Singeltråden

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag vill inte döma folk alls innan jag lärt känna dom och jag blir hellre besviken i efterhand än att ha en felaktig uppfattning om någon.
Jag va tidigare en sån som dömde folk på andras åsikter eller på utseende men jag skaffade mig bättre självförtroende och i och med det så slutade jag oxå döma folk och lär känna dom innan istället. :)

Jag är nog lite av ett mellanting mellan dig och plåthinken tror jag... :D Aktar mig noga för att dra förhastade och ogrundade slutsatser om folk, men hävdar ändå att det finns en del mönster att se om man bara tittar. Och ofta kan det underlätta att slippa bli obehagligt överraskad varje gång... Men det bygger ju på att man vet något alls om personen. Folk man träffar för första gången och inte ens hört något om har jag inga förutfattade meningar om eftersom jag inte har någon info att grunda en mening på. Så jag ger alltid individer åtminstone en chans att visa vad de går för. Utseende, etnicitet etc använder jag av princip aldrig som beslutsunderlag eftersom det är irrelevant för hur människan är som person, men vissa andra tecken kan man ju eventuellt bilda sig en liten initial uppfattning på. Sen får man ju såklart vara såpass öppen att man ger folk en chans som sagt, förutfattade meningar får aldrig vara starkare än att man omedelbart kan medge att det var en förhastad slutsats och ändra uppfattning :)

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag är nog lite av ett mellanting mellan dig och plåthinken tror jag... :D Aktar mig noga för att dra förhastade och ogrundade slutsatser om folk, men hävdar ändå att det finns en del mönster att se om man bara tittar. Och ofta kan det underlätta att slippa bli obehagligt överraskad varje gång... Men det bygger ju på att man vet något alls om personen. Folk man träffar för första gången och inte ens hört något om har jag inga förutfattade meningar om eftersom jag inte har någon info att grunda en mening på. Så jag ger alltid individer åtminstone en chans att visa vad de går för. Utseende, etnicitet etc använder jag av princip aldrig som beslutsunderlag eftersom det är irrelevant för hur människan är som person, men vissa andra tecken kan man ju eventuellt bilda sig en liten initial uppfattning på. Sen får man ju såklart vara såpass öppen att man ger folk en chans som sagt, förutfattade meningar får aldrig vara starkare än att man omedelbart kan medge att det var en förhastad slutsats och ändra uppfattning :)

Många är rätt okej och slinker igenom mitt "skitstövelfilter" men jag blir inte godtrogen eller dylikt. Ska man vara kompis med mig får man se till att hålla igång relationen på något sätt. Jag tror inte på alla söta kompisar som säger "Jag vill fika!", "Jag vill lära mig teckenspråk!", "Vi måste ses någon gång!" eftersom jag vet att det där säger de bara för att... ??? jag vet inte. Jag bara nickar och spelar med när det sker.

De som är ens riktiga vänner märker man snabbt genom att man har regelbunden kontakt (eller oregelbunden men det är som om det vore igår man pratade eller träffades) och umgås. Jag är en lättsam person men jag har förändrats från att vara den ofta pådrivande till att vara mer avvaktande, inbjuder till umgänge men det är två som får jobba för att få en relation (oavsett typ) att fungera.

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Börja med bildinlägg. :hihi
Som enda medlem på SH har jag faktiskt lagt upp ett vettigt foto i profilen. Tänk om alla kunde göra så!
Till å börja me undviker du mig, ja är bara här få o jävlas! :rock Men välkommen! Det är kuuuul här! :banana
Snarare du som borde undvika mej, annars riskerar du drabbas av en stark känsla av att vilja uppgradera.
Akademikerhunk... Bara ordet kittlas! Finns de? :näsblod
Ser en i spegeln varje morgon. :brynad

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Sitter och diskuterar med en kompis om intelligens och tilltalande utseende. Bägge kombinerat är ju rätt unikt.

Om ni måste välja en partner med antingen en snygg kropp eller intelligens att leva tillsammans med för resten av livet. Vad skulle ni välja?

Ska jag vara ärlig väljer jag en snygg man eftersom jag kan söka intellektuellt utbyte någon annanstans. En relation där jag inte vill ligga med mannen i fråga för han inte är snygg är inte tänkbart och jag vill inte vara otrogen.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jo cittatecknen är korrekta, men Palme kan omöjligen ha sagt detta vid den tidpunkten. :fakta

Hahaha.. Rätt!

Fast det är ett korrekt citat (hemska gubbe), tror det var -78 när jag tänker efter lite.

Det uttalandet är det som får mig att mumla med avsky så fort nån pratar om folkhemmet eller solidaritet. Kommunism :mad:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Sitter och diskuterar med en kompis om intelligens och tilltalande utseende. Bägge kombinerat är ju rätt unikt.

Om ni måste välja en partner med antingen en snygg kropp eller intelligens att leva tillsammans med för resten av livet. Vad skulle ni välja?

Ska jag vara ärlig väljer jag en snygg man eftersom jag kan söka intellektuellt utbyte någon annanstans. En relation där jag inte vill ligga med mannen i fråga för han inte är snygg är inte tänkbart och jag vill inte vara otrogen.

Det finns ju iofs en gråskala mellan Schenkenberg och Quasimodo :7peta

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt

Du resonerar så för att du är ung, du kommer förmodligen att ändra uppfattning senare i livet :mattias

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Du resonerar så för att du är ung, du kommer förmodligen att ändra uppfattning senare i livet :mattias

Jag är ung, jag tar intelligent framför vrålsnygg alla dagar o veckan. Å andra sidan kommer jag ju antagligen inte attraheras av någon som är riktigt ful oavsett hur smart hon är utan det finns ju grader av helvete. Man vill ju gärna ha någon som är lite lagom av varje, man vill ju helst kunna ha en konversation och ett socialt utbyte med sin partner utan att känna sig mentalt underlägsen och sådär. Och är hon ett supermensageni så skulle hon antagligen inte få nog med tankemässig stimulans av mig så... Och så vill man ju inte ha ett totalt jävla spån som man blir trött på så fort hon öppnar munnen, oavsett hur snygg hon är skulle jag ald rig stå ut någon längre stund om jag varje gång hon säger något tänker "jag vill inte leva på den här planeten längre". Möjligt att en riktigt het men råpuckad donna duger till ett ons, men troligen inte ens det. Lagom smart och lagom snygg tack :)

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag är ung, jag tar intelligent framför vrålsnygg alla dagar o veckan. Å andra sidan kommer jag ju antagligen inte attraheras av någon som är riktigt ful oavsett hur smart hon är utan det finns ju grader av helvete. Man vill ju gärna ha någon som är lite lagom av varje, man vill ju helst kunna ha en konversation och ett socialt utbyte med sin partner utan att känna sig mentalt underlägsen och sådär. Och är hon ett supermensageni så skulle hon antagligen inte få nog med tankemässig stimulans av mig så... Lagom smart och lagom snygg tack :)
:nicka

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Jag blir avtänd om en kille är korkad så jag gör inte om misstaget att välja en ointelligent kille. En intelligent kille som inte är världens snyggast kan faktiskt bli riktigt snygg och sexig för att man tänder på ett helt annat plan.
Har man inte ett utbyte av att prata med den man lever med på en nivå som passar en så kommer det iallafall inte hålla i längden.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Jag blir avtänd om en kille är korkad så jag gör inte om misstaget att välja en ointelligent kille. En intelligent kille som inte är världens snyggast kan faktiskt bli riktigt snygg och sexig för att man tänder på ett helt annat plan.
Har man inte ett utbyte av att prata med den man lever med på en nivå som passar en så kommer det iallafall inte hålla i längden.

Tant är minsann riktigt vettig!:tummenupp

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...