självförsvar...

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Elpistol i "fjärrkontrolls format" är det effektivaste... den som träffas förlorar oftast medvetandet omedelbart men det är inte farligt :) (i måttliga mängder iaf)

DanielSan

Sporthoj.com finns här fö
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP1
el picka

kajlyl skrev:
Elpistol i "fjärrkontrolls format" är det effektivaste... den som träffas förlorar oftast medvetandet omedelbart men det är inte farligt :) (i måttliga mängder iaf)

vet nån vart man kan köpa bra el-pstoler??

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Folk som har med sig vapen ut på krogen/ stan är ofta sånna som letar bråk...

Personer som behöver ta med sig vapen när de går ut har stora problem med sig själva anser jag.

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Alex R1100S skrev:

Personer som behöver ta med sig vapen när de går ut har stora problem med sig själva anser jag.

Håller med till 100 % har aldrig och kommer aldrig bära något vapen när jag e ute.

Ett vigt munnläder så man kan snacka sig ur situationen eller ett par snabba ben är det enda som behövs ( saknar dock de snabba benen ).

Jag hamnar aldrig i trubbel men det kanske beror på att storleken
avskräcker 1,85 och 125 pannor står stadigt på jorden. :fakta

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
Har man vapen typ batong, kniv, knogjärn etc med sig när man går ut och man hamnar i bråk kan jag sätta min hoj försäkring på att man åker på stryk. Med garanterat sjukhusbesök som följd, om det inte nu råkar vara så att du är en av dom som startar skiten, vilket jag hoppas att ingen här inne är ute efter.

En batong gör ont, men polarna till den du träffade får då även mer lust att spöa dig riktigt. Sen har vi det här fenomenet min är större än din, Du tar fram en batong, han tar en kniv, du byter till en krossad flaska... och vips så måste man ta med sig 45:an när man ska ut och ha lite skoj.

Så killar, lämna vapnen hemma , det kommer bara göra mer ont :fakta Pepparsprej, och andra saker som "desablar" motståndaren kan vara bra för att man ska få lite tid på sig att ta sig från platsen, men inget rekomenderat. Prata dig ur situationen istället eller lägg benen på ryggen.
Visst skulle jag kunna "sänka" tre killar som vill bråka men det kommer inte vara vär det när dom är åtta nästa gång...

Dö ung på hojen istället för att kasta bort livet i ränstenen utanför Puben/Cluben/etc, då dör man iallfall medans man gör något man älskar :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Måste hålla med The Wanderer.

Skulle jag hamna i en 'skarp situation' så skulle det sluta med att jag till 100% försöker springa därifrån och det till trots mina snart 4.5 års tränande av kampsport. Känner mig tämligen säker på att jag skulle kunna nergöra många krogmuckare men varför chansa?

Finns inget som är värt en kniv i ryggen.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
The_Wanderer skrev:
Dö ung på hojen istället för att kasta bort livet i ränstenen utanför Puben/Cluben/etc, då dör man iallfall medans man gör något man älskar :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Bättre att dö medans man älskar :tummenupp Typ hjärtat sviker eller nåt :D

750RR

Jeppa

Fartblind
Gick med
14 May 2003
Hoj
zxr
coolrider skrev:
jag har precis kommit hem från en intensivkurs för *il + klarat skrivningen (tack, tack) men tråden handlar inte om det utan några av mina kompisar hade vart på fest & hamnat i bråk varav dom hamnade i slagsmål med 11st såklart åket dom på spö men allt slutade med att mina polare fick glasflaskor krossade mot skallen osv.
nu undrar jag om det är någon här inne som har någon form av självförsvars "hjälpmedel" jag tänker oxå på många tjejer eftersom fan det går inte 1 dag utan att man läser om nån tjej som blivit våldtagen (förra året 404st, mer än 1 om dan)
själv har jag hamnat i ett par bråk bara för ha "funnits" så, jag har en teleskopbatong. jag skulle inte använda den bara för att gå ut & slå ner någon utan bara för att avskräcka folk efter man åkt på en smäll lr 2. så har ni något?

jisses vad ett så har kort inlägg kan kännas långt att läsa utan meningsavslut komma punkter och stora bokstäver det gör det mycket svårt att läsa eller hur? :p

/Jeppa

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
McBrud:
En fråga bara... vart kan man köpa typ pepparspray och sånt nu för tiden?? är inte vissa av de sakerna rätt förbjudna enligt lag?
Har råkat ut för en del dumma snubbar när man är ute och tex. går hem sent från en polare lr nåt... Det skulle ju kännas lite säkrare om man hade med sig någonting att försvara sig med...
Patetiskt att man ens ska behöva känna så....

ove

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki 1100
Alex R1100S skrev:

Tja där kan jag nog hålla med dig (tjejer är undantaget)
då det finns sjuka jävla as som våldtäktsmän o liknande.
Själv klarar jag mig långt på mitt svarta bälte i hysteri. :D
Skulle någon människa komma fram med något tillhygge av något slag leder det bara till att jag blir ännu mer irriterad. :crash

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Gilgo skrev:
McBrud:
En fråga bara... vart kan man köpa typ pepparspray och sånt nu för tiden?? är inte vissa av de sakerna rätt förbjudna enligt lag?

Tårgas & knockout gas osv är olagligt... Men inte pepparspray, det går att köpa lite här o där, typ hobbex el liknande skulle jag tro...
Annars, lägg en tegelsten i handväskan :)

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Alex R1100S skrev:
Tårgas & knockout gas osv är olagligt... Men inte pepparspray, det går att köpa lite här o där, typ hobbex el liknande skulle jag tro...
Annars, lägg en tegelsten i handväskan :)

McBrud:
hmmm... kanske ska kolla upp det då...
Tyvärr så använder jag ingen handväska så... får väl träna musklerna lite annars! :D

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
Gilgo skrev:
McBrud:
hmmm... kanske ska kolla upp det då...
Tyvärr så använder jag ingen handväska så... får väl träna musklerna lite annars! :D

Finns i alla fall nån typ av laglig spray på tex teknikmagasinet..
Eller ha skor med stilettklackar... stor vass nyckelknippa...

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Alex R1100S skrev:
Finns i alla fall nån typ av laglig spray på tex teknikmagasinet..
Eller ha skor med stilettklackar... stor vass nyckelknippa...

är iaf mycket bättre än de här överfallslarmen som finns... visst dom låter för jäkla mycket men hur troligt äe dte att det finns folk i närheten när man blir överfallen!!
Ska verkligen kolla upp det där med spray... man går ju inte säker någonstanns nu för tiden... har en kompis som blev våldtagen av en kompis till hennes föräldrar på en fest så... *arg*
Stilettklackar funkar ju oxå... men lite jobbigt att springa i om man behöver göra det...

Diversion

Guest
Är inte elpistoler riskabla om personen som blir zappad har hjärtfel eller så?

Köp en Hells Angels jacka, drick mycket öl och sluta duscha så kommer dom flesta att låta er va ifred.

Badkarma

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
Blev ingen hoj denna sommar
Träna stenhårt på gym och ta ryssfemmor, efter några år så vill ingen bråka med dig längre :fakta
Men det finns lite nackdelar :p som inte överväger med tanke på vilken biff du blir, Moohaha!
Glöm Kampsport, rå styrka är bäst då alla är för fulla öfr att slåss, hahaha :crash :rock

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM