Jag kan säga så här. Är djuret hjärndött eller bedövat (dvs inte i det sinnestillståndet att det är medvetet om vad som händer runt sig) är det ok att skära av halsen på det. Men kosherslakt är jag emot eftersom man inte alls får bedöva det. Halal går ut på att djuret får vara bedövat men inte så att det inte går att återuppliva, därför halalslaktar vi inte större djur här i Sverige med tanke på våra djurskyddsbestämmelser.
Jag förstår inte varför det ska daltas med att djuren inte alls ska få halsen avskuren, det är ju helt ok bara det är bedövat på något sätt. Jag avlivade ju min första häst med en bult i pannan och halsen avskuren och jag var med under hela processen så jag fick ju se allt. Jag tycker att det är ett bra sätt att avliva med tanke på hur smidigt och fort allt går till. Jag blir så trött på att folk ska vara så känsliga. Sluta ät kött, sluta hobbyfiska (fiskar känner ju smärta också), man kanske ska sluta låta folk jaga också, med tanke på att skotten inte alltid träffar rätt första gången. Osv osv osv.