Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jag tycker att det är märkligt att många reagerar på att du är morgonpigg. Men de har ju missat trådens morgonpigga brud...
Ähh.. grejen är att jag har inget emot folk som är morgonpigga, har en kollega som är som carnivore. Han är på jobbet innan 06 varje morgon.
Det som däremot stör mig är att det ofta framställs som att det är "bra" att vara morgonpigg, men att det motsatt är "dåligt" att vara morgontrött.
Jag sover gärna till typ 10-tiden när det finns möjlighet (och ibland även när jag borde ha gått upp kl 7 ). Och får alltid/ofta gliringar t ex på jobb osv att "trött idag??" "gå och lägg dig tidigare" osv.
Jag jobbar inom IT och det händer att vi har grejer som måste göras efter och utanför arbetstid. Då har man ingen nytta av någon som behöver gå och lägga sig kl 21 på kvällen. Utan jag tar i princip alla våra kvälls/nattjobb helt frivilligt. Får man nånsin "beröm" för det? Nope.
Själv tycker jag att det finns fördelar med att folk är vakna lite olika tid på dygnet, och arbetsgivare borde också tycka det i om att de kan få bemanning under en större del av dygnet för ingen extra kostnad.