Singeltråden

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Börja simpelt. Visakord är bättre än vad man tror att lära sig fingersättning på. Efter det kan du satsa på att lära dig låtar i på drop D stämning. Lärorikt för att få lite rörelse i fingrarna.

Host host, vasaru saru?

Harpyja

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2013
Hoj
.
Ärligt talat så känns det som att jag är ganska klar med den typen av relationer och tjejer som "går i lås" för att man råkar vara (eller ha varit rättare sagt) duktig på lite instrument.

I den verkliga världen finns det inte tid att spela mer än sporadiskt, och sällan annat än själv. I en potentiell framtid lär det ju inte bli mer mellan karriär, hem, ungar (huuuga) och ett tappert försök att bevara nån form av soicialt liv. Så att hänga upp gitarren som ett argument känns inte särskilt givande.

Kanske om jag kan bo så jag får plats med mitt piano dock :) (Står hos mor sen jag flyttade hemifrån 1436).

Det jag skrev hade inget med relationer att göra... Endast att det är mycket trevligt med sax. :)

Förstår helt klart din poäng. I den riktiga världen är jag inte ens en äkta hästtjej längre, just för att det inte finns tid för det. Och då har inte ens familjelivet börjat. :3freak

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Finns det verkligen sådana, som går efter bara en grej? Jag är kanske konstig, men jag har massa saker som jag tycker ska stämma! :brinnerup

Precis min poäng.

Det finns fortfarande en hög där ute som lätt faller för gitarren, vilket iofs kan va kul, i typ 1,5 timme.

Sen är det en jäkla skillnad på vad en tjej i nyktert tillstånd SÄGER att hon vill, när hon är objektiv och tänker på framtiden. Och vad hon vill ha runt midnatt en lördagkväll efter en flaska vin.

Jag lär ju inte lägga nån energi på att öka oddsen för att fånga den senare...

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
True dat.

Kan för övrigt tala om att hos mig går det inte hem med musikinstrument oavsett om de är bra eller dåliga. Oavsett om de är självförsörjande på musiken eller inte.

Bjöd på en kille på sovplats för han hade tydligen ingen efter att ha jobbat i baren här på kåren, han spelar i ett punkband som gitarrist. Men fick han komma till skott? Nej han fick sova med kläder på och på sin sida av sängen. Klockan 7 på morgonen var jag klarvaken och sa åt honom "Nu har jag sovit färdigt, nu får du gå hem" :brynad

hahahahhaaha :tummenupp Håller med där, fattar inte grejen! Visst, trevligt om någon kan plinga på något instrument och kanske har fin röst. I 30 sek ungefär, sen är det NEXT! :hihi

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Du pratade ju om att avla barn så jag antog att det innebar att vi skulle bo hemma hos mig. :7peta

Skönt antagande ;) Jag då? Jag ska bara flytta eller?

Köpa nåt nytt kanske? Måste ju få plats med verkstad och sånt ju, få plats med hojarna är inte oviktigt. :mattias

Pianot hade varit sålt för länge sen om man fått nåt för det. Priserna totalrasade några efter att jag köpt det och nu känns det trist att släppa för växelpengar när det egentligen är en rätt fin sak. Och mor ser det som en möbel så den får stå kvar där tills jag bestämt mig eller hon ledsnar på det. Har för mycket saker ändå så försöker streamlinea så mycket det går nu.. (Tycker inte om saker)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Förstår helt klart din poäng. I den riktiga världen är jag inte ens en äkta hästtjej längre, just för att det inte finns tid för det. Och då har inte ens familjelivet börjat. :3freak

Men du ska ju bosätta dig på en gård sen, för att ha tid. Det är så musiker också gör, de bosätter sig i replokalen. ;)

Kan tyvärr inte bidra till diskussionen om musiker är bättre i sängen eller inte då jag precis insåg att jag har på tok för lite erfarenhet av icke-musiker. Fail på den! :rodnar

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Kan tyvärr inte bidra till diskussionen om musiker är bättre i sängen eller inte då jag precis insåg att jag har på tok för lite erfarenhet av icke-musiker. Fail på den! :rodnar

Jag spelar inga instrument så det är lätt ordnat :banana

edit: förutom guitarhero-gitarrer då såklart.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Klockan 7 på morgonen var jag klarvaken och sa åt honom "Nu har jag sovit färdigt, nu får du gå hem" :brynad

Vafan.. ska du vakna kl 7 så får du ju varna om det INNAN du erbjuder sovplats så att han iaf fick chansen att tacka nej.. lider med killen..

Hade en tjej hemma en gång som också vaknade typ kl 8 en helg och ville "hitta på nåt".. satte henne framför tv:n och sov vidare ett par timmar.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Skönt antagande ;) Jag då? Jag ska bara flytta eller?

Köpa nåt nytt kanske? Måste ju få plats med verkstad och sånt ju, få plats med hojarna är inte oviktigt. :mattias

Pianot hade varit sålt för länge sen om man fått nåt för det. Priserna totalrasade några efter att jag köpt det och nu känns det trist att släppa för växelpengar när det egentligen är en rätt fin sak. Och mor ser det som en möbel så den får stå kvar där tills jag bestämt mig eller hon ledsnar på det. Har för mycket saker ändå så försöker streamlinea så mycket det går nu.. (Tycker inte om saker)

Ja jag antog att du skulle springa efter min svans. :rolleyes:

Men vill du köpa något nytt så låter det inte helt fel. Men då vill jag ha plats för minst två havremoppar och minst en hund. Men pianot får inte följa med.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Vafan.. ska du vakna kl 7 så får du ju varna om det INNAN du erbjuder sovplats så att han iaf fick chansen att tacka nej.. lider med killen..

Hade en tjej hemma en gång som också vaknade typ kl 8 en helg och ville "hitta på nåt".. satte henne framför tv:n och sov vidare ett par timmar.

Jag hade inga planer på att vakna klockan 7. Men eftersom jag sover sjukt dåligt på fyllan är jag alltid uppe tidigt dagen efter. Mina gäster får anpassa sig efter husets lady. :hihi

Jag skulle aldrig stanna hemma hos någon annan och glo på dennes tv! Jag hade vaknat och gått hem. :7peta Men det är jag det. Men det kanske var din flickvän? :näsblod

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Hahahaha, gud vad jag känner igen mig... fast i tjejens sits då alltså.
Jag vaknar (som somliga här vet) ganska tidigt... och ganska tidigt är då mellan 4-6 på mornarna.
Som tur är så har jag en fru som också är morgonpigg, hon vaknar vid 6-7 typ... men det är inte ovanligt att jag hunnit se en film eller läst igenom alla nyheter när hon (och smågrabbarna) vaknar.

Som exempel, igår satte jag väckarklocka (för av nån anledning är jag lite trött just nu) och det var nog första gången på typ 4år som jag gör det... för normalt så behöver inte jag det. :gnissla

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag vaknar (som somliga här vet) ganska tidigt... och ganska tidigt är då mellan 4-6 på mornarna.
Som tur är så har jag en fru som också är morgonpigg, hon vaknar vid 6-7 typ... men det är inte ovanligt att jag hunnit se en film eller läst igenom alla nyheter när hon (och smågrabbarna) vaknar.

Som exempel, igår satte jag väckarklocka (för av nån anledning är jag lite trött just nu) och det var nog första gången på typ 4år som jag gör det... för normalt så behöver inte jag det. :gnissla

Skillnaden mellan ett hemsläp och en fru är ju vid. Ett hemsläp har inte plats i ens hem när det blivit gryning. Däremot, en fru kan få ligga och sova tills hon sovit klart eller titta på ens tv. (Gäller även det gifta motsatta könet)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

Det är något allvarligt fel på dig! :dummer

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Skillnaden mellan ett hemsläp och en fru är ju vid. Ett hemsläp har inte plats i ens hem när det blivit gryning. Däremot, en fru kan få ligga och sova tills hon sovit klart eller titta på ens tv. (Gäller även det gifta motsatta könet)

Jo, fast hon började ju inte som min fru... då var det ju ett ragg... ;)

Värsta jag visste var de ggr man träffade tjej som sen visade sig vilja ligga och sova till 10-12 på dagarna... kan bli helt galen på sånt, vafan halva dagen har ju gott.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Jag spelar inga instrument så det är lätt ordnat :banana

edit: förutom guitarhero-gitarrer då såklart.

*host host* Skinnbanjo :mattias

:mad:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Fiifan, jag är i så satans bedrövligt skick idag. Tredje dagen nu med ischiasnerven i kläm, så jag rör mig sämre än en 90-åring med rullator. Dessutom tror jag att hjärnan till råga på allt snart rinner ut genom näsan. Kan inte denna dagen bara vara över snart? :näsblod

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Fiifan, jag är i så satans bedrövligt skick idag. Tredje dagen nu med ischiasnerven i kläm, så jag rör mig sämre än en 90-åring med rullator. Dessutom tror jag att hjärnan till råga på allt snart rinner ut genom näsan. Kan inte denna dagen bara vara över snart? :näsblod

Varför tror du att morgondagen blir bättre än den här?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning