Singeltråden

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Hur yttrar det sig?

Inte alls. Meningen ska läsas med en stor dos ironi. :) Det är väl snarare så att folk har reagerat på att jag haft "för lite" kontroll i många lägen när det kommer till sånt... Jag har väl ganska litet kontrollbehov överlag, när det gäller mitt liv också. Planerar inte mycket långt i förväg och lever väl mer efter att det får bli som det blir och det löser sig. ;) Jag brukar lyckas fixa det mesta ändå.

Så det är väl mer vissa situationer jag vill ha kontroll över och då gäller det bara mig själv och ingen annan. Och jag har fått för mig att sitta bakpå en hoj borde kännas ungefär som att sitta bakpå en häst när nån annan rider och har kontrollen, dvs något jag tror jag skulle ha väldigt svårt för. :crash Även om min logik nånstans säger att det egentligen borde kännas ungefär som att sitta i en bil när någon annan kör, vilket ju är helt okej, så länge inte föraren är usel.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Inte alls. Meningen ska läsas med en stor dos ironi. :) Det är väl snarare så att folk har reagerat på att jag haft "för lite" kontroll i många lägen när det kommer till sånt... Jag har väl ganska litet kontrollbehov överlag, när det gäller mitt liv också. Planerar inte mycket långt i förväg och lever väl mer efter att det får bli som det blir och det löser sig. ;) Jag brukar lyckas fixa det mesta ändå.

Jag tror att jag skulle behöva lära mig lite av dig, jag planerar och tänker nog för mycket ibland även om jag inte är extrem på något sätt. :)

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Så det är väl mer vissa situationer jag vill ha kontroll över och då gäller det bara mig själv och ingen annan. Och jag har fått för mig att sitta bakpå en hoj borde kännas ungefär som att sitta bakpå en häst när nån annan rider och har kontrollen, dvs något jag tror jag skulle ha väldigt svårt för. :crash Även om min logik nånstans säger att det egentligen borde kännas ungefär som att sitta i en bil när någon annan kör, vilket ju är helt okej, så länge inte föraren är usel.

Blablabla.
image.jpg

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag tror att jag skulle behöva lära mig lite av dig, jag planerar och tänker nog för mycket ibland även om jag inte är extrem på något sätt. :)

De flesta gör det, i mina mått mätta i alla fall. :crash Och många verkar få smått panik över att de inte har hela sin framtid uträknad och säkrad, i mina ögon vore det något av det absolut tråkigaste som skulle kunna hända.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
De flesta gör det, i mina mått mätta i alla fall. :crash Och många verkar få smått panik över att de inte har hela sin framtid uträknad och säkrad, i mina ögon vore det något av det absolut tråkigaste som skulle kunna hända.

Även ditt andra tidigare inlägg...

Med tillitsproblem kommer även kontrollbehovet. Men den här gången är det bara underbart. Så skönt att inte känna ett behov av att veta precis allt. Folk frågar mig ofta om honom. Mitt svar blir ofta "Jag vet inte, fråga honom själv". Sen följer konversationen:
"Men han är ju din pojkvän"
"Ja, det är han, vadå?"
"Du borde ju veta vad han gör eller var han är?"
"Borde jag verkligen? Tror du att det verkligen är relevant för mig att veta vad han gör ikväll?"
"Nej men man brukar väl veta vad partnern gör"
"Så fungerar det inte här, vi sitter inte ihop hela tiden som alla andra och vi pratar inte hela tiden som alla andra."

Så jag antar att folk ibland tycker att det är konstigt att jag är ensam hemma en fredagskväll eller lördagskväll för den delen och inte alltid vet vad han gör eller var han befinner sig. Att vi inte heller smsar hela dagarna är konstigt tydligen. Själv tycker jag att det kan räcka med lite mysigt småprat på kvällarna där vi pratar om våra dagar men det är inget måste hela tiden.
Så fort någon situation händer "Fråga din pojkvän, det är ju såna här situationer som passar bra!". Det hände faktiskt när jag stod på E6an och frågade om hjälp med att antingen få mer vatten eller bogsering till närmaste avfarten. Vad fan, måste jag fråga min pojkvän som befinner sig knappt 7 mil ifrån där jag befinner mig bara för att få hjälp när en kompis finns max 2 mil bort? :dummer

Folk är konstiga, jag hatar folk.

För övrigt har jag ibland ångest över framtiden men jag har nog löst min ångest nu :D Har reservplan åtminstone ifall den ordinarie skiter sig (och jag vet inte ens vad den ordinarie är haha)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Så jag antar att folk ibland tycker att det är konstigt att jag är ensam hemma en fredagskväll eller lördagskväll för den delen och inte alltid vet vad han gör eller var han befinner sig. Att vi inte heller smsar hela dagarna är konstigt tydligen. Själv tycker jag att det kan räcka med lite mysigt småprat på kvällarna där vi pratar om våra dagar men det är inget måste hela tiden.

Låter som ett ganska sunt förhållande tycker jag. Själv har jag varit i ett där jag var ensam hemma hela helger utan att veta vart min pojkvän var. Bara det att då bodde vi ihop och det var nog ingen av våra vänner som tyckte det var så acceptabelt som jag gjorde - så det kan nog slå lite fel åt andra hållet också har jag lärt mig... :rolleyes:

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
För att jag har sjukt stora i-landsproblem. Min dator har börjat lukta bränt. Gissningsvis är det bara damm eftersom den stått ensam och övergiven i ett rum nästan hela sommaren, men jag vågar inte riktigt lita på det än, även om det luktar mindre idag än igår. Plus att hårddisken nästan är helt full så jag måste föra över en massa på den externa och det är såååå tråkigt och tar såååå lång tid så jag trodde jag kunde komma hit och få lite uppmuntran, men icke!

Öppna och rengör då ffs. :)

Även ditt andra tidigare inlägg...

Med tillitsproblem kommer även kontrollbehovet. Men den här gången är det bara underbart. Så skönt att inte känna ett behov av att veta precis allt. Folk frågar mig ofta om honom. Mitt svar blir ofta "Jag vet inte, fråga honom själv". Sen följer konversationen:
"Men han är ju din pojkvän"
"Ja, det är han, vadå?"
"Du borde ju veta vad han gör eller var han är?"
"Borde jag verkligen? Tror du att det verkligen är relevant för mig att veta vad han gör ikväll?"
"Nej men man brukar väl veta vad partnern gör"
"Så fungerar det inte här, vi sitter inte ihop hela tiden som alla andra och vi pratar inte hela tiden som alla andra."

Så fort någon situation händer "Fråga din pojkvän, det är ju såna här situationer som passar bra!". Det hände faktiskt när jag stod på E6an och frågade om hjälp med att antingen få mer vatten eller bogsering till närmaste avfarten. Vad fan, måste jag fråga min pojkvän som befinner sig knappt 7 mil ifrån där jag befinner mig bara för att få hjälp när en kompis finns max 2 mil bort? :dummer

Folk är konstiga, jag hatar folk.

För övrigt har jag ibland ångest över framtiden men jag har nog löst min ångest nu :D Har reservplan åtminstone ifall den ordinarie skiter sig (och jag vet inte ens vad den ordinarie är haha)

Word....(jaja Peter Bird)

Jag köpte ett par idag men kedjan räcker från sängen till badrummet så att du kan duscha o gå på toa mellan arbetspassen i sovrummet. :whip

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Näpp, inte på egen hand. Och nu verkar den må helt okej, så den kan få överleva ett tag till tycker jag, den kommer ändå bli stående igen snart. :tungan

Tack, men tror inte att fixa hojar är min starka sida direkt. ;)

Det är inte så svårt man kan tro att öppna en dator o rengöra den. ;)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin