Sist i Sverige med smartphone, hjälp med val av lur!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Vad saknar du på Defyn ? ... var åxå "sen" att göra mig av med Dumphonen å köpte en Defy som första smarta ... skitnöjd :tummenupp

Tålig å sånt , liiite kort batteri tid dock (gammel nokian höll fan en vecka vid normal användning , Smartphonen typ bara 2 dar..fast man pillar ju iofs mer med en sån)

Ska jag köpa en ny BRA telefon så vill jag ha HDMI ut och stöd för att koppla den mot usb-driven diskenhet för överföring av filer mm. HDMI bara för att kunna använda den som uppspelningsenhet när det behövs.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
SE är ju kända för att totalförstöra sina OS så kapitalt att det enda som är bra med telefonerna är utsidan. Synd att ingen annan hade guts att säga det till dig innan du köpte skiten... ;)

(Roota den så är det en riktigt bra telefon)

Nej, en riktigt bra telefon är den man inte BEHÖVER roota.. Där man tar bort skalet, petar in sim-kortet, plockar ihop, trycker på knappen och är KLAR.

DET är en bra lur, en sån vill jag ha!

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nej, en riktigt bra telefon är den man inte BEHÖVER roota.. Där man tar bort skalet, petar in sim-kortet, plockar ihop, trycker på knappen och är KLAR.

DET är en bra lur, en sån vill jag ha!

Fast nu köpte du ju en Xperia, då får du ju göra det bästa av situationen. :p

Beroende på vad för funktioner du tycker är viktiga kanske en iPhone inte vore så dumt ändå.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Fast nu köpte du ju en Xperia, då får du ju göra det bästa av situationen. :p

Beroende på vad för funktioner du tycker är viktiga kanske en iPhone inte vore så dumt ändå.

Funktioner??? Ringa, sms:a och kolla schemat så jag vet var jag vara vart och när i plugget.. Hålla koll på bussar är nog bra, och GPS verkar ju finnas i de flesta. Partykamera är ju också standard och det är ju kul..

Att det blev en Xperia var för att den var nästan gratis, annars hade det tveklöst blivit iPhone. Får se om jag byter iaf sen. Ska köpa en iPhone till tjejen så vi får väl snurra lite på dem och testa vilken som är bäst (läs: enklast).

Jag tyckte bara inte att det var värt 5500 MER för en iPhone med studentekonomi.

Men jag måste säga att det är rätt kul att som utomstående bevittna den här striden mellan Android- och iPhone-fantaster. Hyfsat ilandsproblem för mina ögon.

Last edited:

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Funktioner??? Ringa, sms:a och kolla schemat så jag vet var jag vara vart och när i plugget.. Hålla koll på bussar är nog bra, och GPS verkar ju finnas i de flesta. Partykamera är ju också standard och det är ju kul..

Att det blev en Xperia var för att den var nästan gratis, annars hade det tveklöst blivit iPhone. Får se om jag byter iaf sen. Ska köpa en iPhone till tjejen så vi får väl snurra lite på dem och testa vilken som är bäst (läs: enklast).

Jag tyckte bara inte att det var värt 5500 MER för en iPhone med studentekonomi.

Men jag måste säga att det är rätt kul att som utomstående bevittna den här striden mellan Android- och iPhone-fantaster. Hyfsat ilandsproblem för mina ögon.

Yes, ilandsproblem när dom e som roligast! :D

Vill man få både Iphone o Android användarna på sig så ska man föreslå en Symbianlur, då brukar de bli fart på tråden!:tungan

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har en iphone 3GS idag, men har tröttnat på lite saker nu. Överlag är den bra och stabil men vissa saker gör mig förbannad. Finns det någon bra smartphone som är en värdig ersättare, men som även kan följande?

-Se tid när ett mottaget sms skickades samt till hur många.

-Se den mottagna tiden för varje sms även fastän man har skickat flera stycken till varndra, likt en chatt, under några minuter?

-Där man kan se datumen och tiden på bilderna du tagit med mobilkameran.

-Sortera bilderna du tagit i valfria mappar istället för en enda "kamerarulle".

-Slipper ITunes.

-Ladda ned små filer och dokument på telefonen, typ PDF.

Detta var några av mina irri-problem.

Det där borde valfri android fixa... Men samtidigt sååå, android har andra saker att irritera sig på. ;)

Hijackar väl tråden friskt i sann sporthojs-anda...

Min blackberry har nästan givit upp och ska bytas ut. Hur fungerar det med synchning av email/kalender/kontakter mot en Exchange server när man kör android? Är det sekundsnabbt, eller blir det en fördröjning jämfört med att vara linkad till en blackberry-server?

Mao, kommer emailen ploppa upp i inboxen på mobilen samma sekund som jag ser dem i inboxen i Outlook?

Jag tror inte att exchangestödet i android har push, så du får nog vänta till nästa refresh mot exchangeservrarna. Å andra sidan funkar datorklienten så med, iaf den jag använder på jobbet.

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Jag har en iphone 3GS idag, men har tröttnat på lite saker nu. Överlag är den bra och stabil men vissa saker gör mig förbannad. Finns det någon bra smartphone som är en värdig ersättare, men som även kan följande?

-Se tid när ett mottaget sms skickades samt till hur många.

-Se den mottagna tiden för varje sms även fastän man har skickat flera stycken till varndra, likt en chatt, under några minuter?

-Där man kan se datumen och tiden på bilderna du tagit med mobilkameran.

-Sortera bilderna du tagit i valfria mappar istället för en enda "kamerarulle".

-Slipper ITunes.

-Ladda ned små filer och dokument på telefonen, typ PDF.

Detta var några av mina irri-problem.

Det låter som du beskriver min gamla W715 flipptelefon. Den kan det där.

Edit: Få nu inte för dig att detta är någon dold bytesförfrågan

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Det korvgubbe skriver är rätt sant, men du får även tänka på iPhones nyaste modell är 1 år gammal och sämre än de nyare Androidtelefonerna hårdvarumässigt..

I nuläget är t ex Samsungs nyaste bättre än iPhone på i princip alla punkter, men snart kommer ju iPhone 5 och då får vi se..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Iphone har Ipod. Och de funkar precis som en ipod. Ungefär perfekt. Jag har inte använt den men brorrsan har och den drar lite batteri och aldrig strul.

Betyder det inte att man måste ha iTunes på alla datorer man vill installera musik ifrån?

Kräver något iTunes för att fungera så är det trasigt.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Nu vet jag inte vad din ericsson-lur hade för funktioner, men jag kan nästan med säkerhet säga att alla smartphones fixar det.

iPhonen dock på sitt eget sätt förmodligen.

Min Android dyker upp som vilket USB minne som helst när den kopplas till dator, så att dra över MP3 samlingen är ingen sak.

Sen väljer man program man vill spela upp musiken med, men smidigast är kanske att låta Spotify spela även dom lokala MP3orna.

Jag använder inte musikfunktionerna speciellt mycket själv, utom i bilen där jag kopplar telefonen till bilstereon och kör spotify.

W995 hade bra ljug för musik. Kostade inte speciellt mycket och passade handen perfekt. Enkel meny och inget konstigt. Ska man ha en smartphone försvinner lite den sköna känslan med liten telefon som ramlar ner i fickan utan större utsträckning av våld. Dessutom är jag inte i något behov av att kunna surfa som en kung och alla dessa apps som folk inte kan leva utan :va . Det var bättre förr.

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Hoj
Exc300+Superduke
Betyder det inte att man måste ha iTunes på alla datorer man vill installera musik ifrån?

Kräver något iTunes för att fungera så är det trasigt.

Dessutom kan man bara överföra musik från en dator. Vill man överföra från någon annan måste man ta bort det gamla

:lol

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Du är inte den sista vill jag bara påpeka, K800i FTW!

Motorola Defy kollar jag lite på, den saknar dock en del grejer som jag vill ha om jag ändå ska köpa en sån där jävla smartfån.

Min K800i är fortfarande i tjänst, dock köpte jag just idag en Xperia Mini (den nya versionen) så snart kommer även jag att ha tagit klivet in i de smarta telefonernas era. Återstår att se hur mycket jag kommer sakna min K800.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
ZTE Blade. Billig och bra. Passar för den som inte behöver det värsta.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
ZTE Blade. Billig och bra. Passar för den som inte behöver det värsta.

Av dom 5 jag känner som har den så har ingen haft problem med den.
(den såldes ett tag under tusenlappen, men blev en försäljningssucce och prishöjdes)

Dock har den låg högsta volym ut på hörlursutgången jämfört med många andra, vilket visar sig när man kopplar till högtalare eller använder den med AUX-sladd till en stereo, till exempel i bilen.

Det kan säkert finnas en fix för det, jag har inte letat.

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Konstigt att ingen har nämn MeeGo (Nokia N9) än. Jag tror stenhårt på den telefonen!

http://swipe.nokia.com/

Skulle jättegärna rekommendera den!

men...

Jag tror att den skulle kunna vara "den perfekta" telefonen men tyvärr så har Nokia skjutit sig själv i foten och gått ut o sagt att det är den sista meegoobaserade telefonen de tillverkar... vilket har lett till att t.o.m meegoo/maemo/linux-nördarna har tappat intresset för systemet!

Har själv en N900, o skulle inte byta den mot någon annan telefon ännu fastän den e nästan 2år gammal ren! Den e i en klass för sig!

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Av dom 5 jag känner som har den så har ingen haft problem med den.
(den såldes ett tag under tusenlappen, men blev en försäljningssucce och prishöjdes)

Dock har den låg högsta volym ut på hörlursutgången jämfört med många andra, vilket visar sig när man kopplar till högtalare eller använder den med AUX-sladd till en stereo, till exempel i bilen.

Det kan säkert finnas en fix för det, jag har inte letat.

Jag har Blade'n nu. Helt okej, om man inte är ute efter nåt fartmonster. Den klarar dock att lyssna på spotify + surfa samtidigt utan att lagga, nåt som inte min Hero gjorde. Minus för den horribelt dåliga kameran. Just, de fysiska knapparna (hem, tillbaka osv) låter jäkligt högt, svårt att smygsurfa. :)

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag tror inte att exchangestödet i android har push, så du får nog vänta till nästa refresh mot exchangeservrarna. Å andra sidan funkar datorklienten så med, iaf den jag använder på jobbet.

OK, tacker. Kan man ställa in hur ofta en android refreshar? om man ställer in den på 1 gång per minut, hur länge räcker då batteriet...?

Just, de fysiska knapparna (hem, tillbaka osv) låter jäkligt högt, svårt att smygsurfa. :)

Det retar mig med blackberryn också. Hade iPhone tidigare och då kunde man smygjobba i sängen utan gnäll... :)

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Det låter som du beskriver min gamla W715 flipptelefon. Den kan det där.

Edit: Få nu inte för dig att detta är någon dold bytesförfrågan

Jag vet. Det är därför man börjar tröttna på detta efter två års användning. Mjukvaran har uppdaterats flera ggr men utan att man åtgärdat dessa brister.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC