Hah! Apropå musiker som kommer bli reijka mannen! så kom jag att tänka på en kul sak som hände i toalettkön på en pub i Kalmar för en massa år sedan... En Karaokepub, jag och lite annat pack från högskolan och deras flickvänner var där, och så skulle de prompt ha upp mig på scen och sjunga någon metallicalåt. Jag fick en mick i näven, och så strulade något med karaokemaskneriet så vi fick stå där och vänta, så jag tog tillfället i akt och rapade både högt och länge i micken, och fick stående applåder av ett bord knölfullt med tjejer. När karaoken väl kom igång så growlade och sjöng jag efter bästa förmåga (vilket gav mig två erbjudanden om att sjunga i två olika garageband)...
Nåja, efter att ha sjungit, hinkat öl och blivit erbjuden att bli sångare så blev jag lite pissnödig och ställde mig i toalettkön (unisextoa så både pojkar och flickor där), bakom mig kommer ett gäng väldigt hiphoppiga killar som står och pratar om något. Uttråkad som man är där man som man faktiskt står ensam i toakön lyssnar jag på ett halvt öra, men det är bara ointressant dravel om någon känd hippetyhoppare och annat trams. Men så kommer en tös och ställer sig bakom dem i kön, och genast börjar en av dem att limma som faaan på henne, hårt ackompanjerad av sina kumpaner som försöker hjälpa till med "Ey bruden, fatta han kommer tjöna miljooooner när han blir tjend! Du borde ligga me han!" och sånt där. Hon tackar nej och ser allmänt ointresserad ut, så upptäcker hon mig stå där och ha tråkigt, varpå hon genast skiner upp som en sol och utbrister i "Men det var ju du som rapade!" och börjar omedelbart att prata med mig. Ansiktsuttrycken på hiphoparna var fullkomligt oslagbara.