Singeltråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
För att kommentera gitarrister (musiker överhuvudtaget) så kan jag säga de inte är bättre älskare än de icke musikaliska.

Och så var min tenta över. Nu ska eftertentaångesten få regera i en stund innan jag kan koppla av. Förbannade jävla tenta som inte innehöll det jag pluggade så hårt inför.

Last edited:

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Haha ja det är sjukt uttjatat :p Inte läst något som skrivits där på länge men ja som ni säger så är det ju för dom här 11-15åriga tjejerna som man ens läser något, sjukt kul när någon verkligen blir sur :p

Men jag gillar stålhästar bäst fortfarande! Jag brukar också klappa min på mulen och säga att han är fin :tummenupp

För övrigt så gillar jag inte heller trubadurer så mycket, inte på grund av att dom ska sno tjejer eller nått utan bara att dom oftast tar död på festen lite granna, beror helt klart på sammanhang men då gillar jag hellre en skön playlist på spotify som kan stå lite i bakgrunden så man samtidigt kan snacka utan att känna sig oförskämd för att man "stör" någon som håller på med att spela och sjunga. Men visst, i vissa sammanhang kan även jag tycka det är lite trevligt :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
För att kommentera gitarrister (musiker överhuvudtaget) så kan jag säga de inte är bättre älskare än de icke musikaliska.

Och så var min tenta över. Nu ska eftertentaångesten få regera i en stund innan jag kan koppla av. Förbannade jävla tenta som inte innehöll det jag pluggade så hårt inför.

Undrar om det finns nån korrelation mellan de som så gärna plockar fram gitarren (trots att de oftast är "självlärda" och hyfsat kassa) och att vara en direkt dålig älskare? Känns utifrån min ringa beteendevetenskapliga bakgrund (ingen) möjligt, då samma bristande självinsikt och hybris sällan gör sig i bingen.

Å andra sidan kankse det inte är så positivt att vara asgrym, men inte våga visa det heller? Så frågan är vart man är "lagom" stolt över sina kompetenser för att vara en awesome lovva´?

Harpyja

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2013
Hoj
.
Angående trubadurer så ska det vara BRA sådana! Åh, de fester en klasskompis + hans vän spelat och sjungit för oss. Det har först då gått upp för mig hur få ackord det finns och hur lika alla låtar är... Man ber dem spela en låt. De kan inte låten. Vi nynnar och småsjunger, sen spelar de låten som om de aldrig gjort annat.

Jag blir så avis på folk som är så grymt begåvade.
Men förutom det så är trubadurer rätt överskattade.

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Men förutom det så är trubadurer rätt överskattade.

Tack! Håller med, dom va "coola" när man gick på högstadiet och möjligtvis något år på gymnasiet :p Men visst, är dom RIKTIGT BRA så kan jag uppskatta det även idag :tummenupp Men då ska dom vara riktigt bra också! :fakta

Harpyja

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2013
Hoj
.
Jag kommer ihåg en sån festresa på nån "känd ort" för ett antal år sen i mina ungdoms dar.

Jag gillar inte att giga på fester, men efter mycket tjat och ännu mer sprit brukade det gå. Tids nog var jag så full att jag en gång stannade mitt i en låt och somnade över gitarren. Trots det totala misslyckandet (jag utgår ifrån det, för ap-rak är sällan ett vinnande koncept) fick jag tveklöst hugg senare på morgonen.

Märkligt att tjejer är så lättstyrda faktiskt. Musiker är knappast bättre människor, älskare eller "providers" än andra.. Ändå är det som magi så fort det dras igång.

Kanske borde börja öva lite mer nu? ;)

Kom tillbaka när du spelar sax! det måste ändå vara det sexigaste instrument man kan spela.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Kom tillbaka när du spelar sax! det måste ändå vara det sexigaste instrument man kan spela.

Ärligt talat så känns det som att jag är ganska klar med den typen av relationer och tjejer som "går i lås" för att man råkar vara (eller ha varit rättare sagt) duktig på lite instrument.

I den verkliga världen finns det inte tid att spela mer än sporadiskt, och sällan annat än själv. I en potentiell framtid lär det ju inte bli mer mellan karriär, hem, ungar (huuuga) och ett tappert försök att bevara nån form av soicialt liv. Så att hänga upp gitarren som ett argument känns inte särskilt givande.

Kanske om jag kan bo så jag får plats med mitt piano dock :) (Står hos mor sen jag flyttade hemifrån 1436).

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Det är det ingen som sagt heller... bara att fruntimmer har en tendens att falla pladask bara någon tar fram en gitarr och slår ett ackord eller två. ;)

True dat.

Kan för övrigt tala om att hos mig går det inte hem med musikinstrument oavsett om de är bra eller dåliga. Oavsett om de är självförsörjande på musiken eller inte.

Bjöd på en kille på sovplats för han hade tydligen ingen efter att ha jobbat i baren här på kåren, han spelar i ett punkband som gitarrist. Men fick han komma till skott? Nej han fick sova med kläder på och på sin sida av sängen. Klockan 7 på morgonen var jag klarvaken och sa åt honom "Nu har jag sovit färdigt, nu får du gå hem" :brynad

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Jag har skaffat en elgitarr som jag tänkte lära mig på.

Börja simpelt. Visakord är bättre än vad man tror att lära sig fingersättning på. Efter det kan du satsa på att lära dig låtar i på drop D stämning. Lärorikt för att få lite rörelse i fingrarna.

*Harkel* läste du infon om mig eller? :D
Skriver och producerar.. och levererar :rock

Nya bandet:

Förra bandet:

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Ärligt talat så känns det som att jag är ganska klar med den typen av relationer och tjejer som "går i lås" för att man råkar vara (eller ha varit rättare sagt) duktig på lite instrument.

Som sagt, vi ska inte träffas. Och jag vill inte ha din jävla piano ståendes hemma hos mig.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

I den verkliga världen finns det inte tid att spela mer än sporadiskt, och sällan annat än själv. I en potentiell framtid lär det ju inte bli mer mellan karriär, hem, ungar (huuuga) och ett tappert försök att bevara nån form av soicialt liv. Så att hänga upp gitarren som ett argument känns inte särskilt givande.

Kanske om jag kan bo så jag får plats med mitt piano dock :) (Står hos mor sen jag flyttade hemifrån 1436).

Finns det verkligen sådana, som går efter bara en grej? Jag är kanske konstig, men jag har massa saker som jag tycker ska stämma! :brinnerup

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
*Harkel* läste du infon om mig eller? :D
Skriver och producerar.. och levererar :rock

Nya bandet:

Förra bandet:

Sorry, inga av dem imponerar på mig musikaliskt. Jag gav er en ledtråd och Swish gav er en ledtråd. Ni får leta upp det där längre bak i tråden ;)

Och alla killar kan leverera. Men det är ju frågan om mottagaren är nöjd med leveransen. :7peta

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping