Singeltråden

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Nej. Och vad du har för mål kanske var en felformulerad fråga för att fråga på ett trevligt sätt. Vad jag kanske skulle frågat istället är; Varför du skriver som du gör nu (du vill inte ha pojkvän, bara ligga) när du skrivit som du gjort förut (varit med i diskussioner om hur du vill att en kille du är tillsammans med, ska vara eller inte vara)?

Det har hänt en grej, alldeles nyligen, som fått mig väldigt negativt inställd till killar som annat än kompismaterial (vilken sorts kompis kan kvitta) igen.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Men för mig är "icke-liggbar" när det kommer från någon annan samma sak som att jag är för ful för att det ska gå att få upp den, typ.

Jag ligger gärna med killar, men jag vill inte ha nån pojkvän.
Ja, fast där har du nog massuppfittat lite. I min värld är någon som inte vill minst lika oliggbar som någon som är ful och vill (dit kan man ju alltid trilla efter en tolva eller så).

Jag är alldeles för snäll för våldtäkt.

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Är på asdåligt humör idag, men fick tillbaks lite skattepengar huxflux så jag tänkte trösta mig med att köpa något trevligt ljud.

Nu är det så här, jag har tv:n som datorskärm, och har ingen separat datorskärm. Ska jag köpa typ hemmabio, eller ska jag köpa högtalare till datorn? Jag kan ju ingenting om sånt här.

Ska du ha bara högtalare eller behöver du förstärkare också? Budget cirka?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Men för mig är "icke-liggbar" när det kommer från någon annan samma sak som att jag är för ful för att det ska gå att få upp den, typ.

Jag ligger gärna med killar, men jag vill inte ha nån pojkvän.

Det jag sett av dig så är du ju helt klart liggbar om det var det som det handlade om. :tummenupp

Sa morsan till mig någon gång. När man lär känna någon som är riktigt snygg kan de fula dragen i personligheten bli synliga på något vänster i dennes utseende. Medan någon som är inte lika snygg men som har en fin personlighet kan det bli tvärt om. Klyshigt som fan men antar att det finns en sanning i det :)

Typ Shallow Hal. ;)

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ska du ha bara högtalare eller behöver du förstärkare också? Budget cirka?

Det vet jag inte? Högtalare räcker nog, bor trots allt i en lägenhet och jag vet ju hur mycket det låter från grannarna in hit... Men jag vill ha något bättre än det burkiga, plastiga ljudet som kommer från tv:n. Men min primära fråga är: Ska jag köpa högtalare man kopplar till datorn, eller till tvn? Inte vilket märke osv.. :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Är på asdåligt humör idag, men fick tillbaks lite skattepengar huxflux så jag tänkte trösta mig med att köpa något trevligt ljud.

Nu är det så här, jag har tv:n som datorskärm, och har ingen separat datorskärm. Ska jag köpa typ hemmabio, eller ska jag köpa högtalare till datorn? Jag kan ju ingenting om sånt här.

Blir inte det samma sak om TVn agerar dataskärm. ;)

Köp hemmabio tycker jag.

Och du... :krama på dig.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Det har hänt en grej, alldeles nyligen, som fått mig väldigt negativt inställd till killar som annat än kompismaterial (vilken sorts kompis kan kvitta) igen.

Ok, då förstår jag och jag respekterar verkligen det. Har blivit dåligt behandlad i förhållande också.. och då menar jag faktiskt inte lite heller. Det låter mycket också som en anledning att du kan ha den där "fakk off jag klarar mig själv" attityden, och då menar jag inte den bra varianten tyvärr.

Sen kanske det är lättare att säga än att göra. Men ta inte ut det som en individ gjort mot dig på alla individer av samma sort. Bara för att det finns idioter till killar behöver inte alla killar vara det och jag tror helt ärligt, vare sig du faktiskt bara vill :ligga eller inte, så kommer du uppfattas som mycket trevligare om du är öppen sinnad och inte dömer. Det var också lite därför jag reagerade på allt från början.

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Det vet jag inte? Högtalare räcker nog, bor trots allt i en lägenhet och jag vet ju hur mycket det låter från grannarna in hit... Men jag vill ha något bättre än det burkiga, plastiga ljudet som kommer från tv:n. Men min primära fråga är: Ska jag köpa högtalare man kopplar till datorn, eller till tvn? Inte vilket märke osv.. :)

Spelar nog inte så stor roll egentligen, men jag hade köpt till datorn. Så har du schysst högtalar till musik och sånt med.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Det beror på, glor du på tv-program, eller glor du på media via datorn.
(i huvudsak då)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA

Se om du inte kan hitta det här paketet på blocket nånstans... det säljs inte längre men skall vara riktigt bra bang for the buck.

http://www.netonnet.se/art/dator/lj...096701.5158/?gclid=CJm5tZaGnbUCFeR4cAodziEAgg

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Ok, då förstår jag och jag respekterar verkligen det. Har blivit dåligt behandlad i förhållande också.. och då menar jag faktiskt inte lite heller. Det låter mycket också som en anledning att du kan ha den där "fakk off jag klarar mig själv" attityden, och då menar jag inte den bra varianten tyvärr.

Sen kanske det är lättare att säga än att göra. Men ta inte ut det som en individ gjort mot dig på alla individer av samma sort. Bara för att det finns idioter till killar behöver inte alla killar vara det och jag tror helt ärligt, vare sig du faktiskt bara vill :ligga eller inte, så kommer du uppfattas som mycket trevligare om du är öppen sinnad och inte dömer. Det var också lite därför jag reagerade på allt från början.

Det är ingen som varit dum eller så, inte denna gången iaf. Bara omaka, lite för påstridig och ja..Det blev inte rätt helt enkelt.
"Och jag klarar ju mig faktiskt själv. Nu har jag fått bevisat för mig, gång på gång på gång, att det för det mesta, i mitt fall, slutar oerhört tragiskt, eller att det helt enkelt ställer till det och kräver en massa energi och engagemang som jag inte har. Jag vill att ett förhållande ska vara enkelt. Det ska iaf inte börja med att saker och ting känns jobbiga...

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe

Jag hade gått på ett hemmabiosystem. Det blir bättre ljud om du använder en förstärkare än bara datorhögtalare. Och då menar jag inte högre. SKa du ha det till att lyssna på musik eller vill du ha bioljud?

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR

Nu vart man ju lite upptagen med förra diskussionen så jag missade detta ämne som är lite min specialitet :D

Har du något som heter optisk utgång från datorn så tycker jag du ska satsa på något av logitecs 5.1 system! Polaren har också tvn som dataskärm och ska just skaffa in ett högtalarsystem till dem. Faktiskt han som påminde mig att logitec har rätt bra grejer ändå!

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Oj, svarar er alla så här. Jag lyssnar ju på all musik genom datorn, och filmer ser jag oftast vida datorn med. Händer ju att jag glor på tv, men oftast är det datorn som gäller.

Men såna där högtalarpaket är väl rätt billiga nya? Behöver ju inte vara nåt värsting. Tänkte mig liksom att kunna slinka inom MediaMarkt eller liknande ikväll och bara haffa ett, liksom. :)

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Oj, svarar er alla så här. Jag lyssnar ju på all musik genom datorn, och filmer ser jag oftast vida datorn med. Händer ju att jag glor på tv, men oftast är det datorn som gäller.

Men såna där högtalarpaket är väl rätt billiga nya? Behöver ju inte vara nåt värsting. Tänkte mig liksom att kunna slinka inom MediaMarkt eller liknande ikväll och bara haffa ett, liksom. :)

Detta är vad jag vet ersättaren till det jag länkade till tidigare.
http://netonnet.se/art/dator/ljud_o.../surroundhogtalare/logitech-z906/154888.4177/

Men vad jag hört så låter Z-5500 bättre. Jag hade nog övervägt att köpa av den där Sebastian i Lund på blocket.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!