Singeltråden

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Har varit singel ett halvår nu. Är det normalt o tappa suget o träffa ngn o leva med igen samtidigt som tillvaron känns tom?

Visst är det jävligt bekvämt att vara själv? :) Känner precis samma.

Va fan, efter snart 40 år som singel vill man ju inte höra att det är bättre att vara singel än att vara i en relation, man vill ju ha något att hoppas på som kan göra livet ännu bättre. :D

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Min erfarenhet är att bägge sätten är bra, det ena inte nödvändigtvis bättre än det andra.
Jag tillhör iofs nog dem som är bra på o vara singel.
Samtidigt är gräset grönare på andra sidan + det är jävligt svårt att fortplanta sig på egen hand.
För att det skall vara bättre o vara i en relation så kräver det att relationen är just bra vilket inte är trivialt.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Min erfarenhet är att bägge sätten är bra, det ena inte nödvändigtvis bättre än det andra.
Jag tillhör iofs nog dem som är bra på o vara singel.
Samtidigt är gräset grönare på andra sidan + det är jävligt svårt att fortplanta sig på egen hand.
För att det skall vara bättre o vara i en relation så kräver det att relationen är just bra vilket inte är trivialt.

Precis. Ska jag bli sambo och så igen ska det vara en fantastiskt enastående kvinna.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Hmm.. Slow, ja, jag är kräsen. Det stämmer. Det blir ju så när man lämnar en relation som är "bra".
(DVS allt är topp -> man lever som syskon -> går isär då inblandade parter inte nöjer sig)
Saknar att ha gemensamma saker o sträva emot etc.. Så ruggarns lätt o bara göra vad man vill nu.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Har varit singel ett halvår nu. Är det normalt o tappa suget o träffa ngn o leva med igen samtidigt som tillvaron känns tom?
Jag kommer från 10 års äktenskap som avslutades i samstämmighet o utan bitterhet etc.
Har träffat kvinnor sporadiskt men känner att intresset falnat. Inte ute efter en diskussion om varför utan vill bara veta om ngn har samma erfarenhet?

Samma här, har iofs inte varit gift, men har iaf haft förhållanden på ett par år.
Singel nu, och trivs som fisken i vattnet med mitt liv ändå.

Sen kan det säkert dyka upp någon helt fantastisk tjej nån gång ändå, men känner ingen som helst panik med att träffa nån just nu åtminstone.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag har kul som fan men trivs inte riktigt ändå..
Hmm, den meningen fick mig o känna mig som ngn spoiled fucking Hollywood man.
Det kanske är förklaringen.. jag är bara lite höstdepp o har slarvat med nöjesutbudet :)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Fina svar, dig kan man bara älska :kär

Fyra ben, fyra hjul eller två hjul.
Och jag lägger till tre hjul... Norsjö Shopper :kär den släppte ur en väldigt tydlig 2 taktsoljedoft :kär

Jag kommer från 10 års äktenskap som avslutades i samstämmighet o utan bitterhet etc.
Har träffat kvinnor sporadiskt men känner att intresset falnat. Inte ute efter en diskussion om varför utan vill bara veta om ngn har samma erfarenhet?

Kan bara räcka upp handen. Uppbrottet med mitt ex var enkelt, vi bråkade inte, hade ett förhållande som var som du beskrev. Kärleken fanns inte där bara. Jag var singel i 1,5 år och trivdes hur bra som helst, saknade dock aldrig någon i mitt liv eftersom jag hade allt jag behövde och ville ha.

I våras träffade jag någon som vände upp och ned på min värld, det har varit mycket jobb för mig att inse att det inte gick som jag planerat :hihi. Men jag är glad att den natten hände, för annars hade jag inte fått känna på det jag känner idag. Sen smakar ju lammkött gott :brynad

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
JävlaPeter ville ju se mina armar, han får se en arm så länge.

DSC_5283.jpg

För övrigt lutar det tyvärr att jag inte kommer upp i och med att jag inte har råd.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Haha, som när jag åkte in o skulle röntga vänstertummen o dom upptäckte att jag brutit högertummen rakt av i leden några år tidigare. :D

Nä, för min läkare var kompetent nog att röntga rätt hand... ;)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Det låter väldigt normalt. Och sunt, skulle jag vilja säga. Ett halvår är ingen tid alls efter ett så långt förhållande och när det varit bra lär det ju kännas betydligt enklare att vara själv än att börja om från början med en ny. Det kommer säkert, men jag vill påstå att det bör ta längre tid än ett halvår. Nu är väl alla olika, men jag reagerar mer på såna som måste ge sig ut och hitta nån ny direkt, sånt känns inte riktigt sunt. Själv tog det mig ett år som singel efter tre års förhållande att ens komma till läget att det vore tänkbart att träffa nån ny, och då var det fortfarande inget jag kände att jag ville.

Men att det samtidigt känns tomt efter så lång tid är väl ganska självklart, man har ju ändå "förlorat" något som var en del i vardagen innan.

Cobain

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2013
Hoj
2010, XT660
Rådjur är väl fina så länge de inte hoppar fram på vägen när man är ute och kör hoj ;)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin