Singeltråden

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Det räcker med ett gemensamt offer och en svag förhoppning om att få tillhöra en grupp och inte själv bli utsatt.
Vi plågar så gärna andra om vi tror att det ska rädda vårt eget ruttna skinn.

:3freak

Ha ha, ruttna skinn var det ja :) Människan är ett flockdjur, på gott, men mest ont.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ha ha, ruttna skinn var det ja :) Människan är ett flockdjur, på gott, men mest ont.

Vi kunde vara mer flockdjur när det gäller att ta hand om varandra och mindre när det gäller att trycka ner varandra. Idioter är vad det är :dummer

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Hajar inte, jag menade ju att en liten stad känns likadan för dig som en större stad känns för mig?
Alltså om uppfattningen av storlek har att göra med hur stor man själv är.

Hursomhelst så är det dags att fira Måndagen med en lustig figur.

Men jaha, säg det då. Lät ju som att dumenade att en förort skulle kännas som en stor stad för dig. Just nu känns det för övrigt himla bra att jag har världens långsammaste uppkoppling här på landet, för då hinner inte dina clownbilder ladda klart innan jag klickar mig vidare. :hihi

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Nu kan jag lägga mitt kapitel "Kampen mot bulimi" bakom mig. Sista mötet gjort idag och det fälldes lite tårar av min kontaktperson. Jag är sjukt stolt över mig själv som kommit så långt på så kort tid.

Firas med en pulled pork-hamburgare :yoparty

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Tänka sig! Den lallande massan hytter åt mig! :näsblod

Jag blir tillsagd att jag behöver "en ingående berikande verklighets uppfattning" när jag säger att djuren inte lider av halalslakt här i Sverige.

Ska jag ta sånt från någon som "sär skriver"? :smasha :4skrika

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Tänka sig! Den lallande massan hytter åt mig! :näsblod

Jag blir tillsagd att jag behöver "en ingående berikande verklighets uppfattning" när jag säger att djuren inte lider av halalslakt här i Sverige.

Ska jag ta sånt från någon som "sär skriver"? :smasha :4skrika

Jag är mest fascinerad av att folk bryr sig om hur djuret har det. Det ska ju för fan precis till att avlivas!
Det dör ju knappast tacksamt bara för att det fick en metallstång genom hjärnan istället..

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag är mest fascinerad av att folk bryr sig om hur djuret har det. Det ska ju för fan precis till att avlivas!
Det dör ju knappast tacksamt bara för att det fick en metallstång genom hjärnan istället..

Jag kan säga så här. Är djuret hjärndött eller bedövat (dvs inte i det sinnestillståndet att det är medvetet om vad som händer runt sig) är det ok att skära av halsen på det. Men kosherslakt är jag emot eftersom man inte alls får bedöva det. Halal går ut på att djuret får vara bedövat men inte så att det inte går att återuppliva, därför halalslaktar vi inte större djur här i Sverige med tanke på våra djurskyddsbestämmelser.

Jag förstår inte varför det ska daltas med att djuren inte alls ska få halsen avskuren, det är ju helt ok bara det är bedövat på något sätt. Jag avlivade ju min första häst med en bult i pannan och halsen avskuren och jag var med under hela processen så jag fick ju se allt. Jag tycker att det är ett bra sätt att avliva med tanke på hur smidigt och fort allt går till. Jag blir så trött på att folk ska vara så känsliga. Sluta ät kött, sluta hobbyfiska (fiskar känner ju smärta också), man kanske ska sluta låta folk jaga också, med tanke på att skotten inte alltid träffar rätt första gången. Osv osv osv.

:huvet

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag kan säga så här. Är djuret hjärndött eller bedövat (dvs inte i det sinnestillståndet att det är medvetet om vad som händer runt sig) är det ok att skära av halsen på det. Men kosherslakt är jag emot eftersom man inte alls får bedöva det. Halal går ut på att djuret får vara bedövat men inte så att det inte går att återuppliva, därför halalslaktar vi inte större djur här i Sverige med tanke på våra djurskyddsbestämmelser.

Jag förstår inte varför det ska daltas med att djuren inte alls ska få halsen avskuren, det är ju helt ok bara det är bedövat på något sätt. Jag avlivade ju min första häst med en bult i pannan och halsen avskuren och jag var med under hela processen så jag fick ju se allt. Jag tycker att det är ett bra sätt att avliva med tanke på hur smidigt och fort allt går till. Jag blir så trött på att folk ska vara så känsliga. Sluta ät kött, sluta hobbyfiska (fiskar känner ju smärta också), man kanske ska sluta låta folk jaga också, med tanke på att skotten inte alltid träffar rätt första gången. Osv osv osv.

:huvet

Ja precis varför dalta. Ihjäl med dom bara.
"Lek inte med maten" brukade min mamma säga.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO