Singeltråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Vart tänker du åka då?
Bara planlöst runt eller åker du för att se specifika saker?

Det är just det jag försöker lista ut... Tanken med Australien var att sommarjobba men jag har inte pengarna som krävs för att komma in i landet (utan pengar kommer man inte in trots visum och biljett på hemresa)...

Målet med resan är helt enkelt att åka bort själv. Ensam. Gärna träffa nytt folk bara för att pröva min sociala kompetens (eller bristen på den). Tågluffar jag kan jag ju alltid träffa folk på något vis tror jag. Volontärarbete är jag inte sugen på mest på grund av att jag då bara åker dit för att jobba, finns inte pengar till att uppleva landet jag är i.

Så just nu kikar jag på att tågluffa i Östeuropa, dit man ändå aldrig kommer att åka i semestersyfte.

Jag är med andra ord ute efter att pröva mig själv som människa och upplevelse.

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Jag var ju nyss i Stockholm, jag orkar nog inte åka nånstans.

Mina Australien-planer går i stöpet så nu letar jag nåt annat att göra för pengarna jag sparat ihop. Frågan är om man ska satsa på att volontärarbeta eller om man typ ska tågluffa. Skitsvårt det här :huvet

Meh, klart du orkar! Du e ju uuuuuuuung! :rock

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
:rodnar Ähum... nja. Såg mig själv i en ganska ... låt oss säga obehaglig position idag o tänkte att herregud, hur ser det UT egentligen?? Jag som egentligen vill ha CRRRRAZYYYY sex med någon men denne någon ska ju inte behöva utsättas för DET DÄR??
Nä, jag får nog krypa upp i soffan o nöja mig med att TITTA på när andra har sex i nån seg, romantisk film.. Öken. :3freak

En klyscha men den stämmer så bra.
"Beauty lies in the eye of the beholder" ;)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det är just det jag försöker lista ut... Tanken med Australien var att sommarjobba men jag har inte pengarna som krävs för att komma in i landet (utan pengar kommer man inte in trots visum och biljett på hemresa)...

Målet med resan är helt enkelt att åka bort själv. Ensam. Gärna träffa nytt folk bara för att pröva min sociala kompetens (eller bristen på den). Tågluffar jag kan jag ju alltid träffa folk på något vis tror jag. Volontärarbete är jag inte sugen på mest på grund av att jag då bara åker dit för att jobba, finns inte pengar till att uppleva landet jag är i.

Så just nu kikar jag på att tågluffa i Östeuropa, dit man ändå aldrig kommer att åka i semestersyfte.

Jag är med andra ord ute efter att pröva mig själv som människa och upplevelse.

Om du känner att en resa på egen hand är vad du behöver så ska du göra den, men inte för att testa din sociala kompetens iaf! Den har vi ju kommit fram till att den funkar alldeles utmärkt! Jag har blivit så imponerad alla gånger du berättat om sittningar och liknande, hur du tar för dig och bara kommunicerar med folk! Du klarar det fan bättre än vad jag gör, trots ditt handikapp, och jag är en riktig pladdertacka! :tungan

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Om du känner att en resa på egen hand är vad du behöver så ska du göra den, men inte för att testa din sociala kompetens iaf! Den har vi ju kommit fram till att den funkar alldeles utmärkt! Jag har blivit så imponerad alla gånger du berättat om sittningar och liknande, hur du tar för dig och bara kommunicerar med folk! Du klarar det fan bättre än vad jag gör, trots ditt handikapp, och jag är en riktig pladdertacka! :tungan

:kär :krama

Okej, ska nog inte kalla det för social kompetens då, det är snarare de språkbarriärerna som uppkommer när man inte är hemma, de är ju större utmaningar än här i Sverige om man säger så.

Jag kommer nog på nåt att göra för pengarna. Vi får bara se hur mycket jag har kvar efter våren :)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
:kär :krama

Okej, ska nog inte kalla det för social kompetens då, det är snarare de språkbarriärerna som uppkommer när man inte är hemma, de är ju större utmaningar än här i Sverige om man säger så.

Jag kommer nog på nåt att göra för pengarna. Vi får bara se hur mycket jag har kvar efter våren :)

Så kan du få formulera dig, det är okej! ;)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag har blivit så imponerad alla gånger du berättat om sittningar och liknande, hur du tar för dig och bara kommunicerar med folk! Du klarar det fan bättre än vad jag gör, trots ditt handikapp, och jag är en riktig pladdertacka! :tungan

Det kan jag skriva under på, det är riktigt imponerande, Plåtis!

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Hoj
Troll
För max 1000 kr kommer det finnas boende i 4 bäddars rum för er singlar som tänkt ligga ;) Billigare än taxi hem! Återkommer med mer info i morgon ;)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Så mycket pengar har jag inte att det räcker till bägge (Hade jag haft det så hade det blivit Australien). Har haft en tanke på hojkortet dock. Men jag behöver tyvärr göra den här resan, för min egen skull så hojkortet och allt annat får vänta. :)

10 000 kostade mitt kort och jag sålde min första hoj för 8000 när jag bytte :)

Men då hade jag iofs en far att övningsköra med så jag slapp ta lektioner.

Och vill man träffa folk utmed vägen så är hojen perfekt. Hojfolk är ena riktiga jäklar på att umgås med andra hojåkare man inte känner.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Hmm, kollade flyg till Estockholmo nu. Går ju bara billiga ut till Arlanda, sen ska man fan kånka på buss och tunnelbana och gud vet allt skit som finns att välja på där uppe. Blir ca 1000 spänn med flyg, bussar och undergroundtjaffs, och en jäkla massa bytand.. Man kanske skulle sätta i dieselboxen i sin bil igen och tuffa upp? :gnissla

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO