Sist i Sverige med smartphone, hjälp med val av lur!

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Konstigt att ingen nämnt Blackberry än, med det nya OS'et kommer det att bli en seriös utmanare till både iPhones och Android.

Utomlands har den ju varit en utmanare även med det gamla operativet.
Antar att du menar det som kommer i höst? Nuvarande OS är verkligen ett skämt om man ser till UI. Säkert och bra, men otroligt tråkigt.

Använder man den sedan mycket utomlands är det nästan stört omöjligt att hålla kontakten med BB-servern. För att inte nämna de 10 minuter långa omstarter som rekommenderas dagligen...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Antar att du menar det som kommer i höst? Nuvarande OS är verkligen ett skämt om man ser till UI. Säkert och bra, men otroligt tråkigt.

Använder man den sedan mycket utomlands är det nästan stört omöjligt att hålla kontakten med BB-servern. För att inte nämna de 10 minuter långa omstarter som rekommenderas dagligen...

Jo jag menar det OS som kommer till hösten på telefonerna och som används på plattorna
.
Tråkigt kan hända, men det placerar ju OS'et tillsamman med Symbian, Meego och Win, som inte heller är direkt festliga men som gör det en arbetstelefon ska göra.

Det är ju dock konstigt om problemen har varit så stora som du påstår att dom ändå har haft så stor marknadsandel i USA, här har dom ju inte ens sålts.

Grunden till nya OS'et körde jag på en gammal dator hemma och då var det otroligt stabilt med en uptime på ett par år trots att ungarna använde datorn också, så hängningar är nog ett passerat stadium:)
(Det kanske var därför RIM/Blackberry köpte upp QNX)

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Jo jag menar det OS som kommer till hösten på telefonerna och som används på plattorna
.
Tråkigt kan hända, men det placerar ju OS'et tillsamman med Symbian, Meego och Win, som inte heller är direkt festliga men som gör det en arbetstelefon ska göra.

Det är ju dock konstigt om problemen har varit så stora som du påstår att dom ändå har haft så stor marknadsandel i USA, här har dom ju inte ens sålts.

Grunden till nya OS'et körde jag på en gammal dator hemma och då var det otroligt stabilt med en uptime på ett par år trots att ungarna använde datorn också, så hängningar är nog ett passerat stadium:)
(Det kanske var därför RIM/Blackberry köpte upp QNX)
Har kört blackberry i några år nu och telefonerna fungerar bra så länge man befinner sig i USA, men tom deras worldphone som jag haft i snart två år har problem så fort man lämnar landet. Det konstiga är att om man stänger av telefonmottagningen och slår på den direkt igen så får man kontakt med bb-servern och kan ladda ner några mail, sen slår den ifrån igen. Detta är största anledningen till att jag tittar på andra lurar.

Att det tar 10 minuter att starta om telefonen kan man leva med, men det är hyffsat irriterande när batteriet tar slut och det tar så pass lång tid att få igång den igen efter att man bytt batteri.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
AT&T erbjuder antingen Samsung Infuse, Motorola Atrix eller HTC Inspire.

Vilken är bästa valet? Samsungen är dyrast om det betyder nåt...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
AT&T erbjuder antingen Samsung Infuse, Motorola Atrix eller HTC Inspire.

Vilken är bästa valet? Samsungen är dyrast om det betyder nåt...

Infuse heter nog något annat här, eftersom jag inte känner igen namnet, AT&T har säkert slängt in en egen branding på någon Galaxy modell.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Min K800i är fortfarande i tjänst, dock köpte jag just idag en Xperia Mini (den nya versionen) så snart kommer även jag att ha tagit klivet in i de smarta telefonernas era. Återstår att se hur mycket jag kommer sakna min K800.

Jadu, du kommer sakna den grymt mycket om du har köpt en Xperia mini för det är en jävla skittelefon :brinnerup

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Infuse heter nog något annat här, eftersom jag inte känner igen namnet, AT&T har säkert slängt in en egen branding på någon Galaxy modell.
Denna gäller det.

http://www.samsung.com/us/mobile/cell-phones/SGH-I997ZKAATT

infuse4G_marquee_bullet1.jpg

http://www.wireless.att.com/cell-ph...se+(TM)+4G*&q_sku=sku5190290#fbid=7pXS5oLK8ii

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Jag har inte heller smarphone... Finns ingen med tillräckligt bra batteri...

4 dagar hade min första Ericsson T10s från 1997 typ...
Min T65 hade 2 veckor! Hann att tappa bort laddaren mellan gångerna...
Min K700i hade en vecka, hade haft den kvar om inte batteriet blivit dumt av ett vattenbad och bara håller i två dagar.
Hade en Samsung B2700, men batteriet höll bara i tre dagar, så nu kör jag en renoverad K550i, bra telefon med bra batteri (ca en vecka anser jag acceptabelt, men inte bra.)

Min Garmin för 900 piskar telefonGPS:er
Min Canon kompaktkamera för 1100 kr piskar 99% av ALLA telefonkamreror
Min SE K550i piskar nästan alla smartphones i batteritid och mottagning
Min Nikon D90 piskar garanterat ALLA telefoner i bildkvalitet...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Min K700i hade en vecka, hade haft den kvar om inte batteriet blivit dumt av ett vattenbad och bara håller i två dagar.
Hade en Samsung B2700, men batteriet höll bara i tre dagar, så nu kör jag en renoverad K550i, bra telefon med bra batteri (ca en vecka anser jag acceptabelt, men inte bra.)

Kjell och CO har batterier för 199kr.

Själv har jag kvar min K800i, K810i & W715i, ska nog skaffa tvillingkort för iPhonen suger balle på torpet.
Får jaga täckning på tomten för att kunna ringa.

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Eftersom jag fått lite dåligt med respons på inlägg #53 så undrar jag nu följande:

Varför ska jag inte köpa en samsung galaxy s2?

Vad kommer jag störa mig på och kommer den att klara det jag önskade i inlägg #53?!

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
YZF250, GSXR750
Skall också skaffa en smartphone. Valet står väl mellan Samsung Galaxy S2 och Iphone 4. Jag får nog känna på dem på någon affär och se hur de känns.

Stör man sig mycket på Apple´s krångligare sätt att få över filer/musik till telefonen eller är det försumbart.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Skall också skaffa en smartphone. Valet står väl mellan Samsung Galaxy S2 och Iphone 4. Jag får nog känna på dem på någon affär och se hur de känns.

Stör man sig mycket på Apple´s krångligare sätt att få över filer/musik till telefonen eller är det försumbart.
Fråga GuW. Han vet bäst, åt alla och helt gratis. ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Då frågar jag dig (eftersom du har en Iphone)? Får man något vettigt svar eller har blåröken fördunklat dig ;)
Personligen har jag inga problem med att emellanåt koppla min iPhone till min laptop och uppdatera vad jag nu vill uppdatera med iTunes. Med den kommande iCloud-lösningen som Apple släpper blir det enklare. Jag kör ju Mac hemma och det funkar smidigare mot Mac än när jag hade PC då det kändes som att iTunes på PC inte funkar lika integrerat, kan inte ge exempel dock.
Jag gillar iPhonen av samma anledningar som de flesta. Den är löjligt intuitiv, funkar väldigt problemfritt och är bekväm att handha. Allt jag behöver, och mer därtill, finns.
Jag har bara pillat lite grann på andra lurar Xperia Mini, HTC någonting och det gav mig inga åhhh-upplevelser. Betyder kanske inte så mycket.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC