Singeltråden

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
JAg orkar helt enkelt inte xD Jag har lärt mig att finansiera det jag har eller vill med mina egna medel eller dom jag känner. Jag gör inget mer desperat försök än så :p Det va allt

Lär av Agile.... :fakta Racingforumet....

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Som sagt, jag orkar inte :p Jag lever på mina släktingar så länge ;)

Ivf; ska bli kul att se dig på Gelleråsen. :tummenupp Övriga banor ligger aningen långt bort. :( Men åsen är lagom när man bara är publik. Och schysst hojväg dit. :)

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Idag har jag varit på antagningstester inför gmu och blivit godkänd och preliminärt antagen till gruppbefäl markstrid!:banana saknade en poäng hos psykopaten och kunde därför inte söka jägartrupp, vilket var lite synd då det var det jag helst av allt ville. Men markstrid får gå :) hade ju tyvärr lite otur i mitt val av gmu omgång, missade den senaste och vill inte vänta på nästa då jag har lite tidspress på mig om jag ska hinna in på mitt önskade officersprogram. Just denna utbildningsomgång var ovanligt fattig på alternativ som ger heltidstjänst efter avslut, så jag får gå omvägen via deltid och sen söka heltid innan jag kan söka till officer. Men på det här sättet hinner jag iallafall, så även om det väl kunde gått bättre idag så gick det helt ok. Jag är nöjd :)
Mina resultat:
Styrka 9.
Perfekt syn, färgseende och hörsel.
Kondition 7.
Teoritest 8 (9 på verbal förmåga, 9 på spatial förmåga och 8 på iq).
Befälslämplighet 6.
Psykisk funktionsförmåga, stresstålighet etc 6.
Sammanvägd tjänstbarhet A.

Helt ok :)

Det var över 20 år sedan jag mönstrade men om jag inte minns fel så slog du mina resultat ganska rejält i allt utom teori där hade jag 9, men jag tror inte verbal förmåga ingick i provet på den tiden. :)

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Något ska man väl alltid kunna lära dig :)

Lära mig? :skrämd Nu blir jag ju rädd på riktigt. Visserligen är det åtskilligt som jag behöver lära mig när det gäller köra, men.... Ääääh... Jag saknar min R1100S :( Visserligen var den olämplig för bankörning, men ändå. Har man som jag fått en lowsider i ~30! som resulterar i en highsider, som skrotar hojen så att den blir löst... Ja, då har man mycket att lära. Har inte lyckats få knät i backen än. :( Alla säger att jag skulle behöva det, för nu har jag skrapat fotpinne (BWMn), ventilkåpa (BMWn) och avgasrör (MZn)... Men ff, jag tog ju körkort i somras, och till skillnad från Kärringen är jag tant på riktigt :gnissla

Edit: Årets planer är att förutom KNIX, göra som Sarah och hänga med Borlänge Bikers. Är jag inte nog snabb själv, så kan jag alltid ta bönpallen på K1300S'n. :)

Last edited:

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
99.95% säkerhet på uvi-testet och troll i trumpeten är mest skönt o kunna göra hemma och bara skicka iväg o få ett samtal då jag har kort om tid att gå o göra ett test osv.

Men du får du ju inga 40cm tops uppkörda någonstans? :va:)

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Lära mig? :skrämd Nu blir jag ju rädd på riktigt. Visserligen är det åtskilligt som jag behöver lära mig när det gäller köra, men.... Ääääh... Jag saknar min R1100S :( Visserligen var den olämplig för bankörning, men ändå. Har man som jag fått en lowsider i ~30! som resulterar i en highsider, som skrotar hojen så att den blir löst... Ja, då har man mycket att lära. Har inte lyckats få knät i backen än. :( Alla säger att jag skulle behöva det, för nu har jag skrapat fotpinne (BWMn), ventilkåpa (BMWn) och avgasrör (MZn)... Men ff, jag tog ju körkort i somras, och till skillnad från Kärringen är jag tant på riktigt :gnissla

Det är ju i sort sett svårare att skrapa fotpinne än knä :) Så får du ner fotpinnen så är det bar aatt göra samma, luta lite mindre men att hänga av, mycket stabilare :)

MrsZ

Gick med
30 Nov 2011
Hoj
Ducati 900SS
Har du gjort en lowsider lär du definitivt skrapat knät i samma vända, om det nu är viktigt ...

Okey då :D

Skrapa mycket mer än bara knä. Gled en bra bit på skinnstället. Det var medans jag gjorde det som jag sån min älskade hoj göra volter alldeles på egen hand :(

Men visst. Jag försöker bli bättre på att hänga. Låg bakom T-Bags tjej på Gröndal. När hon flyttade sin rumpa, så gjorde jag detsamma utan att tänka på saken, och insåg sedan att det faktiskt inte var så farligt. Det gick ju bra :tummenupp Så nu ska jag bara köra in mig på Hondan. Sen så... :)

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Haha jahaaaa det var nog utanför Rosenhill när jag halkade omkull i mars :D

Annars har vi ju en snygg lowsider där
<----

haha kan säkert stämma xD Såg ut en som noobie-vurpa men ändå en sån som alla kan göra när man fikat lite för länge och bara vill ut ! ;:D

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Varför det när man kan leva på släktingar i RR-cirkeln? xD Men håller med, ett klart vinnande koncept :D

I verkliga kostnader rullar en halvseriös rookie-säsong runt på ca 100 lök..

Som jag ser det vill jag jobba så lite som möjligt för att dra in den budgeten, om jag tjänar mer (mycket mer) på sponsjobb än lönejobb så är det en bra affär. Enkelt!

För vad jag räknat på skulle jag behöva tjäna ungefär 80´/mån för att det inte skulle löna sig att jobba med sponsorer.

Men du gör ju som du vill ;)

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
I verkliga kostnader rullar en halvseriös rookie-säsong runt på ca 100 lök..

Som jag ser det vill jag jobba så lite som möjligt för att dra in den budgeten, om jag tjänar mer (mycket mer) på sponsjobb än lönejobb så är det en bra affär. Enkelt!

För vad jag räknat på skulle jag behöva tjäna ungefär 80´/mån för att det inte skulle löna sig att jobba med sponsorer.

Men du gör ju som du vill ;)

Ja om jag FÅR dom pengarna genom kotakter/sponsorer så gör det väl inte dig något? :va

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO