SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kawa har du i koppen.
Näe, där har jag rötjut.
Kawan står i garaget nerplockad i molekyler.
Kawa har du i koppen.
Ståtlig vovve.
Har ni haft så mycket snö på västkusten den här vintern?
Vajerlås? Bultsax!Verktyg för att bryta upp ett vajerlås till cykel?
Jag har lyckats strunta i att smörja mitt lås och ikväll fastnade den och jag vred av nyckeln. Så jag kan inte ens prova med en annan nyckel och möjligen 5-56.
Sååååatteh... Någon som kan det här? Jag behöver min cykel!
Beror väl lite på anledningen till varför man inte vill ha barn också, eller? Eller är det först vid en viss ålder man kan veta säkert om man vill eller inte, oavsett anledning?
Verktyg för att bryta upp ett vajerlås till cykel?
Jag har lyckats strunta i att smörja mitt lås och ikväll fastnade den och jag vred av nyckeln. Så jag kan inte ens prova med en annan nyckel och möjligen 5-56.
Sååååatteh... Någon som kan det här? Jag behöver min cykel!
Skruvmejsel att vrida nyckelresten med? Efter 5-56marineringen såklart.
Beror väl lite på anledningen till varför man inte vill ha barn också, eller? Eller är det först vid en viss ålder man kan veta säkert om man vill eller inte, oavsett anledning?
Nej, jag är ju inte det. Framförallt har jag följt kvinnor mellan 25 och 30. Inte förföljt den här gången, eller ja, det också men sett utvecklingen menar jag nu.
Själv lever jag efter att jag inte vill ha några NU. I framtiden är ingenting omöjligt.
Onödigt att bestämma vad jag ska tycka i framtiden, lika bra att leva i nuet och inte planera nått sådant, då jag absolut inte vet vad jag kommer att vilja om 10år.
Bra inställning till livet i allmänt tycker jag.
Näe, där har jag rötjut.
Kawan står i garaget nerplockad i molekyler.
Som kvinna kan jag tala av egen erfarenhet. Jag har aldrig någonsin velat ha barn. Men, sen jag fyllde 30 så har den tanken ändrats lite. Inte på det sättet att jag längtar efter ett barn eller absolut måste ha ett, någon gång. Utan bara att det kanske inte är så fruktansvärt att bli med barn, nån gång. Dock med rätt person, rätt tillfälle och förutsättningar.
De flesta kvinnor ändrar uppfattning.
Dricker du vin i en kopp?
Google translate - Polska ---> Svenska, Kawa - Kaffe
Tänker exakt som du.
Själv lever jag efter att jag inte vill ha några NU. I framtiden är ingenting omöjligt.
Onödigt att bestämma vad jag ska tycka i framtiden, lika bra att leva i nuet och inte planera nått sådant, då jag absolut inte vet vad jag kommer att vilja om 10år.
Bra inställning till livet i allmänt tycker jag.
Alltid.
Och därmed avslutar jag dagen
Vettig inställning. Jag har visserligen inte sagt nåt annat heller, tycker mer det är en lite trist inställning från folk då man i princip alltid får höra "Du kommer ändra dig när du blir äldre" när man säger att man inte vill ha barn. Jag skulle inte ha några problem om det var "Du kan ju ändra dig när du blir äldre", men det är just "Du kommer..." som jag irriterar mig på. Att det gäller de flesta behöver inte betyda att det gäller mig, låt mig leva mitt liv som jag vill, tack.
Sen råkar de flesta av mina vänner (som inte redan fått barn) veta att de vill ha barn, nån gång, trots att de inte är över 30. Men inte tusan är det nån som säger till dem att de kan ändra sig när de blir äldre!
Det en gång sagda blir alltid sagt
och står till tidernas slut,
och ingen ångestnatt har makt
att plåna det ordet ut.
Men sällsamt är, att ett enda ord
kan kväva det vackra vi minns
och göra vår skiraste dröm till jord,
tills ångern ensam finns.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet