Sist i Sverige med smartphone, hjälp med val av lur!

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Och ändå finns en hel jävla tråd för folk med strulande iPhones på det här forumet...

Har du läst den?

Däremot kan jag hålla med om att dom tidiga HTC med winmobile var ett djävulens påfund.

Min nuvarande HTC har jag aldrig haft ett enda problem med, någon taskigt skriven app har fått den att hänga sig, men jag är inte en sån som testar en massa appar, så det är typ två tre gånger.

Batteritiden hade dock kunnat vara bättre än 1½ dag, ÅAS så sover jag ju längre tid än det tar att ladda, och oftast i närheten av ett vägguttag.
Apppapp! Jag kör en HTC Diamond med Wimo 6.1 prof. Funkar bra. Visst, den är inte snabbast, men den funkar, alltid. Går t.om. att spela upp xvid (eller om det var divx). :)

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Nu har jag inte läst så mycket här men lyckades se att det gäller val mellan xperia och iphone. Rådde grannen att köpa en xperia arc eftersom jag är lätt prylgalen själv och vill se nåt nytt. Har hållit på att försöka få in atg appen i hans telefon i 45 minuter, hittade den efter att ha sökt i min demoniska iphone ett bra tag, kopierade url'n och sms'ade den till hans telefon och klickade" ladda ner", efter ännu en stunds fipplande inser jag att jag inte får installera den eftersom den inte finns på market eftersom market inte har ett gott öga till spel om pengar, freedom!? Inte grejat med en android förr men nu kan jag säga, vilket djävla plåtter, trots allt helt ok för priset.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Sen kan man vara lite udda och köra Symbian :näsblod Inte lika inne som iOS och inte så nördigt rätt som Android, men fungerar förvånansvärt väl och har många väl genomtänkta applikationer - speciellt för affärsvärlden/kontoret. Synkning med kalendrar, VPN-klienter, Wifi-hotspot-program, 802.11n, FM-radiosändare, Epost o.d. som lirar bra. Jag har kollat lite på t.ex. Nokias C7 (touchskärm) och E7 (riktigt tangentbord). Men bara som jobblur :)

• Gilla
Reaktioner: Loy

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Och ändå finns en hel jävla tråd för folk med strulande iPhones på det här forumet...

Har du läst den?

Däremot kan jag hålla med om att dom tidiga HTC med winmobile var ett djävulens påfund.

Min nuvarande HTC har jag aldrig haft ett enda problem med, någon taskigt skriven app har fått den att hänga sig, men jag är inte en sån som testar en massa appar, så det är typ två tre gånger.

Batteritiden hade dock kunnat vara bättre än 1½ dag, ÅAS så sover jag ju längre tid än det tar att ladda, och oftast i närheten av ett vägguttag.

Ja, det är konstigt, min strular väl i smyg när jag inte använder den. :D

Men du vet säkert bäst. ;)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ja, det är konstigt, min strular väl i smyg när jag inte använder den. :D

Men du vet säkert bäst. ;)

Ja, uppenbarligen.

Annars skulle vi ha en Androidtelefon-tråd där folk luftar sina problem, men det behövs inte, trots att iPhonefolket vet att dom strular mer, en del vet till och med att man inte har tid att köra hoj om man har en Android, för då sitter man hemma och löser strul...

Benta01

Rikspucko
Gick med
19 Jun 2011
Hoj
Yamaha MT-09 -2020
för de som tycker att Android käkar batteri kan jag rekommendera Juice Defender - gratis på Market, min 2 år gamla HTC Hero pallar nu 4 dagar mellan laddningarna även när jag använder den för mina ljudböcker/mp3:eek:r på jobbet 8 timmar/dag via BT...

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Enda gångerna min HTC sturlat är som med GuW någon app som varit helt värdelöst designad och när jag själv pillat på nån inställning. Annars har min telefon varit kanon.

HELLFIRE666

Med lem
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
Hayabusa -00
Köp den telefon du är sugen på, alla strular oavsett vad folk försöker få dig att tro. Ska man vara lite sådär fjantig kan man säga att anledningen till att det inte finns nån androidtråd är för att ingen bryr sig.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Du är inte den sista vill jag bara påpeka, K800i FTW!

Motorola Defy kollar jag lite på, den saknar dock en del grejer som jag vill ha om jag ändå ska köpa en sån där jävla smartfån.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
TS har redan köpt en telefon. Det blev en Arc. Nu kan vi stänga tråden istället för att käbbla om det är Android eller iPhone som gäller. Alla vet att iPhone suger, så det behöver inte diskuteras ytterligare.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
uj! en sån samsung hade jag en gång i tiden, dock i silver, riktigt bra lur dock var det FÖRBANNAT störande att kameraknappen inte stängdes av när man slog igen locket på den, alla andra knappar stängdes av men inte kameran, wtf?

Exakt! när man plockade upp luren ur fickan så hade man trettielva svarta kort :D

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Du är inte den sista vill jag bara påpeka, K800i FTW!

Motorola Defy kollar jag lite på, den saknar dock en del grejer som jag vill ha om jag ändå ska köpa en sån där jävla smartfån.

Vad saknar du på Defyn ? ... var åxå "sen" att göra mig av med Dumphonen å köpte en Defy som första smarta ... skitnöjd :tummenupp

Tålig å sånt , liiite kort batteri tid dock (gammel nokian höll fan en vecka vid normal användning , Smartphonen typ bara 2 dar..fast man pillar ju iofs mer med en sån)

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Jag har en iphone 3GS idag, men har tröttnat på lite saker nu. Överlag är den bra och stabil men vissa saker gör mig förbannad. Finns det någon bra smartphone som är en värdig ersättare, men som även kan följande?

-Se tid när ett mottaget sms skickades samt till hur många.

-Se den mottagna tiden för varje sms även fastän man har skickat flera stycken till varndra, likt en chatt, under några minuter?

-Där man kan se datumen och tiden på bilderna du tagit med mobilkameran.

-Sortera bilderna du tagit i valfria mappar istället för en enda "kamerarulle".

-Slipper ITunes.

-Ladda ned små filer och dokument på telefonen, typ PDF.

Detta var några av mina irri-problem.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Finns det någon smartphone som har bra musikmöjligheter? Har en Sony E W995 och aldrig varit så nöjd....kommer säkerligen bli besviken :(

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
4 år gammal Nokia 5110
Tror jag ringer upp 112 snabbare än de flesta touch screens, när jag tex ligger med blodiga fingrar och darrar i diket efter att ha gått av på en öde skogsväg med hojen, eller när jag simmar runt bland durkar efter att ha dundrat in i en tappad EU-Container i marvatten på Ålands Hav miss i nassen.

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
4 år gammal Nokia 5110
Tror jag ringer upp 112 snabbare än de flesta touch screens, när jag tex ligger med blodiga fingrar och darrar i diket efter att ha gått av på en öde skogsväg med hojen, eller när jag simmar runt bland durkar efter att ha dundrat in i en tappad EU-Container i marvatten på Ålands Hav miss i nassen.

Men då är det bra med en gps-funktion i mobilen där du kan avge en exakt position till räddningspersonalen så att de kan finna dig!

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men då är det bra med en gps-funktion i mobilen där du kan avge en exakt position till räddningspersonalen så att de kan finna dig!

På touchdisplay, som tom irriterar den som är det minsta bakis? :D
Jag är inte emot funktionerna, men som homo tycker jag bara att mmi:t är för fjolligt, för straight

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Hijackar väl tråden friskt i sann sporthojs-anda...

Min blackberry har nästan givit upp och ska bytas ut. Hur fungerar det med synchning av email/kalender/kontakter mot en Exchange server när man kör android? Är det sekundsnabbt, eller blir det en fördröjning jämfört med att vara linkad till en blackberry-server?

Mao, kommer emailen ploppa upp i inboxen på mobilen samma sekund som jag ser dem i inboxen i Outlook?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Finns det någon smartphone som har bra musikmöjligheter? Har en Sony E W995 och aldrig varit så nöjd....kommer säkerligen bli besviken :(

Nu vet jag inte vad din ericsson-lur hade för funktioner, men jag kan nästan med säkerhet säga att alla smartphones fixar det.

iPhonen dock på sitt eget sätt förmodligen.

Min Android dyker upp som vilket USB minne som helst när den kopplas till dator, så att dra över MP3 samlingen är ingen sak.

Sen väljer man program man vill spela upp musiken med, men smidigast är kanske att låta Spotify spela även dom lokala MP3orna.

Jag använder inte musikfunktionerna speciellt mycket själv, utom i bilen där jag kopplar telefonen till bilstereon och kör spotify.

tkdrille

Guest
Nu vet jag inte vad din ericsson-lur hade för funktioner, men jag kan nästan med säkerhet säga att alla smartphones fixar det.

iPhonen dock på sitt eget sätt förmodligen.

Min Android dyker upp som vilket USB minne som helst när den kopplas till dator, så att dra över MP3 samlingen är ingen sak.

Sen väljer man program man vill spela upp musiken med, men smidigast är kanske att låta Spotify spela även dom lokala MP3orna.

Jag använder inte musikfunktionerna speciellt mycket själv, utom i bilen där jag kopplar telefonen till bilstereon och kör spotify.

Iphone har Ipod. Och de funkar precis som en ipod. Ungefär perfekt. Jag har inte använt den men brorrsan har och den drar lite batteri och aldrig strul.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC