Sist i Sverige med smartphone, hjälp med val av lur!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hej bullen...

Som student med bristande teknikintresse och prioriterat hojåkande har jag låtit min gamla skittelefon överleva flera generationer. Men nu är det fan dags att uppgradera.

Jag har varit inställd på iPhone mest för att flest har den, vilket gör det enklare att "lära sig" och få hjälp om nåt strular då man kan få hjälp av nästan vem som helst. MEN, nu fick jag ett erbjudande om att köpa en SE Xperia Arc asbilligt.

Någon som har nån erfarenhet av den, eller android öht? Vad är skillnaden? Kommer jag bli tokig på den? Är det värt flera tysen extra för en iPhone?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
iPhone är det snygga, dyrare alternativet för dig som bara vill att allt som skall funka och som har för dålig koll för att förstå att det finns saker som du inte kan göra med din iFån. Men eftersom du inte vet vad du missar så kommer du inte sakna det.

Android är det mer prisvärda alternativet för dig som ogillar tanken på att låsas in och begränsas utan vill att du själv skall få bestämma vad du skall kunna göra med din telefon men på bekostnad av minskad "felfrihet".... Kort sagt är det större chans att göra fel när man kan styra mer själv. Bilar krockar oftare än tåg.

Det finns ett själ till att de flesta av oss nördar på företaget kör Android och alla säljare har iPhone. Vissa vill betala för yta och problemlöshet på bekostnad av möjligheter och frihet.

Andra vill ha frihet med risk för att det ibland blir fel.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag vill egentligen ha en telefon som håller att tappa i backen, har bra batteritid och är bra att messa med. Problemet är att världen vänt så att jag helt plötsligt vill kunna kolla scheman, mail och ha GPS också.

Den telefon jag egentligen vill ha finns ju inte längre.

Men.. Det låter som att jag egentligen då vill ha en iFåån. Men om vi utgår ifrån att jag tar denna Xperia Arc (som faktiskt är snyggare än iPhone) och bara använder den utan att hålla på att ändra massa skit och sabba den.. Är det så stor skillnad då? Om jag liksom håller bilen på E4:an så att säga.

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Fast det går att Jailbreaka Iphone så att man slipper många spärrar, dessutom har Iphone bättre batteri tid!

Enkelhet, funktionalitet = Iphone
Funktioner, mångsidighet = Android

Jag vill egentligen ha en telefon som håller att tappa i backen, har bra batteritid och är bra att messa med. Problemet är att världen vänt så att jag helt plötsligt vill kunna kolla scheman, mail och ha GPS också.

Vill du kunna tappa luren går Iphone fetbort, direkt!! Jag har sett flera spruckna iphone skrämar än hela, min har deussutom tappat den runga knappen i mitten pga detta.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Köp en Experia Arc asbilligt är mitt tips.
Det är en av de bättre lurarna och du blir säkert inte besviken.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att iPhone har bättre batteritid är ju ett jävligt löjligt argument.

Bättre än vilken Android?
Den bästa eller den sämsta?

Samsung kommer ju nu med en vattentät och tåligt Android, det finns sådana sedan tidigare också, men den nya skulle ha tjockare gorillaglas.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Köp en Experia Arc asbilligt är mitt tips.
Det är en av de bättre lurarna och du blir säkert inte besviken.

Då gör jag det.. Hämtar i eftermiddag.

Fick precis priset också så det blir definitivt den. 1000 pickadoller får jag den för, använd 2 veckor sen fick han tjänstelur. Garantier, kvitton och allt medföljer som nytt.

Är jag inte nöjd köper jag iPhone 4 om nån månad när 5an kommit och sparar en slant där med. Xperian går säkert att sälja för mer än jag ger ändå.

Vill nog ändå ha en iPhone känner jag, men inte för 5500 mer än Xperian.

Tack alles

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Fick precis priset också så det blir definitivt den. 1000 pickadoller får jag den för, använd 2 veckor sen fick han tjänstelur. Garantier, kvitton och allt medföljer som nytt.

Du får 1500 för den, rakt av! 500 rätt ner i fickan zu barra!

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Och vad gäller tappbarhet så har jag för mig att SE håller på och designar en androidlur som ska ta vid där hajfenan lades ner.

Xperia Active

Alla jag testat iaf, men vafan du vet ju bäst.

Hur länge håller en iPhones batteri med ett medelmåttigt användande? Jag vet ärligt talat inte, så skulle vara intressant att jämföra med mina androids.

Last edited:

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Hur länge håller en iPhones batteri med ett medelmåttigt användande? Jag vet ärligt talat inte, så skulle vara intressant att jämföra med mina androids.

3 dygn tror jag att jag snittar, och då porrsurfar jag inte alltför mycket. Med samma användande på HTC var det 1-2 dygn

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Hund---> Du är absolut inte sist i världshistorien att ha en stenålderslur. :rolleyes:

Själv har jag en Samsung med fliplock. :brinnerup Är hopplöst ointresserad av telefonteknik.

Och när jag vid nåt tillfälle ska låna någons Iphone för att hålla mig uppdaterad på tidsträningar och sånt, träffar jag inte ens rätt på skärmen för att kunna skriva. Och mina händer är inte ens stora.

Vad är det för fel på riktiga knappar!??

Nä, ve den dag min lur klappar ihop.

//M

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Och när jag vid nåt tillfälle ska låna någons Iphone för att hålla mig uppdaterad på tidsträningar och sånt, träffar jag inte ens rätt på skärmen för att kunna skriva. Och mina händer är inte ens stora.

Vad är det för fel på riktiga knappar!??

//M

Nu börjar du låta som min svårt reumatiska mormor.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Vill du kunna tappa luren går Iphone fetbort, direkt!! Jag har sett flera spruckna iphone skrämar än hela, min har deussutom tappat den runga knappen i mitten pga detta.
Med ett ok gummiskal så klarar sig iPhonen helt ok från "lagom" höga höjder. Men det är dumt att testa sådant i onödan ;)

Last edited:

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Vill du ha en billig lur som funkar bra så köp ZTE Blade, är en androidlur med de flesta funktionernam an vill ha, kameran är lite crap men det kan man överleva med tanke på priset, jag har haft min sen april o inte haft nåt strul alls med den

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Vill du ha en billig lur som funkar bra så köp ZTE Blade, är en androidlur med de flesta funktionernam an vill ha, kameran är lite crap men det kan man överleva med tanke på priset, jag har haft min sen april o inte haft nåt strul alls med den

Well, 1000.- för en Arc är väl bättre än minst lika mycket för en Blade?

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Med ett ok gummiskal så klarar sig iPhonen helt ok från "lagom" höga höjder. Men det är dumt att testa sådant i onödan

Jo jag ska skaffa, min föll från passagerarsadeln på duccen ner i garagegolvet, då sprack den ganska duktigt.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC