Singeltråden

zuzz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2011
Hoj
Yamaha fzr 600
Iartikeln står det ju att man kan skriva testamente om man är ogift och sambo...Vad är det för ngt specifikt du menar som inte går att testa bort?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Iartikeln står det ju att man kan skriva testamente om man är ogift och sambo...Vad är det för ngt specifikt du menar som inte går att testa bort?

Om du råkar ut för särkullsbarn som vill bråka kan de kräva ut sin arvslott direkt vid förälderns frånfälle om jag inte minns fel. Då sitter man lite på pottkanten när man måste betala halva huset till avkomman, tex. Vid giftemål är det inte så har jag fått förklarat för mig.

Och det finns inget som ger upphov till så många ovänner som arv. (Ja, det skulle väl vara en motorsportstadium som låter MC köra där)

zuzz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2011
Hoj
Yamaha fzr 600
Särkullbarn har rätt att få laglotten direkt men arvslotten kan man skriva papper på att den inte ges ut förrän förälderns sambo avlidit ...

man kan oxå skriva att sambon får bo kvar i boet...trots att man bara är sambo..eftersom laglotten är en mindre del av arvslotten...

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
äh det är kanske inte rätt forum att disskutera arvsrätt i sh:s singeltråd....:gnissla

Lägger kanske lite sordin på det hela ja. :D
Och för mig spelar det ingen roll, för jag ska banne mig inte yngla av mig. :fakta

Nån jävla mupp som ska till Vimmerby i helgen och kommer behöva dränka sorgen över att de är i Vimmerby då? (Jag ska upp och gratta nån släkting.)

tkdrille

Guest
Jaja nog med arv. Vi ska inte dö ännu. Iallafall tänkte jag ta några år till.

Vimmerby, typ..... Nej de enda jag kan komma på var raggarfjortisar och astrid lindgrens värld ??

Till helgen kanske jag ska va dryg mot stadens invånare här. Får se om jag ens orkar.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Jaja nog med arv. Vi ska inte dö ännu. Iallafall tänkte jag ta några år till.

Vimmerby, typ..... Nej de enda jag kan komma på var raggarfjortisar och astrid lindgrens värld ??

Till helgen kanske jag ska va dryg mot stadens invånare här. Får se om jag ens orkar.

Det var en oerhört träffande beskrivning, men du missade de stereoidstinna puckona som slåss med allt och alla på och utanför pubbarna.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Låter som en standardkväll här i norra Skåne med, fy fan :gnissla Så något krograggande blir det fan inte, usch :zpy

Jag har varit runt och supit på rätt många ställen men fortfarande inte hittat nåt annat ställe där det pucklas på så mycket på varandra som Vimmerby. :näsblod Stan blir ju inte bättre av att alla som har någon form av drivkraft flyr skiten så snart som möjligt, så kvar blir gnällspikarna och nejsägarna.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Jag har varit runt och supit på rätt många ställen men fortfarande inte hittat nåt annat ställe där det pucklas på så mycket på varandra som Vimmerby. :näsblod Stan blir ju inte bättre av att alla som har någon form av drivkraft flyr skiten så snart som möjligt, så kvar blir gnällspikarna och nejsägarna.

Fantastiskt vad sugen man blir på att åka dit :crash:hihi

Man får lite annat perspektiv på singellivet nu när man tillfälligt bor i sina gamla hemtrakter och så många andra i samma ålder (endast 22 vårar) har fast jobb, villa och gift sig :3freak

Edit: Barn har de jävlarna med, vafan.

Last edited:

tkdrille

Guest
Kristianstad och Hässleholm framför allt.

Kstad förstår jag då de flesta är svin mot icke invånare :) men aldrig själv varit med om något direkt bråk. Ja förutom gubbar på 50 bast som inte får spänna på sin käring för att de är korkade. :). Men man kan oftast glömma att man träffar på många trevliga tyvärr. Men de måste va för folk är deprimerande eller så.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Detta gäller väl för de flesta småhålor i Sverige?

Iaf de mest ångestframkallande sådana.
De som inte faller till föga under jantelagens ok drar vidare helt enkelt. Städer där jantelagen inte härskar allenarådande verkar inte ha samma problem.

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Iaf de mest ångestframkallande sådana.
De som inte faller till föga under jantelagens ok drar vidare helt enkelt. Städer där jantelagen inte härskar allenarådande verkar inte ha samma problem.

Mina expertkunskaper på området gäller en håla ett par mil söderut från Vimmerby och där gäller iallafall samma sak.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...