Singeltråden

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Ang er diskussion om att Pippi känner sig krenGkt..

Ibland är det där jävligt svårt.. jag kan ha en ganska ironisk humor (eller hur man ska beskriva det).. och nu har det väl inte hänt särskilt många gånger att man gått över gränsen.. men särskilt när det gäller kvinnor så har jag märkt att man kan ha en jargong, "vadsomhelst" är okej i 99% av fallen..

Sen helt plötsligt, från ingenstans.. så kommer deras gräns och då är det inte ok, ibland kan det t om vara en specifik grej som man inte får skämta om, och även om den grejen egentligen är mildare än saker man skämtat om tidigare, så blir de sura..

Oftast så säger de givetvis ingenting, utan man förväntas som kille "förstå" att de är sura över nånting man sagt, och man förväntas även förstå exakt vad det är även om det är helt omöjligt för en utomstående att veta att det fanns en gräns just där. :dummer

Det blir ännu roligare om man i det läget inte frågar om de är sura, och absolut inte ber om ursäkt för det. :mattias

Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Ibland är det där jävligt svårt.. jag kan ha en ganska ironisk humor (eller hur man beskriva det).. och nu har det väl inte hänt särskilt många gånger att man gått över gränsen.. men särskilt när det gäller kvinnor så har jag märkt att man kan ha en jargong, "vadsomhelst" är okej i 99% av fallen..

Sen helt plötsligt, från ingenstans.. så kommer deras gräns och då är det inte ok, ibland kan det t om vara en specifik grej som man inte får skämta om, och även om den grejen egentligen är mildare än saker man skämtat om tidigare, så blir de sura..

Oftast så säger de givetvis ingenting, utan man förväntas som kille "förstå" att de är sura över nånting man sagt, och man förväntas även förstå exakt vad det är även om det är helt omöjligt för en utomstående att veta att det fanns en gräns just där. :dummer

Det blir ännu roligare om man i det läget inte frågar om de är sura, och absolut inte ber om ursäkt för det. :mattias

Att be om ursäkt kan väl knappast tas negativt?

Annars så är det ju såklart bra att upplysa folk om när man tycker de går över gränsen, även om det tyvärr inte alltid mottas så bra. Istället för att försöka förstå och acceptera, samt eventuellt be om ursäkt om det är läge för det, så blir det ofta ett "lite får du väl tåla, sluta vara så lättkränkt" till svar. Det är ju liksom alltid lite lättare att skylla på någon annan än att inse att man själv kanske gjorde/sa något olämpligt. :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj

Annars så är det ju såklart bra att upplysa folk om när man tycker de går över gränsen, även om det tyvärr inte alltid mottas så bra. Istället för att försöka förstå och acceptera, samt eventuellt be om ursäkt om det är läge för det, så blir det ofta ett "lite får du väl tåla, sluta vara så lättkränkt" till svar. Det är ju liksom alltid lite lättare att skylla på någon annan än att inse att man själv kanske gjorde/sa något olämpligt. :)

I vanlig ordning så förstår du inte Kaktus..

Jag menar inte när man pratar/skämtar med i princip okända. Men just grejen när "allt" är okej normalt sett, eller att man har en jargong på t ex en arbetsplats och den krenGkta personen vanligen deltar i exakt samma jargong. Men så dyker det upp nånting specifikt som är omöjligt för de andra att veta att man inte får skämta om eller vad det nu är man gör. Då blir den krenGkta krenGkt.. och de andra borde bara ha "förstått" att det var över gränsen, trots att det inte var det minsta rimligt att man skulle förstå det.

Det är typ som att man skulle driva med dig för att du är rädd för clowner.. men så påstår man att du är rädd för lindansare också.. Varpå du blir oförklarligt sur. Och så visar det sig att du tycker att lindansare är det bästa som finns.

Tycker man att en jargong är för hård, eller att någon är ute med tunn is, så säger man till innan.. så att de andra har en chans att anpassa sig om någon är känslig.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
I vanlig ordning så förstår du inte Kaktus..

Jag menar inte när man pratar/skämtar med i princip okända. Men just grejen när "allt" är okej normalt sett, eller att man har en jargong på t ex en arbetsplats och den krenGkta personen vanligen deltar i exakt samma jargong. Men så dyker det upp nånting specifikt som är omöjligt för de andra att veta att man inte får skämta om eller vad det nu är man gör. Då blir den krenGkta krenGkt.. och de andra borde bara ha "förstått" att det var över gränsen, trots att det inte var det minsta rimligt att man skulle förstå det.

Det är typ som att man skulle driva med dig för att du är rädd för clowner.. men så påstår man att du är rädd för lindansare också.. Varpå du blir oförklarligt sur. Och så visar det sig att du tycker att lindansare är det bästa som finns.

Tycker man att en jargong är för hård, eller att någon är ute med tunn is, så säger man till innan.. så att de andra har en chans att anpassa sig om någon är känslig.

Ah, men då är det ju lite annorlunda, ja.

Men det är väl klart att jag skulle bli sur om du anklagade mig för att vara rädd för lindansare, det fattar du väl?! :4skrika

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Men det är väl klart att jag skulle bli sur om du anklagade mig för att vara rädd för lindansare, det fattar du väl?! :4skrika

Ja, att ANKLAGA dig för något sådant är dumt. I ditt fall så handlar det ju mer om ett konstaterande av fakta då alla redan vet att du är rädd för ALLT. :fakta

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ge´rom punGspark! :crash

Jag har börjat med idag att resa mig och lämna rummet. Ska se om det funkar först.

Vi skaffar en machete! Hacka korv och morötter med den på lunchen så kanske de hajjar.

Nästan lust att göra det men det skulle väl sluta med att jag hugger allt som rör sig i rummet.

Ibland är det där jävligt svårt.. jag kan ha en ganska ironisk humor (eller hur man ska beskriva det).. och nu har det väl inte hänt särskilt många gånger att man gått över gränsen.. men särskilt när det gäller kvinnor så har jag märkt att man kan ha en jargong, "vadsomhelst" är okej i 99% av fallen..

Om man säger såhär, jag tål extremt mycket.
Minns gräns går när man inte kan ha en endaste seriös diskussion utan att det ska bli sexuella anspelningar.

Jag började idag att blänga och sedan resa mig och gå. Jag kommer fortsätta göra samma sak om det så sker hundra ggr om dagen. Om chefen börjar klaga kommer jag att förklara varför och att det är hans sak att ta tag i och inte min.

Vi kan dra ett exempel, vi hade idag en diskussion om smör med havs-salt i och den hade pågått ett tag från att ha pratat om ekologisk mat osv. Jag säger då att jag älskar havs-salt i choklad, smör och mat överhuvudtaget. En av mina kollegor för handen mot gylfen och säger, jag vet nåt vi kan salta. INTE ok!!!
Det blev för personligt. Sexuella skämt i all ära men de behöver inte bli personliga. Svårt att förklara hur jag menar.

AlanGreen

Ny medlem
Gick med
15 May 2012
Hoj
RÖD SVART BMW S1000R 2017
ehm ehm.. hej *fniss* söker en dominant kvinna som har ett stort intresse för BDSM. Har du tillgång till egen lägenhet eller förråd, lokal, källare funkar också. Vi kan tyvärr inte ses hos mig, bor fortfarande med min mamma. Hör av dig, jag är väldigt undergiven. *fniss*

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
ehm ehm.. hej *fniss* söker en dominant kvinna som har ett stort intresse för BDSM. Har du tillgång till egen lägenhet eller förråd, lokal, källare funkar också. Vi kan tyvärr inte ses hos mig, bor fortfarande med min mamma. Hör av dig, jag är väldigt undergiven. *fniss*

Kolla med A_NN_A

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Ja, att ANKLAGA dig för något sådant är dumt. I ditt fall så handlar det ju mer om ett konstaterande av fakta då alla redan vet att du är rädd för ALLT. :fakta

Inte riktigt allt ju! :4skrika

Sen i förmiddags har jag varit rädd för råttor i toaletten, men det tänkte jag skulle gå över snart, faktiskt.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Minns gräns går när man inte kan ha en endaste seriös diskussion utan att det ska bli sexuella anspelningar.

Vi kan dra ett exempel, vi hade idag en diskussion om smör med havs-salt i och den hade pågått ett tag från att ha pratat om ekologisk mat osv. Jag säger då att jag älskar havs-salt i choklad, smör och mat överhuvudtaget. En av mina kollegor för handen mot gylfen och säger, jag vet nåt vi kan salta. INTE ok!!!
Det blev för personligt. Sexuella skämt i all ära men de behöver inte bli personliga. Svårt att förklara hur jag menar.

Jag förstår. Det är en jäkla skillnad på grova skämt och konstanta, personliga, sexuella anspelningar. Speciellt på en arbetsplats.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj

Ok nog för att "skämtet" inte direkt låter som nåt som jag själv skulle dra eller tycker är ok så tycker jag ändå inte att det är solklart, det beror helt på omständigheterna.

Men det är precis det där jag menar.. När någon tål "extremt mkt" i vanliga fall, eller kanske själv drar väldigt mkt sexskämt eller sexanspelningar rent generellt så kan det säkert vara svårt att veta att gränsen går där. Du säger ju själv ofta att du tål "extremt mkt".. Hade dom någon anledning att tro att du inte skulle tåla det där?

Vet du t ex att dom tyckte att den föregående diskussionen var lika seriös som du tyckte att den var? Kan dom ha tyckt att det bara var blaj och bara "blajade vidare" enligt den vanliga jargongen? Vet du att det var riktat mot dig personligen eller försökte han bara vara "rolig"?

Lite samma sak när Tjerringen ovan beskriver att hon tycker att sexskämt är okej, men inte om de kommer från nån hon inte känner eller nån hon inte gillar. Det förutsätter att den andra personen vet att det är exakt det som är hennes gräns, vilket givetvis är omöjligt.

Ähh.. jag har ingen aning om hur det är på ditt jobb, men min poäng är bara att det verkar svepa en tsumani av kränkthet genom samhället där man själv aldrig är en del i att man hamnade där man hamnade.

Last edited:

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Jag förstår. Det är en jäkla skillnad på grova skämt och konstanta, personliga, sexuella anspelningar. Speciellt på en arbetsplats.

Även om du och jag tycker att det är osmakligt och inte skulle köra den stilen på våra arbetsplatser.

Om det då finns ett ställe där det alltid är/har varit så, och ingen nånsin säger ifrån. Har de som jobbar där då anledning att "förstå" att de passerat gränsen, eller kan det vara så att de bara tänker att det är så det är?

Frågan är rent hypotetisk, har någon sagt ifrån och det fortsätter ändå så är det såklart en helt annan femma. Och så är det en skillnad om det är så mot "alla", eller om den typen av "skämt" är riktade mot en och samma person hela tiden.

Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Även om du och jag tycker att det är osmakligt och inte skulle köra den stilen på våra arbetsplatser.

Om det då finns ett ställe där det alltid är/har varit så, och ingen nånsin säger ifrån. Har de som jobbar där då anledning att "förstå" att de passerat gränsen, eller kan det vara så att de bara tänker att det är så det är?

Frågan är rent hypotetisk, har någon sagt ifrån och det fortsätter ändå så är det såklart en helt annan femma.

Det beror ju på hur grovt det är. Det kan ju handla om sexuella trakasserier, och det är väl något man bör ha koll på, kan jag tycka. Men i de flesta såna fall krävs det ju att personen i fråga förstår att det är ovälkommet (vilket jag anser är en dålig formulering, för det ger korkade människor chansen att slippa undan), så ja, man bör ju helt klart säga ifrån på något sätt, eller ta upp det med chefen t.ex.

Sen kan jag väl tycka att man bör förstå att den typen av personligt riktade sexanspelningar inte passar sig på en arbetsplats, men det är det ju uppenbarligen inte alla som gör.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin