Singeltråden

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag tycker att det är märkligt att många reagerar på att du är morgonpigg. Men de har ju missat trådens morgonpigga brud... :crash

Ähh.. grejen är att jag har inget emot folk som är morgonpigga, har en kollega som är som carnivore. Han är på jobbet innan 06 varje morgon.

Det som däremot stör mig är att det ofta framställs som att det är "bra" att vara morgonpigg, men att det motsatt är "dåligt" att vara morgontrött.

Jag sover gärna till typ 10-tiden när det finns möjlighet (och ibland även när jag borde ha gått upp kl 7 :D ). Och får alltid/ofta gliringar t ex på jobb osv att "trött idag??" "gå och lägg dig tidigare" osv.

Jag jobbar inom IT och det händer att vi har grejer som måste göras efter och utanför arbetstid. Då har man ingen nytta av någon som behöver gå och lägga sig kl 21 på kvällen. Utan jag tar i princip alla våra kvälls/nattjobb helt frivilligt. Får man nånsin "beröm" för det? Nope.

Själv tycker jag att det finns fördelar med att folk är vakna lite olika tid på dygnet, och arbetsgivare borde också tycka det i om att de kan få bemanning under en större del av dygnet för ingen extra kostnad.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ähh.. grejen är att jag har inget emot folk som är morgonpigga, har en kollega som är som carnivore. Han är på jobbet innan 06 varje morgon.

Det som däremot stör mig är att det ofta framställs som att det är "bra" att vara morgonpigg, men att det motsatt är "dåligt" att vara morgontrött.

Jag sover gärna till typ 10-tiden när det finns möjlighet (och ibland även när jag borde ha gått upp kl 7 :D ). Och får alltid/ofta gliringar t ex på jobb osv att "trött idag??" "gå och lägg dig tidigare" osv.

Jag jobbar inom IT och det händer att vi har grejer som måste göras efter och utanför arbetstid. Då har man ingen nytta av någon som behöver gå och lägga sig kl 21 på kvällen. Utan jag tar i princip alla våra kvälls/nattjobb helt frivilligt. Får man nånsin "beröm" för det? Nope.

Själv tycker jag att det finns fördelar med att folk är vakna lite olika tid på dygnet, och arbetsgivare borde också tycka det i om att de kan få bemanning under en större del av dygnet för ingen extra kostnad.

Tänk att folk alltid skall försöka påtala andra om vilket som är bättre... :död
Håller med dig, det är ju kanon med mångfalden även i den här frågan och att man skall se fördelarna istället för tvärtom. :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Då får du ett jobb, leta reda på listan över vilka som ska komma och se till så den är uppdaterad. ;)

Så jag vet hur många jag ska ändra bokningen till.

Vi borde kanske ha en egen banderoll och husband oxå?

Var väl nån som summerade det till 12st när jag sen skrev att jag inte kommer till middagen utan senare... så det torde bli 14st med Ulvis, Rockis och Kärringen.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Var väl nån som summerade det till 12st när jag sen skrev att jag inte kommer till middagen utan senare... så det torde bli 14st med Ulvis, Rockis och Kärringen.

Assumption is the mother of all fuckups. ;)

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Det är väl bara att kapa med en sax. Inget svårt alls :D

/hon som klipper sitt eget hår med en kökssax

Brukar skylla på att jag är vänsterhänt, tycker fan ingen sax går att klippa normalt med, tar jag högerhanden så känns det skumt men då KLIPPS det sönder istället för att SLITAS/RIVAS sönder typ :p Saxar är satans påfund, precis som dom här plastförpackningarna som man aldrig får upp utan att få 1000 rivsår och brutna fingrar innan man fått upp skiten(för att man inte kan hantera en sax xD) :tummenupp

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1

Fast då hade Money skrivit dit mig av någon anledning också >_< Jag kommer högst troligen inte ens på festen, men skulle jag komma så är det just på "eftersläppet" :p

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag har ingen tv så det är definitivt inte hemma hos mig man ser Super Bowl men jag kan dra i trådarna åt dig ;) Mig veterligen existerar ingen sportbar i stan så det är tyvärr inte nånstans där.

Jag har hittat en sportbar faktiskt. Måste kolla upp om dom kan tänka sej visa matchen men den håller ju på till typ 5 på morgonen så det ser mörkt ut.

Kom tillbaka när du spelar sax! det måste ändå vara det sexigaste instrument man kan spela.

Jag har faktiskt spelat sax när jag var yngre. Men det finns klara nackdelar.
Främst får man bamsekinder av allt blåsande och till råga på allt finns det en stoooor risk att man blir vräkt för att man övar :p

Jävligt sant, faktiskt. Jag ska ju spendera våren med att gräva dike och leta ny häst!

Jag som då befann mig på landet och således var helt frånkopplad resten av världen vid juletid, jag undrar hur det egentligen kom sig att sporthojarna hamnade på buke och hästtjejerna på sporthoj? Känner att det saknas en stor bit i det pusslet. Är allt Swish förtjänst?

Nej det var nog typ Ricken och En rosa bil tror jag.
Dom gav sej in i bukes singeltrådar och gjorde intryck kan man säga. :gnissla

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Brukar skylla på att jag är vänsterhänt, tycker fan ingen sax går att klippa normalt med, tar jag högerhanden så känns det skumt men då KLIPPS det sönder istället för att SLITAS/RIVAS sönder typ :p Saxar är satans påfund, precis som dom här plastförpackningarna som man aldrig får upp utan att få 1000 rivsår och brutna fingrar innan man fått upp skiten(för att man inte kan hantera en sax xD) :tummenupp

Finns speciella saxar för er leftiesar.
Annars får man bara ha lite mer teknik bara ;)

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Jobbar också med "IT" (vad fan det nu betyder!?) och dessutom för ett amerikanskt företag. Men tyvärr så har man svenska kollegor som kör med 9-17 mentaliteten och ska pracka på den på alla. Trots att INGET av det vi gör är avhängt på det. :huvet

Har tröttnat på att argumentera, så nu får företaget betala 100% lön och få en 50% motprestation. Ledsen, men min hjärna fungerar inte före lunch-tid. :rolleyes:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst

Jag har provat att klippa med vänster hand för att se om ni vänsterhänta verkligen har problem. Men allt handlar ju om vinkel! Med rätt vinkel klipps det rent och slätt ;)

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Vinkelslip slipar eller kapar. Jag skrev "klipps". Du får väl ta till dig en bultsax, där kvittar det om man är höger- eller vänsterhänt :tummenupp

Allt går med vinkelslip xD Ta bort tatueringar t.ex om man frågar HA :tummenupp Går nog att fila ner ett papper också om man skulle vilja det ^_^

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Säg inte att du tänkte på Harrys? :7peta

Nej det gjorde jag inte men varför inte?

Den jag hittade heter Olivers :)

Men annars kanske det finns någon lokal på kåren?

Och angående att klippa med vänstern så måste man ju se till att man inte pressar isär bladen när man klipper.
Så man får tänka lite mer på vart man lägger trycket alternativt skaffa en BRA sax.

mvh/ en som haft sax som arbetsredskap i 3 år.

(där kunde en bokstav fel ställt till det :p )

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Nu ska vi se om jag hittat rätt i alla inlägg och kommentarer och fattat allt fel som vanligt.

Bordsreservation till sporthojsfesten 26:e
1. Swish
2. Money
3. Alleycat
4. Peter1980
5. Ricken
6. Slowroller
7. enrosabil
8. BeyondEvil
9. Agile
10. Shadow
11. Rockmorsan
12. Ulvhamne
13. Kärringen

(14.) Foccan - kommer kanske... Tycker bestämt du ska komma, Rockmorsans ordination!
(15.) Pisken - kommer kanske, inte 100% ännu? Men ska bli förpassad till de hårda 40+arnas bord... vad nu det innebär? Singelbordet är inte hårt nog?
Carnivore - kommer inte till middagen men kommer senare

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Så jävla bökigt bara att ta sig hem osv när ingen annan från Uppsala ska dit som det verkar och att jag hittar kasst i sthlm, blir klurigt att slagga där ngnstans med när man ska jobba på Söndagen :/ men sure hade varit riktigt kuligt och få träffa på alla nyllen man tjötat med!:fyllisar

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Nej det gjorde jag inte men varför inte?

Den jag hittade heter Olivers :)

Men annars kanske det finns någon lokal på kåren?

Och angående att klippa med vänstern så måste man ju se till att man inte pressar isär bladen när man klipper.
Så man får tänka lite mer på vart man lägger trycket alternativt skaffa en BRA sax.

mvh/ en som haft sax som arbetsredskap i 3 år.

(där kunde en bokstav fel ställt till det :p )

Jaha! Men det ligger ju inte ens i stan :p Det ligger ju bortåt... på vägen till Simlången var det!

Kåren har en festlokal men det arrangeras inte sånt där, tyvärr. Det är nog hos någon polare med storbildstv som gäller. Händer att grabbarna i klassen är i skolan och kollar på fotboll men skolan stänger och larmas automatiskt kl 23 så det är uteslutet där...

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning