Singeltråden

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Har sett nån. Men var väl 15 år sen sist. :hihi

Det intressanta med Starwars är nog att tekniker går bakåt. Episod 1-3 har de snygg datorgrafik ganska lik den vi har idag. Långt senare i historien har man återgått till något som liknar 70-80tals teknik i episod 4-6.

Att episode 1-3 gjordes efter 4-6 kan ju aldrig ha något med saken att göra. :fyllisar

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Klia sig i örat med armen bakom ryggen är väl en rätt vedertagen modell?

Ena armen bakom ryggen och andra kliar man sig i örat med?

Näe, inte så onödigt iaf nej.
Men det är väl bara bra, slipper man kanske va så rädd att bli av med ballen.

Valnötter är ju inte så jobbiga, de tar man med händerna. Klarar hon Hasselnötter också så kan hon få bo i hörnet hos mig, jag har ingen nötknäppare.

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Har sett nån. Men var väl 15 år sen sist. :hihi

Du missar ju tyvärr John Williams fantastiska filmmusik, tänk dig att du får massage och äter choklad (javaffan vet jag, kaffe i mitt fall) samtidigt som du ser filmen.
Tvinga lammet till att fixa det så hajar lite du varför jag gillar filmerna så mycket.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag hittade detta:

"Det finns flera tester för axeln och skuldrornas rörlighet och de enskilda muskler som påverkar ledens rörlighet. Vill man ta den lätta vägen kan man helt enkelt kolla hur långt bak man kommer med raka armar, neutral handposition (tummarna pekandes framåt när armarna hänger längs sidorna) över huvudet. Kommer du inte 180° utan att öka svanken eller att böja armarna har du inte fullgod rörlighet." På den här sidan

Och den här sidan innehållande lite mer för hela kroppen.

Och eh... Jag kan nog bara konstatera att det är en jäkla tur att min syster läser till sjukgymnast. :glömdet

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag hittade detta:

"Det finns flera tester för axeln och skuldrornas rörlighet och de enskilda muskler som påverkar ledens rörlighet. Vill man ta den lätta vägen kan man helt enkelt kolla hur långt bak man kommer med raka armar, neutral handposition (tummarna pekandes framåt när armarna hänger längs sidorna) över huvudet. Kommer du inte 180° utan att öka svanken eller att böja armarna har du inte fullgod rörlighet." På den här sidan

Och den här sidan innehållande lite mer för hela kroppen.

Och eh... Jag kan nog bara konstatera att det är en jäkla tur att min syster läser till sjukgymnast. :glömdet

Låter felaktigt. Jag får upp armarna cirka 45° bakåt. Jag antar att man inte skall snurra på armarna?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag hittade detta:

Va? Jag hajar inte.. lyfta armarna bakåt upp till 180 grader? dvs så de pekar upp över huvudet fast bakåt?
Det går ju inte. Framåt inga problem, åt sidorna inga problem.. men bakåt? Då måste man ju kunna rotera axlarna ett halvt varv.

Nån som hajar beskrivningen?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...