Singeltråden

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Får väl sätta kätting o fotboja på han i garaget den veckan.. :D

Ska du bara vara borta en vecka? Men var biljetterna är billigast beror väldigt mycket på när du ska åka och när du bokar, priserna ändras ju konstant. Plus att det beror på vilken väg du vill åka och hur lång restid du vill ha. Emirates brukar väl ligga bland de billigare, mellanlandning i Dubai, men då brukar det vara ganska lång restid också. Finnair brukar väl ha kortast restider tror jag, mellanlandning i Helsingfors och med lite letande kan man nog hitta biljetter för runt 6000 kr i alla fall.

Själv har jag bara åkt med KLM, med mellanlandning i Amsterdam som gick på 6000 kr, med helt okej restid, tror vi hade knappt två timmar i Amsterdam. Så det beror ju lite på vad man är ute efter för övrigt, det bästa är väl att jämföra lite, finns ju massor med såna sajter nu för tiden. :)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ska du bara vara borta en vecka? Men var biljetterna är billigast beror väldigt mycket på när du ska åka och när du bokar, priserna ändras ju konstant. Plus att det beror på vilken väg du vill åka och hur lång restid du vill ha. Emirates brukar väl ligga bland de billigare, mellanlandning i Dubai, men då brukar det vara ganska lång restid också. Finnair brukar väl ha kortast restider tror jag, mellanlandning i Helsingfors och med lite letande kan man nog hitta biljetter för runt 6000 kr i alla fall.

Själv har jag bara åkt med KLM, med mellanlandning i Amsterdam som gick på 6000 kr, med helt okej restid, tror vi hade knappt två timmar i Amsterdam. Så det beror ju lite på vad man är ute efter för övrigt, det bästa är väl att jämföra lite, finns ju massor med såna sajter nu för tiden. :)

Bra info! Tackar! Ja jag har ju inte tid med mer än nån vecka, ska ju som nämnts passa zäta så han får klart sina projekt.. :)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Bra info! Tackar! Ja jag har ju inte tid med mer än nån vecka, ska ju som nämnts passa zäta så han får klart sina projekt.. :)

10 dagar skulle jag försöka med i alla fall, om jag var du. Det går ju ändå närmare ett dygn i restid, enkel väg. Så kan jag förresten rekommendera nattflyg, så man använder större delen av restiden när man ändå skulle sova. Plus att man brukar sova ganska dåligt på flyg, så det kan underlätta för att bli trött framåt natten i Singapore. ;)

Personligen gillar jag också att ha mellanlandningen nära hemma på såna flygningar, så man har kortaste resan först på utresan och sist på hemresan. Och absolut inte för lång väntetid på flygplatsen på vägen hem, det är rena döden!

Vad ska du göra i Singapore förresten? :)

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
10 dagar skulle jag försöka med i alla fall, om jag var du. Det går ju ändå närmare ett dygn i restid, enkel väg. Så kan jag förresten rekommendera nattflyg, så man använder större delen av restiden när man ändå skulle sova. Plus att man brukar sova ganska dåligt på flyg, så det kan underlätta för att bli trött framåt natten i Singapore. ;)

Personligen gillar jag också att ha mellanlandningen nära hemma på såna flygningar, så man har kortaste resan först på utresan och sist på hemresan. Och absolut inte för lång väntetid på flygplatsen på vägen hem, det är rena döden!

Vad ska du göra i Singapore förresten? :)

Jo flygtaktik kan jag allt om. Får väl skaffa zätavakt om jag ska vara borta så länge, haha! Ska hälsa på en kompis som bott där några år tänkte jag.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jaha då var jag tillbaka då. Blev väl en 80-90 mil och bara en vurpa :crash

Slapp regn gjorde jag också trots att det varnades för en liten skvätt igårkväll.

Och jag måste säga att skåne var minsann inte alls så platt och tråkigt på östra sidan :tummenupp
Synd bara att jag kom på lite sent att jag kunde ju kört till smygehuk och påbörjat mitt mini-projekt, alla sveriges yttersta punkter.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jaha då var jag tillbaka då. Blev väl en 80-90 mil och bara en vurpa :crash

Slapp regn gjorde jag också trots att det varnades för en liten skvätt igårkväll.

Och jag måste säga att skåne var minsann inte alls så platt och tråkigt på östra sidan :tummenupp
Synd bara att jag kom på lite sent att jag kunde ju kört till smygehuk och påbörjat mitt mini-projekt, alla sveriges yttersta punkter.

Varför vurpade du? :va

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Varför vurpade du? :va

Hehe jadu det var en rolig historia.
Hade backat ut hojen från en vanlig gatuparkering. Såg att det kom en bil en bit upp på gatan så var lite het på gröten när jag skulle köra iväg igen.
Nästan fullt styrutslag och jag lutar hojen för att svänga iväg och så lyckas jag få kärringstopp = hojen tippar stillastående ner i backen :crash

Har letat som fan men hittar inte ett enda märke dock :tummenupp

Bara självförtroendet som fick sig en törn.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det är jättesvårt att åka vattenskidor! :D

Denna var betydligt stabilare, haha!

999998_556884911036941_1714606967_n.jpg

Bikerman75

* MAVERICK *
Gick med
21 Jan 2013
Hoj
Drag Star 1100 Classic, 2002
På bild passar jag med allt :fakta

Den där typen av hoj passar dock inte min körstil alls. En hoj som måste tvingas ner när det svänger är inte något jag föredrar.

Den ska vilja svänga. Den ska njuta av krokiga vägar och glatt vända när jag ber den med en lätt viktförändring. Det är min typ av hoj. Det är min typ av Foggy :hihi

Jag har aldrig provat en shadow så jag kan inte kommentera det men min sporthoj är riktigt följsam i kurvorna, fotplattorna sitter lite för lågt i vissa kurvor men det får man ta. Om jag jämför mellan min och den FZ8:an jag brukar köra så så vinner min vad gäller körglädje på små krokiga vägar. :tummenupp

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Hoj
BMW K1100 -93
Jag har aldrig provat en shadow så jag kan inte kommentera det men min sporthoj är riktigt följsam i kurvorna, fotplattorna sitter lite för lågt i vissa kurvor men det får man ta. Om jag jämför mellan min och den FZ8:an jag brukar köra så så vinner min vad gäller körglädje på små krokiga vägar. :tummenupp

En Shadow är lika mycket hoj som en Ford KA är en bil.

Du åker bekvämt på en Shadow, inget vrid o tala om, den trivs bäst på långsträck i 70 eller 90.
Men rolig? Ne inte ett dugg måste jag säga.

(detta gäller Shadow 750 från -05.. då det är den enda jag kan uttala mig om :p )

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En Shadow är lika mycket hoj som en Ford KA är en bil.

Du åker bekvämt på en Shadow, inget vrid o tala om, den trivs bäst på långsträck i 70 eller 90.
Men rolig? Ne inte ett dugg måste jag säga.

(detta gäller Shadow 750 från -05.. då det är den enda jag kan uttala mig om :p )
Näe, det går att ha kul i en ford KAtastrof

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Det går säkert att mysköra med stora fina böjar, men det är inte den körningen jag vill ha.
För att få hojen att ta krökarna som jag vill fick den pressas rätt hårt och då hölls ändå inga fantastiska hastigheter. Inte värt jobbet i min bok, men kul att du trivs med din hoj :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka