Singeltråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Ståtlig vovve. :)

Tack! Det är min kille det :D

Har ni haft så mycket snö på västkusten den här vintern?

Nä fotot togs i Stockholm dagar innan julafton. Då pulsade jag och han simmade en sväng. Snö här på västkusten är ett skämt. För det mesta. Det var bra snö i början av december men det försvann ganska snabbt, tråkigt nog.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Verktyg för att bryta upp ett vajerlås till cykel?
Jag har lyckats strunta i att smörja mitt lås och ikväll fastnade den och jag vred av nyckeln. Så jag kan inte ens prova med en annan nyckel och möjligen 5-56.

Sååååatteh... Någon som kan det här? Jag behöver min cykel!

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Jag har lyckats strunta i att smörja mitt lås och ikväll fastnade den och jag vred av nyckeln. Så jag kan inte ens prova med en annan nyckel och möjligen 5-56.

Vajerlås? Bultsax!

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Beror väl lite på anledningen till varför man inte vill ha barn också, eller? Eller är det först vid en viss ålder man kan veta säkert om man vill eller inte, oavsett anledning? ;)

Ja naturligtvis.
Det sker dock saker med bekantskapskretsen/omgivningen allteftersom tiden lider. Samt att biologin gör sig påmind också. Det behöver absolut inte vara så för alla men för många är det så.
Jag ville ha 10 ungar, sedan inga alls. Nu bryr jag mig inte så mycket längre. Blir det så blir det. Och vice versa.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R

Skruvmejsel att vrida nyckelresten med? Efter 5-56marineringen såklart.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Skruvmejsel att vrida nyckelresten med? Efter 5-56marineringen såklart.

Omöjligt att vrida på den, ingen skruvmejsel skulle få plats i den.
Jag testar o ser om jag får ut nyckelresten med tång imorgon eller om jag får rubbat den med 5-56.

Lutar dock åt att fråga skolans verkstad om att få låna bultsax för inte äger jag en större sax än en kökssax. Patetiskt jag vet. :glömdet

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Beror väl lite på anledningen till varför man inte vill ha barn också, eller? Eller är det först vid en viss ålder man kan veta säkert om man vill eller inte, oavsett anledning? ;)

Själv lever jag efter att jag inte vill ha några NU. I framtiden är ingenting omöjligt.

Onödigt att bestämma vad jag ska tycka i framtiden, lika bra att leva i nuet och inte planera nått sådant, då jag absolut inte vet vad jag kommer att vilja om 10år.

Bra inställning till livet i allmänt tycker jag. :rodnar

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Nej, jag är ju inte det. Framförallt har jag följt kvinnor mellan 25 och 30. Inte förföljt den här gången, eller ja, det också men sett utvecklingen menar jag nu.

Som kvinna kan jag tala av egen erfarenhet. Jag har aldrig någonsin velat ha barn. Men, sen jag fyllde 30 så har den tanken ändrats lite. Inte på det sättet att jag längtar efter ett barn eller absolut måste ha ett, någon gång. Utan bara att det kanske inte är så fruktansvärt att bli med barn, nån gång. Dock med rätt person, rätt tillfälle och förutsättningar.

De flesta kvinnor ändrar uppfattning.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Själv lever jag efter att jag inte vill ha några NU. I framtiden är ingenting omöjligt.

Onödigt att bestämma vad jag ska tycka i framtiden, lika bra att leva i nuet och inte planera nått sådant, då jag absolut inte vet vad jag kommer att vilja om 10år.

Tänker exakt som du.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Näe, där har jag rötjut. :)

Kawan står i garaget nerplockad i molekyler. :(

Dricker du vin i en kopp?

Google translate - Polska ---> Svenska, Kawa - Kaffe

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Som kvinna kan jag tala av egen erfarenhet. Jag har aldrig någonsin velat ha barn. Men, sen jag fyllde 30 så har den tanken ändrats lite. Inte på det sättet att jag längtar efter ett barn eller absolut måste ha ett, någon gång. Utan bara att det kanske inte är så fruktansvärt att bli med barn, nån gång. Dock med rätt person, rätt tillfälle och förutsättningar.

De flesta kvinnor ändrar uppfattning.

Ja, precis så.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Dricker du vin i en kopp?

Google translate - Polska ---> Svenska, Kawa - Kaffe

Näe, modifierade sannigen för diskutionens skull faktiskt, ölglas har jag laddat i.

Det har dock hänt, fastän inte ikväll, pga lathet vid diskhon, att både vin och wiskey har druckits ur kaffemugg. :tummenupp

Laphoriag triple wood från plastmugg med hårdrocksmotiv i garage med sällskap av god vän på småtimmarna är ett nöjje få kan likställas med. :)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Vettig inställning. :) Jag har visserligen inte sagt nåt annat heller, tycker mer det är en lite trist inställning från folk då man i princip alltid får höra "Du kommer ändra dig när du blir äldre" när man säger att man inte vill ha barn. Jag skulle inte ha några problem om det var "Du kan ju ändra dig när du blir äldre", men det är just "Du kommer..." som jag irriterar mig på. Att det gäller de flesta behöver inte betyda att det gäller mig, låt mig leva mitt liv som jag vill, tack.

Sen råkar de flesta av mina vänner (som inte redan fått barn) veta att de vill ha barn, nån gång, trots att de inte är över 30. Men inte tusan är det nån som säger till dem att de kan ändra sig när de blir äldre! :rolleyes:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vettig inställning. :) Jag har visserligen inte sagt nåt annat heller, tycker mer det är en lite trist inställning från folk då man i princip alltid får höra "Du kommer ändra dig när du blir äldre" när man säger att man inte vill ha barn. Jag skulle inte ha några problem om det var "Du kan ju ändra dig när du blir äldre", men det är just "Du kommer..." som jag irriterar mig på. Att det gäller de flesta behöver inte betyda att det gäller mig, låt mig leva mitt liv som jag vill, tack.

Sen råkar de flesta av mina vänner (som inte redan fått barn) veta att de vill ha barn, nån gång, trots att de inte är över 30. Men inte tusan är det nån som säger till dem att de kan ändra sig när de blir äldre! :rolleyes:

Jaså. Ja det kan du ju ha rätt i. Fast du har fel då ;)
Man kan också se det som en vän sa: "Det är ingen stor grej att ha barn, fast de är skitjobbiga. Idioter skaffar barn, hur svårt tror du att det är?"

Inser att jag låter som en du-måste-ha-barn-person. Det är jag inte. Det finns inte i min värld någon specifik mening med att skaffa barn, lika lite som det finns någon specifik mening med någonting.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Det en gång sagda blir alltid sagt
och står till tidernas slut,
och ingen ångestnatt har makt
att plåna det ordet ut.

Men sällsamt är, att ett enda ord
kan kväva det vackra vi minns
och göra vår skiraste dröm till jord,
tills ångern ensam finns.

Tunga prylar på min ära. Har damen svårsinne i afton? :)

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!