Singeltråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Singeltråden verkar som ett bra ställe att fråga om hästar.

Jag jobbar ju inne i city precis där högvakten rider förbi med åtminstone ett 20-tal hästar.
När de passerat brukar det ligga bajshögar längs hela färdvägen.

Har tänkt på det flera gånger och frågan är om dom alltid skiter så mkt? Eller är det bara när dom rör sig? Lite som att en bil släpper ut avgaser när den rullar? :va

Det är nämligen så att när hästarna rör på sig och förmodligen är en del av dem lite nervösa. Då sätter bajsmaskineriet igång! Kan jämföras med min löparmage och tendenser till bajsnödighet vid nervositet :crash

Hahaha det är säkert valacker de har (kastrerade pojkhästar), de brukar skita en jäkla massa när man rider, av nån anledning. :tungan

Det är enbart fuxvalacker hos högvakten så ditt påstående stämmer. (Och ja jag är allvarlig.)

Ingen aning vad det är för hästar. Dom var bruna iaf.
Men ok, då finns det förmodligen en förklaring på mysteriet alltså.

Nej, inte bruna. FUXAR! :mattias :fakta

Ok nu ska jag ta av besserwisserhatten. God kväll!

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Det är nämligen så att när hästarna rör på sig och förmodligen är en del av dem lite nervösa. Då sätter bajsmaskineriet igång! Kan jämföras med min löparmage och tendenser till bajsnödighet vid nervositet :crash
Jag tror de gör det för att få uppmärksamhet. Ett trix när man inga bollar har.

Nej, inte bruna. FUXAR! :mattias :fakta

Ok nu ska jag ta av besserwisserhatten. God kväll!

Nejnejnej. ALLA älskar en besserwisser :fakta

Tjita1

Guest
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fux

Hur är det där inte brunt..?!

Angående trängande behov vid nervositet, fråga mig, jag har ungefär den värsta stressmage man kan uppbåda. Blir jag lite överstressad kan jag få spendera resten av dagen med att sprutlackera toaletten...

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Ledsen, jag är blond :rolleyes:

Jag tror de gör det för att få uppmärksamhet. Ett trix när man inga bollar har.

Nejnejnej. ALLA älskar en besserwisser :fakta

Bajsmannen fick ju uppmärksamhet så det stämmer att det är en trix. Men mindre spännande när fyrbenta bajsar. Tror jag.

Då behåller jag hatten på, den klär mig väl ganska bra trots allt?

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
De enda det är synd om är de som inte förstår hur fantastiskt bra det är i Blekinge.
De trångsynta :krama

Jag kräver en förklaring.

Gillar man att kasta ner en bit snöre i Mörrumsån så är Blekinge fantastiskt ja.. Men jag ser inte mer än så, just nu :näsblod

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Är du säker på att du vill ställa den frågan när jag är i närheten? Det där med färggenetik hos häst har jag rätt bra koll på, satt och läxade upp en av världens bästa ryttare i min gren i ämnet i våras för att han kom med felaktiga påståenden. :fakta

Så en fux är röd, inte brun. Acceptera det om du inte vill veta varför. ;)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag tillhör skaran som ser till att ha det fantastiskt bra där jag är :)

Här har jag min gård och mina hästar till en rimlig peng utan att behöva bo en timmes väg från närmsta byhåla.Jag har tillgång till både anläggningar och tränare när jag vill det. Jag har tillgång till skogsvägar när jag vill det.

Det finns runt mig ett par skönt svängande vägar som jag kan ta en tur på när jag vill. Också det utan att behöva transportera mig någonstans.

Även havet har jag runt hörnet.

Hade jag bott någon annanstans hade förmodligen någon annanstans varit fantastiskt.

Jag kräver en förklaring.

Gillar man att kasta ner en bit snöre i Mörrumsån så är Blekinge fantastiskt ja.. Men jag ser inte mer än så, just nu :näsblod

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag pratar alltid om islandshästen dom "den röda". Det borde heta röd :)

Är du säker på att du vill ställa den frågan när jag är i närheten? Det där med färggenetik hos häst har jag rätt bra koll på, satt och läxade upp en av världens bästa ryttare i min gren i ämnet i våras för att han kom med felaktiga påståenden. :fakta

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Touché :hihi

Fast, då fallerade ju mitt påstående om att jag är blond, jag är ju strawberryblond. Det innebär att jag är fux :näsblod Jag hade helt glömt av att det var rött som gällde, shame on me!

(Och för alla som inte vet - fuxar kan vara röda med blond man och svans eller mörkbrun (nästan svart) man och svans)

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum