Sist i Sverige med smartphone, hjälp med val av lur!

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Skall också skaffa en smartphone. Valet står väl mellan Samsung Galaxy S2 och Iphone 4. Jag får nog känna på dem på någon affär och se hur de känns.

Stör man sig mycket på Apple´s krångligare sätt att få över filer/musik till telefonen eller är det försumbart.

Kollegan har en S2a och syster har en Iphone 4. Har pillat ytterst lite på båda, så jag kan egentligen inte säga något.
Skärmen på S2an är sjukt skarp, och hade jag köpt en ny nalle idag så hade det blivit Samsungen. Men så gillar jag Android också.

Mitt tips att är du kikar på båda telefonerna och bildar din egna uppfattning.
Oavsett vilken du köper så kommer du bli nöjd, om du inte har väldigt speciella krav.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Visst är det smidigt...?

Nå, är luren nåt bra då??

Modellen är för mig helt okänd, du får helt enkelt kolla på prestandan på hårdvaran och läsa vad andra tycker.
Eller köpa en iPhone, för dom är ju alltid bäst enligt dom som har en.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Eftersom jag fått lite dåligt med respons på inlägg #53 så undrar jag nu följande:

Varför ska jag inte köpa en samsung galaxy s2?

Vad kommer jag störa mig på och kommer den att klara det jag önskade i inlägg #53?!

Jag har en och det enda jag stör mig på är att den inte har nån liten diod som blinkar om man har missat samtal/mail/sms.

Annars känns den väldigt komplett.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Skall också skaffa en smartphone. Valet står väl mellan Samsung Galaxy S2 och Iphone 4. Jag får nog känna på dem på någon affär och se hur de känns.

Stör man sig mycket på Apple´s krångligare sätt att få över filer/musik till telefonen eller är det försumbart.

Ärligt talat så har jag fortfarande inte fattat hur iTunes fungerar. Jag vågar inte ens svara på frågorna i dialogrutorna som poppar upp eftersom jag inte förstår vad den vill. Gjorde misstaget att synka nåt som den föreslog med följden att en massa appar och skit försvann...

Överföra musik är krångligt men så klart inte omöjligt. Behovet för mig är dock litet eftersom Spotify finns.

Det jag stör mig mest på står i #53.

Just ja. Att välja en låt som ringsignal kan man i princip glömma... Vill du göra det gratis tar det mer tid än vad det är värt och det slutar med att man köper låten istället via Apple.

Dock är iphonen en bra lur i övrigt. Snabb och förvånansvärt stabil. Lätt att förstå sig på. Då har jag "bara" en 3GS.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Jadu, du kommer sakna den grymt mycket om du har köpt en Xperia mini för det är en jävla skittelefon :brinnerup

Haha, ok...
Det är alltså den nya modellen, inte X10 mini, det är frågan om. Nu är det ju försent att ändra sig, men om du har använt den nya, vad var det du inte gillade med den?

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
vore jag du skulle jag köpa dig den nya iphonen som släpps i slutet på september,brukar ju gå o få hyfsad deal med abonnemang
iphone är väldigt användarvänliga,jag kommer nog aldrig gå till eriksson eller liknande igen
har en iphone 4 för tillfället

iPhone är det snygga, dyrare alternativet för dig som bara vill att allt som skall funka och som har för dålig koll för att förstå att det finns saker som du inte kan göra med din iFån. Men eftersom du inte vet vad du missar så kommer du inte sakna det.

Android är det mer prisvärda alternativet för dig som ogillar tanken på att låsas in och begränsas utan vill att du själv skall få bestämma vad du skall kunna göra med din telefon men på bekostnad av minskad "felfrihet".... Kort sagt är det större chans att göra fel när man kan styra mer själv. Bilar krockar oftare än tåg.

Det finns ett själ till att de flesta av oss nördar på företaget kör Android och alla säljare har iPhone. Vissa vill betala för yta och problemlöshet på bekostnad av möjligheter och frihet.

Andra vill ha frihet med risk för att det ibland blir fel.

vad kan man inte göra med en breakad iphone då?

Då gör jag det.. Hämtar i eftermiddag.

Fick precis priset också så det blir definitivt den. 1000 pickadoller får jag den för, använd 2 veckor sen fick han tjänstelur. Garantier, kvitton och allt medföljer som nytt.

Är jag inte nöjd köper jag iPhone 4 om nån månad när 5an kommit och sparar en slant där med. Xperian går säkert att sälja för mer än jag ger ändå.

Vill nog ändå ha en iPhone känner jag, men inte för 5500 mer än Xperian.

Tack alles
visst den är dyr men har som sagt ett väldigt högt andrahands värde,varför tror du? jo för att iphone är en skitbra lur

Min HTC Desire HD är jag riktigt nöjd med. Angående hållbarhet har jag tappat den här telefonen så många gånger att det nästintill är löjligt. Har endast fått en liten repa då den föll på asfalt en gång. Häromdagen så tappade jag den i golvet och min kollega (kvinnlig, med ajfån) tjöt till och gav mig ett sympatiskt läte som om hon trodde att telefonen skulle gå sönder. Jag bara plockade upp den och återigen, inte en enda repa. Och hon var lagom förvånad över att den inte gått sönder. Ajfån sucks :yoparty

tappade min iphone i en kaklad betongtrapp på jobbet,den studsade i varje trappsteg 10 12 st,inte en repa

Det är sjukt inne med just Samsung flip-lurar. :fakta

Skåda min ärrade garagetelefon! Säkert 5-6 år gammal och håller batteritiden bättre än min HTC Legend.
Fast den kan inte riktigt lika mycket som legenden..

uwoVO.jpg

klart den håller batteritid,en sån där lur surfar man väl inte speciellt möe med va?

Och ändå finns en hel jävla tråd för folk med strulande iPhones på det här forumet...

Har du läst den?

Däremot kan jag hålla med om att dom tidiga HTC med winmobile var ett djävulens påfund.

Min nuvarande HTC har jag aldrig haft ett enda problem med, någon taskigt skriven app har fått den att hänga sig, men jag är inte en sån som testar en massa appar, så det är typ två tre gånger.

Batteritiden hade dock kunnat vara bättre än 1½ dag, ÅAS så sover jag ju längre tid än det tar att ladda, och oftast i närheten av ett vägguttag.

klantskallar kan få allt att krångla,men om du inte vet hur så är det väl dumt att breaka? en mer användar o ostrulig telefon får man leta efter

Det korvgubbe skriver är rätt sant, men du får även tänka på iPhones nyaste modell är 1 år gammal och sämre än de nyare Androidtelefonerna hårdvarumässigt..

I nuläget är t ex Samsungs nyaste bättre än iPhone på i princip alla punkter, men snart kommer ju iPhone 5 och då får vi se..

nån som har samsungs värsting? på pappret är den värre men jag undrar om den är lika bra i verkligheten? många klagar på iphones kamera tex men blir förvånansvärt bra kort,ok i 200 knyck i mörker funkar det inte men det gör ingen mobil oavsett miljarder pixlar:tummenupp

Ärligt talat så har jag fortfarande inte fattat hur iTunes fungerar. Jag vågar inte ens svara på frågorna i dialogrutorna som poppar upp eftersom jag inte förstår vad den vill. Gjorde misstaget att synka nåt som den föreslog med följden att en massa appar och skit försvann...

Överföra musik är krångligt men så klart inte omöjligt. Behovet för mig är dock litet eftersom Spotify finns.

Det jag stör mig mest på står i #53.

Just ja. Att välja en låt som ringsignal kan man i princip glömma... Vill du göra det gratis tar det mer tid än vad det är värt och det slutar med att man köper låten istället via Apple.

Dock är iphonen en bra lur i övrigt. Snabb och förvånansvärt stabil. Lätt att förstå sig på. Då har jag "bara" en 3GS.

itunes är väl inte kanske det lättaste att begripa men toppen att syncka med,försvann det appar så antar jag du har en jailbrekad lur?
har du betalt för apparna i appstore så är det bara ladda ner dom igen utan kostnad
skulle tro att det finns appar som löser inlägg 53

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Haha, ok...
Det är alltså den nya modellen, inte X10 mini, det är frågan om. Nu är det ju försent att ändra sig, men om du har använt den nya, vad var det du inte gillade med den?

Ahh, missade det där om att det var X10 och inte minin. Men "nya" X10, är det inte bara en smått uppgraderad version av den gamla X10:an som kom för typ 100 år sedan :gnissla
Gillade inte den heller, förutom formatet på själva telefonen då man faktiskt kan hålla i den när man talar till skillnad från till exempel ajfån som är ett jävla skämt.

Jag funderar på en S2 men problemet där är ju lika illa som med Iphone, hur fan ska man kunna hålla i den ordentligt när man snackar :va Måste man ha jättesmå flickhänder för att den ska ligga bra i handen eller?

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Jag funderar på en S2 men problemet där är ju lika illa som med Iphone, hur fan ska man kunna hålla i den ordentligt när man snackar :va Måste man ha jättesmå flickhänder för att den ska ligga bra i handen eller?

Är du handikappar LR? Svårt reumatisk? En normalt funtat person klarar väl för fan av att hålla i vilken lur som helst :arsele

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
många klagar på iphones kamera tex men blir förvånansvärt bra kort,ok i 200 knyck i mörker funkar det inte men det gör ingen mobil oavsett miljarder pixlar:tummenupp

itunes är väl inte kanske det lättaste att begripa men toppen att syncka med,försvann det appar så antar jag du har en jailbrekad lur?
har du betalt för apparna i appstore så är det bara ladda ner dom igen utan kostnad
skulle tro att det finns appar som löser inlägg 53

Jag blev besviken på Ip4 angående kameran, skiter i megapixlarna, men tycker det blir gryniga kort.
Helt OK när man tittar i phonen men inte på datorn,
och då jämför jag med mina gamla SonyEricssonlurar.

Itunes försvinner (?) iochmed nya iOS 5.0, jag hatar det förbannade programmet :banana

MEN det jag irriterar mig mest på angående iphone4 (förutom obefintlig täckning på landet) är att mitt öra konstant kommer emot skärmen och trycker på "ljud av", idiotisk lösning.

(Ja, halva anledning att jag köpte en iPhone var att äntligen få klaga) :D

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
MEN det jag irriterar mig mest på angående iphone4 (förutom obefintlig täckning på landet) är att mitt öra konstant kommer emot skärmen och trycker på "ljud av", idiotisk lösning.
Då är det ngt fel på din proximitysensor. Skärmfunktionerna släcks och spärras normalt när du för telefonen till örat.

Har du ngt käckt skal som täcker över sensorerna?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Då är det ngt fel på din proximitysensor. Skärmfunktionerna släcks och spärras normalt när du för telefonen till örat.

Har du ngt käckt skal som täcker över sensorerna?

Bara plastfilm? :va

Ytterst irriterande, så är det filmen ryker den, eller telefon lämnas in om det inte är det. :)

Kommer itunes att försvinna!? Då kan man ju hoppas på att de andra problemen också kommer att lösas framåt 2015!

Ja och nää :D

Iomed wlan synkning mot iCloud så har behovet redan försvunnit i de senare betaversionerna.

Men antar att det behövs om du ska föra över musik?
Nån annan kunnig får uttala sig.

Last edited:

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Ja och nää :D

Iomed wlan synkning mot iCloud så har behovet redan försvunnit i de senare betaversionerna.

Men antar att det behövs om du ska föra över musik?
Nån annan kunnig får uttala sig.

Då får det nog bli en Samsung den här gången... Bara för att man alltid varit den som segrat tidigare så kan man inte slappna av som Apple verkar gjort. Skillnaden mellan Iphone 3G, 3GS och 4 är egentligen ganska små. Undrar vad femman har att erbjuda som man blir imponerad av?!

Lite som med rakhyvelstillverkningen. Först kom två blad. Sen tre. Sen fyra. Sen fem. Kan någon gissa vad nästa generations rakhyvel har att erbjuda!?

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
Hej bullen...

Som student med bristande teknikintresse och prioriterat hojåkande har jag låtit min gamla skittelefon överleva flera generationer. Men nu är det fan dags att uppgradera.

Jag har varit inställd på iPhone mest för att flest har den, vilket gör det enklare att "lära sig" och få hjälp om nåt strular då man kan få hjälp av nästan vem som helst. MEN, nu fick jag ett erbjudande om att köpa en SE Xperia Arc asbilligt.

Någon som har nån erfarenhet av den, eller android öht? Vad är skillnaden? Kommer jag bli tokig på den? Är det värt flera tysen extra för en iPhone?

Nja, jag tror att du är näst sist.

Jag har kollat på billiga smartphones.

Tex Samsung Galaxy Mini.

Det gnälls om att den inte klarar flashplayer.
Brukar billiga smartphones klara det?
Vilka kan, och vilka kan inte, köra flash?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Bara om du ska rippa skivor. Musik kan du ladda ner från AppleStore direkt från telefonen redan nu.

Betal-musik?? :va Typ 9:- för en låt, som man lyssnar på 4 ggr på ett år eller nåt.

Tiden där man stod en hel söndag på Mega och "shoppade" CD-skivor är förbi, jag har inte tid att vara kräsen, och knappast lust att köpa grisen i säcken.

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Betal-musik?? :va Typ 9:- för en låt, som man lyssnar på 4 ggr på ett år eller nåt.

Tiden där man stod en hel söndag på Mega och "shoppade" CD-skivor är förbi, jag har inte tid att vara kräsen, och knappast lust att köpa grisen i säcken.

Det är stream som gäller. Typ DI eller nåt.
Orka sitta och snickra ihop låtlistor.......

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Nja, jag tror att du är näst sist.

Jag har kollat på billiga smartphones.

Tex Samsung Galaxy Mini.

Det gnälls om att den inte klarar flashplayer.
Brukar billiga smartphones klara det?
Vilka kan, och vilka kan inte, köra flash?

iPhone kan inte köra Flash. Rätt uselt för en så dyr telefon om du frågar mig. Det händer lite då och då när jag försöker surfa att sidan inte visas som den ska pga att det är flash på sidan och Steve Jobs tycker att flash är onödigt trots att det finns på närmare hälften av alla sidor man besöker.

Bara om du ska rippa skivor. Musik kan du ladda ner från AppleStore direkt från telefonen redan nu.

Ja. Det är ju det som är grejen. Jag har en massa musik som jag rippat från mina CD skivor. Den får jag inte in i telefonen annat än med iTunes. Djävla skit om du frågar mig.
Visst går det att göra med spotify också men det är för djäkligt dåligt att det inte går att göra i telefonen från början utan att installera appar för det.

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
K750i kör jag och är rätt nöjd.

När kommer lurar med 4G i sverige?

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende