Sist i Sverige med smartphone, hjälp med val av lur!

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Har nu varit och hämtat en Arc..

Quiz #1... Hur öppnar man den så man får i sim-kortet? :va

:D

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Då gör jag det.. Hämtar i eftermiddag.

Fick precis priset också så det blir definitivt den. 1000 pickadoller får jag den för, använd 2 veckor sen fick han tjänstelur. Garantier, kvitton och allt medföljer som nytt.

Är jag inte nöjd köper jag iPhone 4 om nån månad när 5an kommit och sparar en slant där med. Xperian går säkert att sälja för mer än jag ger ändå.

Vill nog ändå ha en iPhone känner jag, men inte för 5500 mer än Xperian.

Tack alles

Jag ställer mig först på listan att köpa den av dig då!

(tjejen jobbar på SE men tydligen ingår inte telefon till respektive...)

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
haha sist säger du, det är väl onödigt med en iphone för att bara ringa och smsa, man kan säkert inte smsa med en iphone utan att titta vart man trycker för att det ska bli rätt :D

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Min HTC Desire HD är jag riktigt nöjd med. Angående hållbarhet har jag tappat den här telefonen så många gånger att det nästintill är löjligt. Har endast fått en liten repa då den föll på asfalt en gång. Häromdagen så tappade jag den i golvet och min kollega (kvinnlig, med ajfån) tjöt till och gav mig ett sympatiskt läte som om hon trodde att telefonen skulle gå sönder. Jag bara plockade upp den och återigen, inte en enda repa. Och hon var lagom förvånad över att den inte gått sönder. Ajfån sucks :yoparty

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ja, att ha en telefon man inte kan tappa, iphone, är riktigt korkat. En telefon bör tåla att tappas från minst 2 meter. Värdelöst annars..

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Alla jag testat iaf, men vafan du vet ju bäst.

Ja, jag vet ju IAF att det finns mer än en modell av Android.

Jag har en modell, mina barn har andra, mina jobbarkompisar har ytterligare andra, min far har också en.....

Dom skiljer sig väldigt mycket åt, inte bara batteritidsmässigt..

Sen känner jag en som har en iPhone också, den är som en iPhone... (3G)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Givetvis.. allt är billigare när det är begagnat

Japp.. Han fick den av tjejens chef, men hann inte ens få den innan han fick tjänstelur. Så tjejens chef hade den som extralur i ungefär en vecka, sen har den legat i en påse.

Asdålig affär? :D

Å andra sidan har jag haft den i typ 3 timmar nu och hatar den redan. CP-telefon. Omöjlig att messa med, den hittar inte sim-kortet så att kontakterna blir rätt, den stänger av sig när man pratar eftersom "avbryt" är så smart placerat mot kinden och knapplåset går på efter typ en millisekund!

:mad:

Saknar min ful-lur

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ja, att ha en telefon man inte kan tappa, iphone, är riktigt korkat. En telefon bör tåla att tappas från minst 2 meter. Värdelöst annars..

Min svåger kraschade med motorcykeln med sin iPhone 4, den ramlade ur fickan, ut på asfalten, i farten och sprack lite i hörnet (inte nånstans där det är display dock). Den funkade lika bra efteråt (han ringde ambulansen själv med den) - och fortfarande. Min farsa har sin iPhone på jobbet, han jobbar som murare, och den har fått stryk men håller bra. Att iPhone däremot syns i fler försäkringsfall är nog ungefär samma som folk som kör nya sporthojar och tappar dem när de ska parkera - inget funktionellt men det är ju inte snyggt med repor.

Saknar min ful-lur

SE är ju kända för att totalförstöra sina OS så kapitalt att det enda som är bra med telefonerna är utsidan. Synd att ingen annan hade guts att säga det till dig innan du köpte skiten... ;)

(Roota den så är det en riktigt bra telefon)

Last edited:

tkdrille

Guest
haha sist säger du, det är väl onödigt med en iphone för att bara ringa och smsa, man kan säkert inte smsa med en iphone utan att titta vart man trycker för att det ska bli rätt :D

Vad menar du?. ska man behöva titta på skärmen när man skriver :näsblod fan jag har missat något då, tittar bara så de står rätt när jag skrivit färdigt. Trodde aldrig att jag skulle klara det men fan de gick.

För övrigt är jag missnöjd med mitt batteri, den håller 5 timmar vid lagom aktivt surfande. Men sen laddar jag min hela tiden.
Detsamma säger jag om HTC tror den hette nått med hd eller jag vet inte. Men den höll 2 timmar och var rätt ny. Men sen kör vi ju beställningsprogram med gps igång hela tiden.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Hund---> Du är absolut inte sist i världshistorien att ha en stenålderslur. :rolleyes:

Själv har jag en Samsung med fliplock. :brinnerup Är hopplöst ointresserad av telefonteknik.

Och när jag vid nåt tillfälle ska låna någons Iphone för att hålla mig uppdaterad på tidsträningar och sånt, träffar jag inte ens rätt på skärmen för att kunna skriva. Och mina händer är inte ens stora.

Vad är det för fel på riktiga knappar!??

Nä, ve den dag min lur klappar ihop.

//M

Det är sjukt inne med just Samsung flip-lurar. :fakta

Skåda min ärrade garagetelefon! Säkert 5-6 år gammal och håller batteritiden bättre än min HTC Legend.
Fast den kan inte riktigt lika mycket som legenden..

uwoVO.jpg

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Jag är normalt sett en it-geek by trade, som gärna fipplar och meckar, men jag har under många år utvecklat ett djupt hat mot strulande telefoner där SE inledde detta, och HTC (dock med win mob) förstärkte't. :huvet Nu har jag några polare med blandade androidmodeller, och det verkar inte helt friktionsfritt...
Därför var valet lätt nu, iphone. Och det har inte ångrats en enda dag, det råder ingen brist på appar, det bara funkar, och den strular aldrig.

Att man sedan inte kan ge sig på djuphavsdyk med den, använda den som drinkpinne eller slå i fyrtumsspik ser jag inte som ett problem.

Strulfrihet är viktigt på saker som bara skall fungera. :fakta

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Kunde SE bara tillverka en W810i eller en K810i igen skulle man köpt direkt, världens bästa telefoner! :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
HD2:an? Jag trodde den var motsvarigheten till WinXP, skitful men funkar genom eld o vatten... ;)

(Har själv en Trophy med WP7, det är grymt bra).

Touch Diamond 2:an var den senaste, den får mig att vilja döda något/någon. Innan dess var det en 3600a (Trinity?), vi pratar pre-7.

Benta01

Rikspucko
Gick med
19 Jun 2011
Hoj
Yamaha MT-09 -2020
Det är sjukt inne med just Samsung flip-lurar. :fakta

Skåda min ärrade garagetelefon! Säkert 5-6 år gammal och håller batteritiden bättre än min HTC Legend.
Fast den kan inte riktigt lika mycket som legenden..

uwoVO.jpg

uj! en sån samsung hade jag en gång i tiden, dock i silver, riktigt bra lur dock var det FÖRBANNAT störande att kameraknappen inte stängdes av när man slog igen locket på den, alla andra knappar stängdes av men inte kameran, wtf?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Strulfrihet är viktigt på saker som bara skall fungera. :fakta

Och ändå finns en hel jävla tråd för folk med strulande iPhones på det här forumet...

Har du läst den?

Däremot kan jag hålla med om att dom tidiga HTC med winmobile var ett djävulens påfund.

Min nuvarande HTC har jag aldrig haft ett enda problem med, någon taskigt skriven app har fått den att hänga sig, men jag är inte en sån som testar en massa appar, så det är typ två tre gånger.

Batteritiden hade dock kunnat vara bättre än 1½ dag, ÅAS så sover jag ju längre tid än det tar att ladda, och oftast i närheten av ett vägguttag.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC