Vilken arvsföljd menar du nu?Den gäller väl inte vid ett testamente eller gåvobrev?
En liten artikel om det hela:
http://www.dn.se/ekonomi/sambos-med-barn-bor-gifta-sig
Man kan inte testamentera bort arvsrätten i sverige.
Vilken arvsföljd menar du nu?Den gäller väl inte vid ett testamente eller gåvobrev?
Iartikeln står det ju att man kan skriva testamente om man är ogift och sambo...Vad är det för ngt specifikt du menar som inte går att testa bort?
äh det är kanske inte rätt forum att disskutera arvsrätt i sh:s singeltråd....
Jaja nog med arv. Vi ska inte dö ännu. Iallafall tänkte jag ta några år till.
Vimmerby, typ..... Nej de enda jag kan komma på var raggarfjortisar och astrid lindgrens värld ??
Till helgen kanske jag ska va dryg mot stadens invånare här. Får se om jag ens orkar.
Det var en oerhört träffande beskrivning, men du missade de stereoidstinna puckona som slåss med allt och alla på och utanför pubbarna.
Låter som en standardkväll här i norra Skåne med, fy fan Så något krograggande blir det fan inte, usch
Jag har varit runt och supit på rätt många ställen men fortfarande inte hittat nåt annat ställe där det pucklas på så mycket på varandra som Vimmerby. Stan blir ju inte bättre av att alla som har någon form av drivkraft flyr skiten så snart som möjligt, så kvar blir gnällspikarna och nejsägarna.
Låter som en standardkväll här i norra Skåne med, fy fan Så något krograggande blir det fan inte, usch
Norra Skåne. Vilken stad syftas de på då?
Kristianstad och Hässleholm framför allt.
Kristianstad och Hässleholm framför allt.
Eh... det är fan Norrland o inte skåne
Stan blir ju inte bättre av att alla som har någon form av drivkraft flyr skiten så snart som möjligt, så kvar blir gnällspikarna och nejsägarna.
Detta gäller väl för de flesta småhålor i Sverige?
Iaf de mest ångestframkallande sådana.
De som inte faller till föga under jantelagens ok drar vidare helt enkelt. Städer där jantelagen inte härskar allenarådande verkar inte ha samma problem.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |