Singeltråden

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Nej usch! Åt julmusten alltså. Inte gott!

DU kan va usch!!!

@Slowroller - Har eventuellt en till som kanske kommer på festen och vill dela rum! Slängde upp en förfrågan hur många/vilka som tänkte gå på festen i Sporthoj Uppsala för en liten stund sen.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
36 är inte gammalt. Kände att jag var tvungen att påpeka det, bara.

Ja, mycket bättre än Oban, borde du lärt dig vid det här laget. ;) Kom du bara! :D

Bäst att hålla tyst om sin ålder :(:skrämd

Oban var ett litet fint destilleri, men whiskyn blev ingen favorit varken för mig eller maken. Det hade lite annorlunda försöljningsmetoder där än här. När vi besökte Cardhu kunde maken och jag inte komma överens om vilken vi skulle välja, så tjejen gav oss varsitt litet glas och slog upp, så att vi fick provsmaka båda sorterna. Det kallar jag service! :tummenupp Sedan var det riktigt lätt att komma överens. :) Skulle vilja se bolaget gör det. :rofl

Jag är ingen finsmakare, så bara det är en singel från Spey så brukar jag vara nöjd. :D

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
DU kan va usch!!!

@Slowroller - Har eventuellt en till som kanske kommer på festen och vill dela rum! Slängde upp en förfrågan hur många/vilka som tänkte gå på festen i Sporthoj Uppsala för en liten stund sen.

Jag ställde samma fråga i SH-fest på Facebook så du/ni kan ju skriva upp er där. Även om vi bara blir 2 tycker jag att 400 är helt ok. :)

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Men geez, öl och whiskey centralen liksom. Snacka om zzZZzzZZ

Ska gå och titta på när min tvätt torkar, det är ju fan mer action än här :arsele

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Rom är också omnomnomnom, men har inte nått någon slags finsmakarnivå där. Har bara ljus hemma, från Mauritius... tror inte det räknas till finrom. ^^

Då har du inte druckit Rom.. Ljus rom (vad jag vet om iaf, finns säkert undantag) är katpiss knappt värdigt en grogg i jämförelse. Får ju tom Famous att framstå som findricka.

Angostura både 1919 (ok pris) och 1´824 (lite dyrare) är grymt bra. J.Bally bör testas också (och en hel hög till iiofs).

Calva är nästan bäst ur CSN-synpunkt. LeCompte Originel får man för under 150 pix och är helt ok för nybörjaren, ung fruktig ton om än sådär spritig som billig sprit ofta är. Sen finns det ett riktigt bra urval mellan 2-500 att plocka ifrån och "växa i". Couer de Leon är det man pluggar för ;)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Bäst att hålla tyst om sin ålder :(:skrämd

Oban var ett litet fint destilleri, men whiskyn blev ingen favorit varken för mig eller maken. Det hade lite annorlunda försöljningsmetoder där än här. När vi besökte Cardhu kunde maken och jag inte komma överens om vilken vi skulle välja, så tjejen gav oss varsitt litet glas och slog upp, så att vi fick provsmaka båda sorterna. Det kallar jag service! :tummenupp Sedan var det riktigt lätt att komma överens. :) Skulle vilja se bolaget gör det. :rofl

Jag är ingen finsmakare, så bara det är en singel från Spey så brukar jag vara nöjd. :D

Så gjorde de på Odd Bins (typ systembolag) i Blackrock där jag bodde ett tag. :tummenupp
Men här hemma skall allt va så jäkla krystat så det är ju inte konstigt att svensken super ned sig när tillfälle ges.

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Jag ställde samma fråga i SH-fest på Facebook så du/ni kan ju skriva upp er där. Även om vi bara blir 2 tycker jag att 400 är helt ok. :)

Håller fullständigt med! Dock vill jag småsuga på karamellen en liten stund till! Får ge dig svar i dagarna hur jag gör så vi kan boka! :tummenupp

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
True, men ölen jag dricker idag är fan så mycket godare än den jag drack vid 20! :tummenupp Hade knappt ens lärt mig dricka öl när jag var 20.

Öm nerv? ;)
Men jag har väl mest tantvanor nu för tiden så antar att min mentala ålder ligger ungefär där!

Åh, tant, me like! :tungan

Harpyja

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2013
Hoj
.
Då har du inte druckit Rom.. Ljus rom (vad jag vet om iaf, finns säkert undantag) är katpiss knappt värdigt en grogg i jämförelse. Får ju tom Famous att framstå som findricka.

Angostura både 1919 (ok pris) och 1´824 (lite dyrare) är grymt bra. J.Bally bör testas också (och en hel hög till iiofs).

Calva är nästan bäst ur CSN-synpunkt. LeCompte Originel får man för under 150 pix och är helt ok för nybörjaren, ung fruktig ton om än sådär spritig som billig sprit ofta är. Sen finns det ett riktigt bra urval mellan 2-500 att plocka ifrån och "växa i". Couer de Leon är det man pluggar för ;)

Hmmm, kikar på flaskan med mörk Serbisk rom i hyllan... :D Tror inte mitt finsmakande sträcker sig längre än till whisky och öl. Den är dock god, men bättre finns nog hehe.

Jag har inte ens förstått vad calva är? Dricka till maten? Sippa på? Enlighten me!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Hmmm, kikar på flaskan med mörk Serbisk rom i hyllan... :D Tror inte mitt finsmakande sträcker sig längre än till whisky och öl. Den är dock god, men bättre finns nog hehe.

Jag har inte ens förstått vad calva är? Dricka till maten? Sippa på? Enlighten me!

Calvados... Drick den som en whisky. :tummenupp

Själv sitter jag med ett glas rött istället... Försöker lugna huvet inför ett jobbigt samtal med chefen imorrn. :död

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Nu ska vi se om jag hittat rätt i alla inlägg och kommentarer och fattat allt fel som vanligt.

Bordsreservation till sporthojsfesten 26:e
1. Swish
2. Money
3. Alleycat
4. Peter1980
5. Ricken
6. Slowroller
7. enrosabil
8. BeyondEvil
9. Agile
10. Shadow
11. Rockmorsan
12. Ulvhamne
13. Kärringen

(14.) Foccan - kommer kanske... Tycker bestämt du ska komma, Rockmorsans ordination!
(15.) Pisken - kommer kanske, inte 100% ännu? Men ska bli förpassad till de hårda 40+arnas bord... vad nu det innebär? Singelbordet är inte hårt nog?
Carnivore - kommer inte till middagen men kommer senare

Mja att ja är på är väl ingen tvekan! :yoparty

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...