Singeltråden

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Problemet är att det bara snurrar i huvudet, precis som att jag glömmer att jag behöver äta. Slänger jag ihop nåt på en tallrik så bara vänder det sig i magen..

Nej, min kropp och mitt psyke ska inte behöva gå åt helvete, men det gör det. På automatik.

Kärlek, världens mest beroendeframkallande drog.

Jag brukar ha samma problem... antingen så kan jag inte äta något eller så får jag ätstörningar åt andra hållet och äter allt som kommer i min väg. När jag mår så som du så brukar jag ändå försöka tvinga i mig sån där färdig proteinshake tex med nån tropisk smak, de är okej tycker jag om de är kalla och så får man ändå i sig så kroppen inte slås ut helt och jag brukar få i mig en sån lite då och då under dagen utan att magen protesterar. Ett tips i alla fall. Hoppas det löser sig med grundproblemet så kommer matsugen på köpet sen.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Problemet är att det bara snurrar i huvudet, precis som att jag glömmer att jag behöver äta. Slänger jag ihop nåt på en tallrik så bara vänder det sig i magen..

Nej, min kropp och mitt psyke ska inte behöva gå åt helvete, men det gör det. På automatik.

Kärlek, världens mest beroendeframkallande drog.

Är din partner medveten om att du mår såhär? Om inte så är det nog fan dags att säga till. Nu känner jag visserligen inte till omständigheterna men att döma av hur du mår så är det dags att skjuta upp allt annat, sätta sig ner med partnern och reda ut det hela. Tar hen sig inte tid till det så....

:glömdet

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Ja, trots det faktum att det just nu går åt helvete så är det så.

Dricker iallafall med jämna mellanrum.

För att vara lite mer seriös i ärendet! Jag drar min senaste historia. Jag var i samma läge som dig, mådde skit i förhållandet och gjorde allt för att få allting att flyta på och hålla samman det. Rasade i vikt, ställde frågor jag inte fick några direkt svar på sen brakade det ihop och vi separerade. Mådde riktigt jäkla dåligt och duktigt undernärd om man kan säga det så. Tog några dagar så tänkte jag va fan. Varför ska jag gå och må dåligt pga detta? Glöm det dåliga och behåll dom bra minnena och gå vidare. And so i did. Visst man saknade ju exet ett bra tag efter men ju mer distans man fick till det desto mer förstod man hur dåligt man mått under en längre tid.
Försök få lite distans till erat förhållande och fråga dig själv hur du vill må. Säger du dåligt stannar du kvar, säger du bra går du vidare eller löser det en gång för alla. Men har det gått så långt att man mår så dåligt så man börjar rasa i vikt är det inte det lättaste att hämta hem förhållandet då det aldrig kommer bli det det en gång var...

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
va gör man? semester o en oplanerad onsdagkväll...
ja vet man tar en??? bira på söder i tokholm

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Ja, trots det faktum att det just nu går åt helvete så är det så.

Mycket sket sig på en gång. Både jobbet och tjejen. Slump eller samband? Pratar man förlovning så innebär det för mig mer allvar än bara vara ihop. Förvånande att hon drog så snart efter. Måste väl tyvärr säga att hade hon ingen vettig förklaring så kanske hon inte var så mycket att ha. Man förlovar sig inte ena veckan och gör slut nästa. Inte i min värld. Men kanske blev det jobbigt för er bägge, när jobbet tog slut? Sånt kan slita mycket på ett förhållande. En mer positiv du, kanske kan få henne tillbaka? Visa henne att du trots allt är något för henne att satsa på. Försök att komma igen, och försök att snacka med henne.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Mycket sket sig på en gång. Både jobbet och tjejen. Slump eller samband? Pratar man förlovning så innebär det för mig mer allvar än bara vara ihop. Förvånande att hon drog så snart efter. Måste väl tyvärr säga att hade hon ingen vettig förklaring så kanske hon inte var så mycket att ha. Man förlovar sig inte ena veckan och gör slut nästa. Inte i min värld. Men kanske blev det jobbigt för er bägge, när jobbet tog slut? Sånt kan slita mycket på ett förhållande. En mer positiv du, kanske kan få henne tillbaka? Visa henne att du trots allt är något för henne att satsa på. Försök att komma igen, och försök att snacka med henne.

