Singeltråden

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Hm.. Lite svag huvudvärk, lite lätt illamående, och rätt seg i skallen... Har jag drabbats av ett milt fall av.. bakfylla?

Du har tur, för de flesta med mer spritmarinerade levrar, börjar bli bakfulla på riktigt efter 25. Innan dess är bakfylla ingenting.
Du har tur för att du inte behövde uppleva hur milt det kunde kännas och jämföra med hur jävligt det är efter 25 :)
För övrigt anledningen till att jag inte häver mig i fyllan f.n. Avskyr bakfylla :zpy

Får man fråga varför du gav upp nykterismen sådär bara?
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hm.. Lite svag huvudvärk, lite lätt illamående, och rätt seg i skallen... Har jag drabbats av ett milt fall av.. bakfylla?

Får man fråga varför du gav upp nykterismen sådär bara?

Vänta nu.. har du varit nykterist tills nu Tjita1?
Isåfall undrar jag samma som blöjan.. varför ger du upp det?

Alkohol är ju bland det sämsta som finns för kropp och figur, så det känns ju som fel sak att börja med sådär utan egentlig anledning?
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Hm.. Lite svag huvudvärk, lite lätt illamående, och rätt seg i skallen... Har jag drabbats av ett milt fall av.. bakfylla?
Hoppla, ja det där är en medium bakfylla helt klart. Lite pizza, chips o cola brukar hjälpa! :)

Finns det något som heter tjugofjortis? :7peta
Jag tror bestämt att vi i annat fall just nu upptäckt denna sällsynta art. Vill du att den döps efter dig? :D

Vänta nu.. har du varit nykterist tills nu Tjita1?
Isåfall undrar jag samma som blöjan.. varför ger du upp det?

Alkohol är ju bland det sämsta som finns för kropp och figur, så det känns ju som fel sak att börja med sådär utan egentlig anledning?

Åja, bort med rynkor o med fårer, fejset sväller med Explorer! :fyllisar
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Åja, bort med rynkor o med fårer, fejset sväller med Explorer! :fyllisar

Ja, det är ju det det gör.. gå ner på Stureplan en sväng och kolla på alla tjejer som trots att de faktiskt är relativt smala lyckas med konststycket att ändå vara lönnfeta pga av nån drink varje kväll :confused:
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jag tror bestämt att vi i annat fall just nu upptäckt denna sällsynta art. Vill du att den döps efter dig? :D

Lite internationellt sådär, renkottis?
I övrigt är jag imponerad av nykterister, att man säger nej till denna så inpräglade sociala dryck. Lite som att säga nej till kaffe.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Ja, det är ju det det gör.. gå ner på Stureplan en sväng och kolla på alla tjejer som trots att de faktiskt är relativt smala lyckas med konststycket att ändå vara lönnfeta pga av nån drink varje kväll :confused:

Jag har aldrig varit riktigt fyllsvullen tänkte jag säga men jag kom nu på att jag var lite ballongmässig ett tag. Trodde först att det var p.g.a min kärlek till bullar. Nu när jag tänker efter så var det ju en period lite innan ballongigheten toppades som det var obligatoriskt med dubbelstudsfest varje vecka.
Samband där ja :)
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Lite internationellt sådär, renkottis?
I övrigt är jag imponerad av nykterister, att man säger nej till denna så inpräglade sociala dryck. Lite som att säga nej till kaffe.

Du må tro att man blir ifrågasatt när man inte vill dricka. Speciellt om det är med kompisar som man aldrig spottat i glaset tillsammans med förr. :3freak
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Ja, det är ju det det gör.. gå ner på Stureplan en sväng och kolla på alla tjejer som trots att de faktiskt är relativt smala lyckas med konststycket att ändå vara lönnfeta pga av nån drink varje kväll :confused:

Beror ju på vad man gör för övrigt också. Jag drack en himlans massa öl i 20-årsåldern men stod sen oftast på dansgolvet i 3-5 timmar. Har aldrig varit så tight i kroppen som den perioden. Men rent psykiskt var det knappast den bästa tiden i mitt liv så tillbaka dit vill jag då rakt inte. Då är jag heller lite lagom isolerad på strategiska ställen som idag. Tränar för att må bra i kroppen bara. :)

Lite internationellt sådär, renkottis?
I övrigt är jag imponerad av nykterister, att man säger nej till denna så inpräglade sociala dryck. Lite som att säga nej till kaffe.
Ja det tycker jag blir bra. Förutom att asiaterna ibland kommer få det till len-kottis! :D

Du må tro att man blir ifrågasatt när man inte vill dricka. Speciellt om det är med kompisar som man aldrig spottat i glaset tillsammans med förr. :3freak

Jobbigt, mina tjejkompisar är nog snarare tvärtom för det mesta, en del håller igen så man nästan får skämmas lite ibland... men det är väl förstås bättre det än att bli trugad att dricka mer än man vill själv.
 

Tjita1

Guest
Jag är nog fortsatt nykterist tror jag. Det var inte särskilt trevligt. Det var bara för att testa.

Jag tycker inte om kaffe heller.
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Du må tro att man blir ifrågasatt när man inte vill dricka. Speciellt om det är med kompisar som man aldrig spottat i glaset tillsammans med förr. :3freak

Ifrågasatt låter milt. Folk i min närvaro tror att jag är sjuk och blir smått oroliga för mig för att jag under den senaste månaden enbart druckit alkohol på julafton, inte tagit i en cigarett på nästan två månader och inte druckit kaffe på tre månader... Då känner jag lite spontant att om de nån gång skulle vara oroliga för mig kanske det skulle ha varit innan jag faktiskt drog ner på allt? Men det är tydligen inte logiskt för de flesta. :rolleyes:
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Folk ska ju pika en redan om man dricker varannan vatten och inte följer tempot. Men man mår så mycket bättre dagen efter :yoparty

Varannan? Brukar bälga i mig nån liter H2O innan jag går och sover bara, funkar förvånansvärt bra. :tummenupp
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ifrågasatt låter milt. Folk i min närvaro tror att jag är sjuk och blir smått oroliga för mig för att jag under den senaste månaden enbart druckit alkohol på julafton, inte tagit i en cigarett på nästan två månader och inte druckit kaffe på tre månader... Då känner jag lite spontant att om de nån gång skulle vara oroliga för mig kanske det skulle ha varit innan jag faktiskt drog ner på allt? Men det är tydligen inte logiskt för de flesta. :rolleyes:

Förändring är dåligt, det vet ju alla! Det var bättre förr, ju förr dess bättre och allt sånt där:fakta Fattaruvel? ;)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top