Singeltråden

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Fördelen med att tentaplugga när det är fint väder är att man kan sola under tiden. Fördelen med att tentaplugga när det regnar är... icke existerande.. Då måste man ju plugga! :4skrika

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Det kan vara en bajskorv med ben, men jag tror det är en riktigt fet spindel på arbetets ena toalett...

spindeljävul.jpg

crev

Medlem
Gick med
2 Nov 2012
Hoj
Trampcykel numera
Fördelen med att tentaplugga när det är fint väder är att man kan sola under tiden. Fördelen med att tentaplugga när det regnar är... icke existerande.. Då måste man ju plugga! :4skrika

Behöver vi sporthojsåkare sola?

De flesta har ett svart skinnställ
Skinn är gjort av läder
Läder är gjort av hud
Hud har vi på kroppen
Kroppen har ett svart skinnställ

Svar: Är lädret svart så behöver man inte sola mer. "How much more black could this be, the answer is none, none more black"

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Behöver vi sporthojsåkare sola?

De flesta har ett svart skinnställ
Skinn är gjort av läder
Läder är gjort av hud
Hud har vi på kroppen
Kroppen har ett svart skinnställ

Svar: Är lädret svart så behöver man inte sola mer. "How much more black could this be, the answer is none, none more black"

Jag vet inte hur det är med dig, men jag visar mig en hel del ute utan skinnställ. För övrigt har mitt skinnställ mycket vitt på sig.. :gnissla

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det kan vara en bajskorv med ben, men jag tror det är en riktigt fet spindel på arbetets ena toalett...

Amen fy fan, så vidrig!

För någon vecka sen trillade det ner en spindel från mitt duschdraperi när jag skulle dra för det. Det blev en riktigt vild jakt av det hela, men det slutade med att jag lyckades döda den jäveln, efter att halkat omkull och slagit ena rövhalvan i så illa att den blev alldeles blå. Men jag vann! :banana

Halvdampis

Medlem
Gick med
30 Mar 2013
Hoj
TV4 Fact. -17
Amen fy fan, så vidrig!

För någon vecka sen trillade det ner en spindel från mitt duschdraperi när jag skulle dra för det. Det blev en riktigt vild jakt av det hela, men det slutade med att jag lyckades döda den jäveln, efter att halkat omkull och slagit ena rövhalvan i så illa att den blev alldeles blå. Men jag vann! :banana

Alltså, var det en liten spindel eller en stor drake som du slogs mot?

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Amen fy fan, så vidrig!

Jag hade en tarantel förut, läskig jävul. Man blev spak när den lade sina kattklor till mandibler på ens arm. Men den bet aldrig.
Australien skulle vara jävligt att bo i. Det finns ju trattminörspindlar i bostäderna och lite varstans. :gnissla

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag hade en tarantel förut, läskig jävul. Man blev spak när den lade sina kattklor till mandibler på ens arm. Men den bet aldrig.
Australien skulle vara jävligt att bo i. Det finns ju trattminörspindlar i bostäderna och lite varstans. :gnissla

Jag var i Australien i 4 månader, 2007/2008. Såg inte en enda spindel i vilt tillstånd. Antagligen för att jag absolut inte ville se en enda. :hihi

Ziip59

Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Jag var i Australien i 4 månader, 2007/2008. Såg inte en enda spindel i vilt tillstånd. Antagligen för att jag absolut inte ville se en enda. :hihi

Dom ska (enligt en polare som också varit där ett tag) inte vara helt ovanliga vanliga runt Sydney bla. Typ i tvättstugor, pooler och trädgårdar. Dom hoppar också tydligen.

Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka

View attachment 387046

Jag hade massa sådana hemma förut - dom kan bli nästan som handflatan.
Sen flyttade in mindre trattminörspindlar i lägeheten - mindre än femkronor.
Vi har ju sådana arter här men i miniformat.
Dom är fruktansvärt aggresiva mördarmaskiner men jag lät dom vara kvar för dom höll
sig längs golvena med sina trattbaser:3freak - dom ser ganska läskiga ut

Alla dom här stora tak klättrande stora vilda spindlarna och silverfiskarna var putsväck sen:hihi

En av mina hjälpredor finns i denna tråd:D

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?214653-Stor-satans-spindel

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping