Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag vill inte döma folk alls innan jag lärt känna dom och jag blir hellre besviken i efterhand än att ha en felaktig uppfattning om någon.
Jag va tidigare en sån som dömde folk på andras åsikter eller på utseende men jag skaffade mig bättre självförtroende och i och med det så slutade jag oxå döma folk och lär känna dom innan istället.
Jag är nog lite av ett mellanting mellan dig och plåthinken tror jag... Aktar mig noga för att dra förhastade och ogrundade slutsatser om folk, men hävdar ändå att det finns en del mönster att se om man bara tittar. Och ofta kan det underlätta att slippa bli obehagligt överraskad varje gång... Men det bygger ju på att man vet något alls om personen. Folk man träffar för första gången och inte ens hört något om har jag inga förutfattade meningar om eftersom jag inte har någon info att grunda en mening på. Så jag ger alltid individer åtminstone en chans att visa vad de går för. Utseende, etnicitet etc använder jag av princip aldrig som beslutsunderlag eftersom det är irrelevant för hur människan är som person, men vissa andra tecken kan man ju eventuellt bilda sig en liten initial uppfattning på. Sen får man ju såklart vara såpass öppen att man ger folk en chans som sagt, förutfattade meningar får aldrig vara starkare än att man omedelbart kan medge att det var en förhastad slutsats och ändra uppfattning