Singeltråden

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Vem kidnappar både ulvis och rockis ? Och sen behöver vi en såndär ring-så-gifter-vi-er-ala-las-vegas-präst...

Tvångsgifte alla SH ;)

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
VArför är det så hemskt att gifta sig eg?

Vet inte. Men det ska nog mycket till innan jag spederar lika mycket tid o pengar som då jag gifte mig med ex-fru:n
Inte för att jag vill ha det ogjort ... häftigare resa & ego tipp kan man inte vara med om.
Men att göra det igen..... kanske.
Dock att göra en "fuling" dvs göra det borgeligt o sen en schyst smekmånad = mycket mer lockande

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
VArför är det så hemskt att gifta sig eg?

Ska man ha någon form av publikt bröllop är det dyrt, opraktiskt och en jävla massa släkt man ändå inte gillar. Om man inte ska ha det så är det lätt sjukt att man via normala avtal inte kan nå samma arvstatus m.m. som vid giftemål. Giftemål är en föråldrad relik med regelsystem som predikar vad som är moraliskt korrekt helt utan hänsyn till de inblandades etik och moral...

Räcker det eller vill du ha mer? :D

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Ska man ha någon form av publikt bröllop är det dyrt, opraktiskt och en jävla massa släkt man ändå inte gillar.

Det är därför man ev gör en "fuling" dvs borgeligt och schyst smekmånad o SEN berättar ;)

Om man inte ska ha det så är det lätt sjukt att man via normala avtal inte kan nå samma arvstatus m.m. som vid giftemål.

Visserligen, men det petar inte de där släktingarna i öga lika mycket som att göra en "fuling" :p

Giftemål är en föråldrad relik med regelsystem som predikar vad som är moraliskt korrekt helt utan hänsyn till de inblandades etik och moral...

Räcker det eller vill du ha mer? :D

Du glömmer att på de possitiva sidorna är det värsta egotrippen som du dessutom delar med nån du älskar.

Men som sagt ... är det värt pengarna och tiden ... Jepp, första gången ;)
Nästa ... gör man en "fuling" som sagt ...

O på tal o "fulingar" så vad klårt att bli "tvångsgift" av SH ?? *GARV* :crash

tkdrille

Guest
Så vad fan ska de göras i kyrkan för? En vän eller gammal kollega mer han skrev under pappret och sa till sin fru "så nu får du vara nöjd för ett tag kärring" sen tog han sin moppe åkandes hem igen med ring på fingret :D

Dock ska ulvhamne ha en megafest, fan ta den mannen om vi inte blir bjudna.

zuzz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2011
Hoj
Yamaha fzr 600
Var och en har sina skäl.Ulven...det var nog en smått retorisk fråga,eftersom jag själv varit gift en gång och vet inte om jag vill göra det igen...Iallafall inte kyrkbröllop för jag tillhör inte kyrkan (tvi vale)..Att man har arvsrätt efter varandra ser jag inget fel med..Egentligen tycker jag att hela syftet för mig handlar om att välja att vara trogen den människan pga en kärlek som då finns,att jag väljer att vilja leva sida vid sida tills döden skiljer oss åt..(Jag är en monogam människa men alla är ju inte det.)Man kan ju göra det utan att gifta sig naturligtvis oxå..Det får man nog känna när det är dags hur man vill ha det.....
Nu känns det som jag är ute och bara skriver blaha blaha......:tuttar
Men den dagen den är inte här.........än....

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Det är därför man ev gör en "fuling" dvs borgeligt och schyst smekmånad o SEN berättar ;)

Visserligen, men det petar inte de där släktingarna i öga lika mycket som att göra en "fuling" :p

Du glömmer att på de possitiva sidorna är det värsta egotrippen som du dessutom delar med nån du älskar.

Men som sagt ... är det värt pengarna och tiden ... Jepp, första gången ;)
Nästa ... gör man en "fuling" som sagt ...

Jag är smålänning. Använda pengar? :gnissla
Lillebror gifte sig borgerligt i smyg på sin dotters födelsedagsfest. Lite lagom lurigt. Nu har han gift sig OCH skaffat barn, så då slipper jag. Jag får komma ihåg att tacka honom alldeles extra noggrant för det i helgen. :hihi

O på tal o "fulingar" så vad klårt att bli "tvångsgift" av SH ?? *GARV* :crash

Det skulle väl vara anledningen. :banana:fyllisar

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Så vad fan ska de göras i kyrkan för? En vän eller gammal kollega mer han skrev under pappret och sa till sin fru "så nu får du vara nöjd för ett tag kärring" sen tog han sin moppe åkandes hem igen med ring på fingret :D

Dock ska ulvhamne ha en megafest, fan ta den mannen om vi inte blir bjudna.

Så snart jag bor grandiosare än i en tvåa i marieberg i karlskrona så. ;) Jag tvivlar nämligen på att det skulle bli någon uppslutning alls om jag hade partyt hos päronen. http://goo.gl/maps/7Isv

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Var och en har sina skäl.Ulven...det var nog en smått retorisk fråga,eftersom jag själv varit gift en gång och vet inte om jag vill göra det igen...Iallafall inte kyrkbröllop för jag tillhör inte kyrkan (tvi vale)..Att man har arvsrätt efter varandra ser jag inget fel med..Egentligen tycker jag att hela syftet för mig handlar om att välja att vara trogen den människan pga en kärlek som då finns,att jag väljer att vilja leva sida vid sida tills döden skiljer oss åt..(Jag är en monogam människa men alla är ju inte det.)Man kan ju göra det utan att gifta sig naturligtvis oxå..Det får man nog känna när det är dags hur man vill ha det.....
Nu känns det som jag är ute och bara skriver blaha blaha......:tuttar
Men den dagen den är inte här.........än....

Det muppiga är att arvsrätten som gifta par har inte går att avtala sig till. Man måste gifta sig för det. Bara det är anledning nog att bojkotta giftemål tills arvsrättsbalken moderniseras lite.

zuzz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2011
Hoj
Yamaha fzr 600
Du menar att ärva halva? Det kan man ju testamentera om man inte är gift...annars kan ju vilken ragata eller herr mupp ärva dig om det tex räknas att den du bor med när du dör får arvsrätt! Är väl inget problem att skriva ett sånt? eller fattar jag fel nu?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Du menar att ärva halva? Det kan man ju testamentera om man inte är gift...annars kan ju vilken ragata eller herr mupp ärva dig om det tex räknas att den du bor med när du dör får arvsrätt! Är väl inget problem att skriva ett sånt? eller fattar jag fel nu?

Det finns en arvsföljd som man inte kan testamentera bort. Enda sättet att ändra på den är att gifta sig.

zuzz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2011
Hoj
Yamaha fzr 600
Vilken arvsföljd menar du nu?Den gäller väl inte vid ett testamente eller gåvobrev?

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...