fått en disk eller kota på sniskan eller något... Borde gå att reda ut :)

Haha, som vilka då exempelvis? :tungan Själv tycker jag muskler brukar vara av godo rent generellt, alltid har man någon nytta av dem :D Så muskler vill jag inte tappa, rent viktmässigt känner jag att jag börjar ligga bra till med något kilo fett bort och ett par kilo muskler upp hade ju inte skadat :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Jag ja. ;)

¨Förhoppningsvis har jag fått upp kroppsformen då för nu är den långt under. :(

Det där lär ju inte direkt hjälpa. ;) Inte dubbelnougaten heller.

Rund är en ganska bra form. :)

Vissa saker ska vara runda för då blir dom roligare att klämma på. :D

Strutsägg i magen? :D

View attachment 386506

Sluta dra in magen så ser det bättre ut. :)

Skämt åsido, du har varit grymt duktig.

Fan busken. Jag hade lätt tryckt dig, söta halsband förresten :kär

ROFL

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Vägde mig nyss bara för att vara säker, 27,5 är det ganska precis :D Haha, oj... Du är verkligen inte så stor ;)
Tack :)

Aha, förstår... Låter läskigt, kom det bara sådär då eller?
Fyfan, låter inget vidare alls... :död Hoppas de kan luska ut vad som är fel då så du slipper ha ont :) Du kan ju ha fått en disk eller kota på sniskan eller något... Borde gå att reda ut :)

Haha, som vilka då exempelvis? :tungan Själv tycker jag muskler brukar vara av godo rent generellt, alltid har man någon nytta av dem :D Så muskler vill jag inte tappa, rent viktmässigt känner jag att jag börjar ligga bra till med något kilo fett bort och ett par kilo muskler upp hade ju inte skadat :)

Nä, jag säger ju att jag är liten. :tungan

Har alltid haft lite dålig rygg, men just det här kom bara sådär, aldrig haft så ont tidigare. Så förhoppningsvis ska jag väl kunna reda ut det snart. :)

Insida och utsida lår är det som är vansinnigt fult! Sen har jag upptäckt en muskel på smalbenet också som är ful som stryk, på övre delen av smalbenet, precis ytter om själva benet. Förstår inte alls vad den ska vara bra för!

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Haha mina ridmuskler är definierade :brynad

För övrigt är jag hans flickvän nu. :kär

Men överraskningen består... :va
Han fick träffa mina vänner igår när vi var på fest. Han berättade för en av dem vad överraskningen var. Orättvist :(

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Sluta dra in magen så ser det bättre ut. :)

Skämt åsido, du har varit grymt duktig.

ROFL

Det gör ju tyvärr inte det, det är ju där det sista lösa ligger och lurar... :gnissla
Tack så mycket :)

Du har fått konkurrens :D

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag har varit o skjutit pistoler o revolvers idag o är lite kär nu. :kär Förresten ta bort lite i den meningen o byt ut mot galet. :D

Nä, jag säger ju att jag är liten. :tungan

Har alltid haft lite dålig rygg, men just det här kom bara sådär, aldrig haft så ont tidigare. Så förhoppningsvis ska jag väl kunna reda ut det snart. :)

Insida och utsida lår är det som är vansinnigt fult! Sen har jag upptäckt en muskel på smalbenet också som är ful som stryk, på övre delen av smalbenet, precis ytter om själva benet. Förstår inte alls vad den ska vara bra för!

Benmuskler är snyggt både på insida, utsida o smalben. Den på smalbenet på yttre har jag en enorm, tycker den e ganska cool faktiskt. :) Du slipper få ont i benhinnorna om du har en bra muskel som tar hand om skenbenet.

Haha mina ridmuskler är definierade :brynad

För övrigt är jag hans flickvän nu. :kär

Men överraskningen består... :va
Han fick träffa mina vänner igår när vi var på fest. Han berättade för en av dem vad överraskningen var. Orättvist :(

Ju nyfniknare du blir desto mer roligt blir det för honom att vänta med att avslöja det. ;)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...