Det är en något invecklad situation. Jag ger blanka fan i jobbet, under dom månader jag jobbat så har jag lärt mig att det finns massor av jobb, om man är villig.

Vi är både hon och jag präglade av våran uppväxt i missbrukarfamiljer. Jag är uppväxt med att om jag gör ett snedsteg, så tas allt som betyder något ifrån mig. Det släpper tyvärr inte, hur mycket jag än vill.

Hon är uppväxt med att älska alla utom sig själv. Nu kom insikten att hon måste lära känna sig själv, vilket hon inte tror att hon klarar samtidigt som hon är i ett förhållande.

Jag satte ett ultimatum, du får 2 veckor på dig att bestämma dig. Ta chansen och försök, eller kasta in handduken.

Tackar gud för dom underbara människor runtomkring mig som ringt och frågat hur jag mår dom senaste dagarna.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Hon är uppväxt med att älska alla utom sig själv.

Det där känner jag dessvärre igen. Det är svårt att älska sig själv. Misstänker att det är mer vanligt än man skulle vilja tro bland tjejer. Även om jag växte upp i en 'präktig' familj, så spelade det ingen roll hur duktig jag var, jag dög ändå inte. :huvet :mad:

Du mår skitdåligt, och håller på att 'tyna bort'. Hur mår hon? Att kasta in handduken var ett enkelt sätt att bevisa att hon inte förtjänar att bli älskad. Av någon. Trist. Att stötta någon som har svårt att älska sig själv, kan kanske vara ett hopplöst företag. Men när jag känner mig låg, och min man ger mig en kram, så älskar jag honom mer än någonsin. Om han kan älska mig, så är jag nog inte så hopplös trots allt. :) :tummenupp

Är hon hopplös? :va Låt inte henne 'tas ifrån dig'... :krama

zuzz

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2011
Hoj
Yamaha fzr 600
hur som helst tror jag att man kommer till en punkt där man måste ta itu och möta sig själv.Kan te sig på olika vis beroende på vad man bär i sin ryggsäck.Depression,utmattning,ångest är vanliga tecken på det..Har man växt upp i en dysfunktionell familj så brukar man följa beteendemönstret in i sina vuxna relationer...Jag har kommit fram till att man inte kan leva genom andra,man måste leva sitt eget liv.Då måste man göra upp med sig själv,så man vet vad man tycker,känner ...vill ha och kan ge.
Kan vara hemskt jobbigt men värt det !:krama

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Det är en något invecklad situation. Jag ger blanka fan i jobbet, under dom månader jag jobbat så har jag lärt mig att det finns massor av jobb, om man är villig.

Vi är både hon och jag präglade av våran uppväxt i missbrukarfamiljer. Jag är uppväxt med att om jag gör ett snedsteg, så tas allt som betyder något ifrån mig. Det släpper tyvärr inte, hur mycket jag än vill.

Hon är uppväxt med att älska alla utom sig själv. Nu kom insikten att hon måste lära känna sig själv, vilket hon inte tror att hon klarar samtidigt som hon är i ett förhållande.

Tycker det snarare känns som att din tjej drar en bortförklaring för att kunna göra slut på ett snällt sätt.
Hon vet att du skulle bli upprörd o säger något för att slippa säga sanningen att hon inte känner något för dig längre.
För varför vill man inte vara med den man älskar...det är ju det enda man ska vilja, oavsett allt runt omkring.
Man vill självfallet ogärna såra känslorna på den vill man göra slut med o inte gärna erkänna att man tröttnat på personen. Så då kommer ofta bortförklaringarna att det är något med en själv..
Jag kan ha fel dock!

Last edited:

SheikYoras

Adrenalinjunkie
Gick med
22 Sep 2010
Hoj
Vet ni hur dyrt det är med hoj i Norge?
Såja då var Malin såld... Hur fan ska jag få ligga nu? Man är ju helt tom som människa utan sykkel ju :(

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...