Singeltråden

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag gillar att bli raggad på av tjejer som är lite smidiga och framförallt inte fulla. Det är liksom inte 1800-tal längre, tjejer får också uttrycka önskan om att bekanta sig närmare med en kille ;)

Håller med. Även om det kräver en definition av att ragga.

Jag raggar aldrig själv heller, och uppskattar inte att bli raggad PÅ. Helt enkelt av den enkla anledningen att jag tycker att raggande är tacky och alldeles för ytligt.

Ovan definieras raggande som: Medvetet närmande med tydligt uppsåt.

Om man definierar om raggande som något där man helt enkelt är trevlig och charmig så öppnas ju världen lite, och då raggar jag ju på typ 80% av alla jag träffar, för jag är jävligt trevlig och charmig. :va

Om en tjej då på nåt smidigt sätt börjar prata, vi fastnar och har en trevlig stund. Det hela avslkutas med nån fråga i stil med "jag ska gå nu, ska du med?", så känns det ändå inte riktigt som ett tacky raggande utan mer som hennes initiativ. = Bara positivt.

Vad är ragga?

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag gillar att bli raggad på av tjejer som är lite smidiga och framförallt inte fulla. Det är liksom inte 1800-tal längre, tjejer får också uttrycka önskan om att bekanta sig närmare med en kille ;)

Tror inte någon tycker om att bli uppraggad av ett fyllo, varken killar eller tjejer. :)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Låter lovande! :kär

Lovande?! Jag tyckte det var mest obehagligt. Han följde efter mig som en svans, stirrade på mig med sina isblå ögon och skrek åt mig, på kajiska som jag inte alls förstår. Så brukade han flyga upp och flaxa ovanför mig så han stod stilla i luften och såg ut som att han tänkte landa på mitt huvud vilken sekund som helst, men det gjorde han aldrig, tack och lov. Vette fan vad han ville mig...

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag gillar mitt jobb. Det är bara tiderna som suger :)

Låter som mitt jobb jag är tjänstledig från. Nuvarande sysselsättning är tvärtom. Kanonbra tider men lite lagom kul när man väl är där :p

Roligaste uppraggningen jag varit med om var sköterskan på SÖS när jag hade skurit av mig tumtoppen... de sydde tillbaka den och jag skulle dit på återbesök, när jag var där på återbesöket var det en söt sköterska som tittade och fixade och sen bokade vi tid för nästa besök... sen när jag står på t-banan så ringer den söta sköterskan och säger att vi öööh måste boka om öööh... jag frågar vilken tid och då hade hon ingen direkt så jag anade ugglor i mossen och ställde en rak fråga "Vi behöver inte boka om va, utan du ville bara prata lite mer med mig?"
Det stämde och vi käkade middag och :fikade några dagar senare. :rock

Hade en kille gjort så hade det kunnat gå till rättegång. Man får faktiskt inte använda kunduppgifter för privata ändamål! :fakta

Nej. Men jag blev förföljd av en kaja i somras.

OCH du är ju expert på enhörningar :tummenupp

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Nja, det är väl allt annat än nån garanti om killen är väldigt full... ;)

Fast nu gör ju du nåt märkligt antagande om att fula tjejer skulle vara rationella och logiska. #fail#

Jag vet inte hur många gånger jag sett fula, fulla tjejer hänga efter dräggfulla vider till killar i hopp om att få nåt sorts substitut till bekräftelse och uppskattning. Tämligen tragiskt.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!