Singeltråden

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Hur onormal är man om man ibland dödssaknar kvinnan man blev dumpad av för fem år sedan?

Inte så onormal, såvida du inte stalkar henne ;)

Själv satt jag hemma för tre veckor sedan när mobilen ringde. Det var en tjej jag var sjukt kär i för 7 år sedan. Fick henne aldrig för jag lyckades hamna i kompisfacket, jag sa upp bekantskapen med henne i ren självbevarelsedrift. Vi har pratat en gång på 7 år, hon bor numera 45 mil bort.

Hennes första ord: jag saknar dig.

Nu har vi pratat i telefonen flera ggr, samtal på flera timmar. Och ja jag tänker obehagligt mycket på henne.

Hon kommer hem under jul och vill träffas. Men fan, är ju rädd för att hamna i samma situation igen. Svårt.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Själv satt jag hemma för tre veckor sedan när mobilen ringde. Det var en tjej jag var sjukt kär i för 7 år sedan. Fick henne aldrig för jag lyckades hamna i kompisfacket, jag sa upp bekantskapen med henne i ren självbevarelsedrift. Vi har pratat en gång på 7 år, hon bor numera 45 mil bort.

Nu har vi pratat i telefonen flera ggr, samtal på flera timmar. Och ja jag tänker obehagligt mycket på henne.

Hon kommer hem under jul och vill träffas. Men fan, är ju rädd för att hamna i samma situation igen. Svårt.

Det jag hunnit lära mig om sånt är att känslorna släpper förr eller senare, eller iaf mildras väldigt mycket så att man i princip bara känner lite mer än vänskap.
Det absolut "bästa" sättet jag hittat att få känslorna att dämpas är att faktiskt lyckas få till ett förhållande med personen. Ofta hänger känslorna ihop med en idealiserad bild av personen.

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Det jag hunnit lära mig om sånt är att känslorna släpper förr eller senare, eller iaf mildras väldigt mycket så att man i princip bara känner lite mer än vänskap.
Det absolut "bästa" sättet jag hittat att få känslorna att dämpas är att faktiskt lyckas få till ett förhållande med personen. Ofta hänger känslorna ihop med en idealiserad bild av personen.

That´s cold dude

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS

Om det fortfarande känns likadant, så var lite mer tydlig. Vad har du att förlora? Ni hade ju inte särskilt mycket kontakt under 7 år. Låter som du har allt att vinna och inte mycket att förlora... :) Vem vet, hon kanske kände som du? Kände mer, men allt hamnade i kompisfacket?

Vet själv hur rädd jag var att killarna jag jobbade med skulle märka något, när jag såg någon av dem som mer än kompis... ;) Ville inte göra bort sig, och ville inte förlora respekten från den man gillar... Någon gång fixade det sig ändå :). Annars fick känslorna helt enkelt 'klinga av'. Med tiden så slutade jag att fundera i de banorna om den killen. Men det var fortfarande en jädrans bra kille. :tungan

Se det som 'second chans'. :tummenupp

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke

Tough one. Vill du ha kärlek i livet så borde du kanske chansa.
Spelar man inte så vinner man inte.
Å andra sidan, du kanske har kommit till samma stadie som jag (iaf beträffande kvinnan i fråga?)- Orka. Man klarar sig antagligen bäst själv om man ser över ett längre perspektiv.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Fylls på med singlar ser jag.....man tror ju mindre & mindre på det där med förhållande.

Ä va fan? Vi hade 7 bra år av 7.5. Jag är realist och inser att förhållande tar slut men det e rätt trevligt så länge det varar.

Va fan e det här för skittråd? Det var flera timmar sedan jag skrev att jag e singel och fortfarande inte ett enda pm. :D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ä va fan? Vi hade 7 bra år av 7.5. Jag är realist och inser att förhållande tar slut men det e rätt trevligt så länge det varar.

Va fan e det här för skittråd? Det var flera timmar sedan jag skrev att jag e singel och fortfarande inte ett enda pm. :D
Hörrödudu! Jag är fan före dig i kön!

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
okej då kamrater....måste motvilligt otinga rockmorsan, avståndet dödade våran brutalpassion och nu söker jag åter lyckan, denna gång gärna i skåneområdet ;)

mugge

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Aug 2008
Hoj
gsx 1100
äh gör som mig istället , modda hojen rejält , då har man inte tid med förhållanden , tankarna far runt på andra håll
om jag svarvar den så passar det så men den funk inte med den gahhhhhh

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...