Singeltråden

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Ja, det är väl skitskojj? :tummenupp

Fast, jag lyckadess dra på arslet i en snödriva när jag svingade iväg en snöboll på kollegan.
Det blev blött. :crash

Haha gött. Men jo, mitt jobb är väl rätt okej egentligen och jag har kläder nog så jag inte blir blöt om jag skulle dratta på ändan. ;)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Va jöbbar du me?

I ett stall. Så jag har varit ute i "skitvädret" (blåst och snö bara, hade ju kunnat vara värre) och ridit fyra halvgalna hästar, så jag fått jobba arslet av mig. Men ja, värre kan man ju ha det, menar jag. ;) Man blir bara lite lätt slut, både fysiskt och psykiskt.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Själv skall jag ut och skotta garageuppfarten innan frugan kommer hem från stallet. :brinnerup

Haha! looser

mcculloch_pm105-21524050-2634271563-frntl.jpg

:fakta

Aldrig blir det fika :( Vad är det för fel på kaffe??

Misströsta inte. Vi kan fika.

också :hihi

Ungefär så låter ju 9 av 10 meningar som yttras i ett garage.

Minns för inte sååå länge sedan när vi var och svetsade lite småprylar i polarens garage, självklart med tillhörande besvär och hade en kvinna på besök, stackars flickan vart så röd att hon kunde agerat stoppljus. :hihi

hehe :D

Så, det var mina bidrag för dagen. Nu: sängen :fakta

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
De e lugnt. Jag tar en åt dig. :tummenupp
Funta också på en bira. Men det blev julmust istället. Men kanske byter dryck sen!

Ungefär så låter ju 9 av 10 meningar som yttras i ett garage.

Minns för inte sååå länge sedan när vi var och svetsade lite småprylar i polarens garage, självklart med tillhörande besvär och hade en kvinna på besök, stackars flickan vart så röd att hon kunde agerat stoppljus. :hihi

Det är ju ett standardskämt i mek-världen:
En motorintresserad tjej och kille ligger i sängen.
Killen kände sig lite smart i sammanhanget och säger:
- Får jag stoppa in min kolv i din cylinder?
Varpå tjejen svarar:
- Kör man en 70cc kolv i en 400cc cylinder blir det inge bra komp och man når aldrig tändpunkten. Och inte får man glömma hur dåligt det blir när insprutet inte fungerar som det ska.
:hihi

-

Sen i min mekklass gick de faktiskt en enda tjej. Hon var skåning och hade långt rött hår. Men en dag kom hon tillbaka och hade klippt kort. Jag frågar henne varför hon klippte sig så kort och konversationen lyder:
Klasskompisen: annas hängeur däeht bawha ne i myuttaåhn..(sas snabbt)
Jag: Va?! vad säger du? hängde det ner i muttan? Så långt var det ju inte.
Klasskompisen: NEÄJ! I meutorrrn!
Jag: JAHA! I motorn! När man mekar! I get it!

Så lägger man till skånska i en verkstad kan det bli ännu mer fel! :D

Last edited:

tkdrille

Guest
Funta också på en bira. Men det blev julmust istället. Men kanske byter dryck sen!

Det är ju ett standardskämt i mek-världen:
En motorintresserad tjej och kille ligger i sängen.
Killen kände sig lite smart i sammanhanget och säger:
- Får jag stoppa in min kolv i din cylinder?
Varpå tjejen svarar:
- Kör man en 70cc kolv i en 400cc cylinder blir det inge bra komp och man når aldrig tändpunkten. Och inte får man glömma hur dåligt det blir när insprutet inte fungerar som det ska.
:hihi

-

Sen i min mekklass gick de faktiskt en enda tjej. Hon var skåning och hade långt rött hår. Men en dag kom hon tillbaka och hade klippt kort. Jag frågar henne varför hon klippte sig så kort och konversationen lyder:
Klasskompisen: annas hängeur däeht bawha ne i myuttaåhn..(sas snabbt)
Jag: Va?! vad säger du? hängde det ner i muttan? Så långt var det ju inte.
Klasskompisen: NEÄJ! I meutorrrn!
Jag: JAHA! I motorn! När man mekar! I get it!

Så lägger man till skånska i en verkstad kan det bli ännu mer fel! :D

De lät som en utvecklingsstörd skåning. Eller var hon från långt ute i göingeskogarna uppfödd med föräldrar från 1910?

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
De lät som en utvecklingsstörd skåning. Eller var hon från långt ute i göingeskogarna uppfödd med föräldrar från 1910?
Nja, vet att hon har bott i Eslöv ett tag men jag antar att hon var från någon närliggande stad.

Men sen var det kanske en dålig tolkning av skånska från min sida. Men hela grejen var iaf att hon sa ordet motorn på så snabb skånska att det lät som muttan :hihi

tkdrille

Guest
Nja, vet att hon har bott i Eslöv ett tag men jag antar att hon var från någon närliggande stad.

Men sen var det kanske en dålig tolkning av skånska från min sida. Men hela grejen var iaf att hon sa ordet motorn på så snabb skånska att det lät som muttan :hihi

Ja de var en underbar tolkning =). Eslöv förklarar mycket av att hon kanske hade en bred mutt.... dialekt.

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Min David på 4,5år talar dagligen om för fröknarna på förskolan att han skall minnsan köpa en motorcykel... en svart... och jättesnabb... och alla fröknar som vill och kan hålla sig fast får åka med honom när han skall köra, men han kommer gasa på myyyyycket. :D :yoparty

...och om 5 år är även du stolt förälder på 2 hjul och 1 attityd.

Alicia_beskuren.jpg
Lilltjejen var bara 10 och nådde inte ner till backen, så hon fick inte köra fortare än vi kunde springa. :gnissla Men hon var lycklig ändå! :D

Evelina2_beskuren.jpg
Min 12-åring körde varv på varv på Gelleråsen. :tummenupp

Ibland är barn helt underbara! :)

Edit: Så små människor får även en 125a att se jättestor ut! :lol

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
...och om 5 år är även du stolt förälder på 2 hjul och 1 attityd.

View attachment 376420
Lilltjejen var bara 10 och nådde inte ner till backen, så hon fick inte köra fortare än vi kunde springa. :gnissla Men hon var lycklig ändå! :D

View attachment 376421
Min 12-åring körde varv på varv på Gelleråsen. :tummenupp

Ibland är barn helt underbara! :)

Edit: Så små människor får även en 125a att se jättestor ut! :lol

Underbart är ordet!

Funderar på alla som önskar sig en rosa och tyllig liten flicka. Vad förvånade de blir om det kommer ut en som blir oljig och lycklig. :yoparty

Du verkar dock ha ordning på dina :)

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Barn är bra underbara ibland xD Försöker skola in min 3åriga brorson och tycker det går väldigt bra, nu är han inte rädd för motorcyklar längre iaf eller gråter när jag kommer i skinnställ. Förhoppningsvis vänder det detta året så han faktiskt vill/vågar sitta på hojen(han är lite harig efter sin far, som för övrigt i hans mening, inte är rädd....utan försiktig och misstänksam :D) haha :tummenupp

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...