Sista bankörningen innan man lägger på dubbdäck!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Fluxir skrev:
just där problemet är, ja har inte original kvar... om ja proppar i stålull??
Är det ett slipon? Isåfall, åk till närmsta mc-skrot eller mc-verkstad och be att få rota i deras skrotlåda. Ta ett buckligt avgasrör från en retta eller fireblade och svetsa på ett anslutningsrör som passar på ditt grenrör och vips! Du klarar bullergränsen utan problem!

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
---
Jag skulle lätt vilja testa vad min hoj går för! Dock har jag inte körtkortet ännu pga att jag inte fyllt 18, men hoj har jag... det borde väl inte vara nåt problem att svischa runt med en Yamaha SR 250 Special va?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
lassnig skrev:
Jag skulle lätt vilja testa vad min hoj går för! Dock har jag inte körtkortet ännu pga att jag inte fyllt 18, men hoj har jag... det borde väl inte vara nåt problem att svischa runt med en Yamaha SR 250 Special va?
Antingen hojkort eller licens krävs för att vara med.

sandstream

Guest
För kallt för mig men jag hoppas att ni får en bra dag med sol! :tummenupp

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Om jag har förstått det rätt nu så är det bara att komma dit och betala 400 spenn och åka eller? Eller går det bra om man åker 125:a?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nr:18 skrev:
Klart man har samma grepp! Man värmer däcken lite extra bara!
Kompis, låna mig dina däckvärmare :pannkyss

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
KawaChris skrev:
Har jag svårt att tro. Även om däcken förvärms extra så kommer dom att kylas snabbt av luften och banan :7peta
Inte om man kör fort. då ökar friktionen, men det har aldrig hänt dig eftersom du är en gatåkare. :7peta

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
GSXR1100R skrev:
Inte om man kör fort. då ökar friktionen, men det har aldrig hänt dig eftersom du är en gatåkare. :7peta
men alltså, inbilla mig inte om att man har samma grepp om man kör på en asfalt som kanske håller 3-4 grader jämfört med en som kanske ligger på 20-25graders värme.....det är ju inte bara däckens värme det är tal om utan även vägbanans värme.

Fast o andra sidan, kör man så sakta som dig å No 18 så klart att det går bra :lol :rofl

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
För dom pengarna kan det ju tillockmed vara idé att komma ner och testa motarden... Hur kul kan det vara på Anderstorp med en 660 tros? Möjligen får vi veta!

//jaG

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ravetrancer skrev:
men alltså, inbilla mig inte om att man har samma grepp om man kör på en asfalt som kanske håller 3-4 grader jämfört med en som kanske ligger på 20-25graders värme.....det är ju inte bara däckens värme det är tal om utan även vägbanans värme.

Fast o andra sidan, kör man så sakta som dig å No 18 så klart att det går bra :lol :rofl
Som gatåkare, med gattempo, spelar det ingen roll. Det är långt kvar till gränsen.

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Hur blev det med allt snack om trafikförs som täcker på bana. Måste man ha cykeln trafikförs om man åker i gatgrupp eller täcker banlicensen?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln