Singeltråden

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag skulle nog inte heller säga att det är rätt. Jag har eoner mellan gångerna jag blir tokarg men när jag blir det så blir det därefter. Ridå s.a.s.

Nä, jag vet själv, blir jag riktigt förbannad får jag minnesluckor. Jag har sjukt många minnesluckor från när jag var liten. Fick höra en massa saker som jag inte ens minns och då har jag bra minne och minns mycket av när jag var liten. Numera tappar jag inte minnet när jag blir förbannad men jag har inte en lika bra spärr längre.

Därmed inte sagt att jag tycker att jag gör rätt, precis som i ditt fall :)

Jag tycker,... Det där låter lite vääl klokt.

Mmmm, tjipps! :drool

Jag kan vara klok ibland :mattias

Chipsen vågade nog inte annat än att smaka gott när dom såg plåtmusklerna :skrämd

:hihi vilka muskler? :crash

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Är inte du på någon "smakargata" nu? :D

Bråkargata. :D

Nä, jag vet själv, blir jag riktigt förbannad får jag minnesluckor. Jag har sjukt många minnesluckor från när jag var liten. Fick höra en massa saker som jag inte ens minns och då har jag bra minne och minns mycket av när jag var liten. Numera tappar jag inte minnet när jag blir förbannad men jag har inte en lika bra spärr längre.

Jag har tappat mycket minnen från när jag var liten oxå men jobbar ännu idag med att ändra mig själv och har istället jobbat tillbaka spärren. Det gäller att förlåta även om det är svårt. Jag kommer aldrig glömma men jag mår bättre själv av att förlåta och inte låta det förstöra mitt liv. Annars låter jag ju andra i mitt liv lida för saker som jag fått lida av tidigare och det är inte rätt mot dem.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Jag har tappat mycket minnen från när jag var liten oxå men jobbar ännu idag med att ändra mig själv och har istället jobbat tillbaka spärren. Det gäller att förlåta även om det är svårt. Jag kommer aldrig glömma men jag mår bättre själv av att förlåta och inte låta det förstöra mitt liv. Annars låter jag ju andra i mitt liv lida för saker som jag fått lida av tidigare och det är inte rätt mot dem.

Jag förlåter mycket sällan, det ska till mycket för att jag ska kunna förlåta dem. Jag har bland annat inte förlåtit pappa för vissa saker och det har lett till att vår relation är dålig. Men jag lider inte av det och han verkar inte heller lida av det = ömsesidigt.

Jag kastar hellre ut folk ur mitt liv än att ha dem kvar efter att de svikit mig.

Jag kommer bland annat aldrig någonsin att förlåta psykopaten till ex, varför skulle jag förlåta honom? Han kan ta o fara åt helvete. Varför skulle jag ställa upp för en vän som inte ställt upp för mig?

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Hoj
Ja
Som vanligt är det kloka ord, i vår eminenta tråd.
Men när det gäller förhållanden, är det svårt att ge bra råd.
Men hellre fly än illa fäkta har fungerat förr.
Ibland är det bäst att ge sig av och stänga förhållandets dörr
och lämna allt trubbel bakom sig, och ta ett jättekliv.
Man har ju trots allt ansvar, för sitt eget liv

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag förlåter mycket sällan, det ska till mycket för att jag ska kunna förlåta dem. Jag har bland annat inte förlåtit pappa för vissa saker och det har lett till att vår relation är dålig. Men jag lider inte av det och han verkar inte heller lida av det = ömsesidigt.

Jag kastar hellre ut folk ur mitt liv än att ha dem kvar efter att de svikit mig.

Jag kommer bland annat aldrig någonsin att förlåta psykopaten till ex, varför skulle jag förlåta honom? Han kan ta o fara åt helvete. Varför skulle jag ställa upp för en vän som inte ställt upp för mig?

Anledningen till att jag förlåter och går vidare är endast för min egen skull. Jag stänger dörren efter det. Förlåta betyder inte för mig att jag ringer upp personen i fråga och säger att de är förlåtna. För mig betyder det att jag hittar en förklaring för mig själv varför de är som de är och förlåter och går vidare. Endast för mitt eget sinne. Karma vill get them some day anyday så varför ska jag ödsla tid och energi på att vara bitter.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag vet svaret... från er... men om någon väldigt närstående spottar en i ansiktet för att de inte gillar vad du säger... vad... hur...?

Nu har jag läst och har fortfarande inte koll på om personen på riktigt spottat på dig eller "spottar på dina åsikter".

Om personen faktiskt har spottat på dig är det nog dags att byta sällskap oavsett gemensam ekonomi och gemensamt ansvar. Om personen faktiskt har spottat på dig tvivlar jag på att detta är första händelsen i denna riktning.

Föreställ dig att din bästa vän kommer till dig och berättar att de saker som hänt dig hitintills även hänt henne. Vad hade du gett din bästa vän för råd?

Om det blir komplikationer i uppbrottet kommer det alltid att finnas människor som stöttar och hjälper dig.
När man öppnar munnen och berättar kommer det att försvinna folk, men det kommer också vara de som träder fram som du aldrig hade väntat dig.

Återta rätten till ditt liv för just nu är det någon annan som lagt beslag på den.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Ja, som Semper Idem (varför tänker jag jämt på vällingen Semper när jag ser hans namn? :va) och Anna säger:

En har ett ansvar över sitt liv. En ska aldrig förlora sin rätt till sitt eget liv. En annan ska aldrig styra ens liv utan en är alltid fri att leva sitt liv precis som en vill.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Mig veterligen är Semper Idem (har träffat honom) ingen skit så det kan inte vara det :crash

Skitsnack, jag har ett namn som gett upphov till liknande ordvitsar. Lite småjobbigt initialt men vad ska man göra i de fall det är kvalitativ humor, om än i underbälteskategorin? Man får gilla och ha råd med att en del putslustighet debiteras det egna kontot.

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Hoj
Plåthäst
Skitsnack, jag har ett namn som gett upphov till liknande ordvitsar. Lite småjobbigt initialt men vad ska man göra i de fall det är kvalitativ humor, om än i underbälteskategorin? Man får gilla och ha råd med att en del putslustighet debiteras det egna kontot.

:va
Och vad vill du säga med det egentligen?

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Fan vad ni är uppe tidigt allihopa.. Det är ju helg! :4skrika

Jag försöker intala min kropp samma sak, men den verkar ha glömt bort hur man sover på morgonen. Jag har varit vaken sen åtta, uppe sen halv nio för att jag inte kunde somna om. Det kändes ändå rätt okej, tills jag kom på att jag inte la mig förrän fyra igår/imorse... :brinnerup

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa