coolrider skrev:
jag har precis kommit hem från en intensivkurs för *il + klarat skrivningen (tack, tack) men tråden handlar inte om det utan några av mina kompisar hade vart på fest & hamnat i bråk varav dom hamnade i slagsmål med 11st såklart åket dom på spö men allt slutade med att mina polare fick glasflaskor krossade mot skallen osv.
nu undrar jag om det är någon här inne som har någon form av självförsvars "hjälpmedel" jag tänker oxå på många tjejer eftersom fan det går inte 1 dag utan att man läser om nån tjej som blivit våldtagen (förra året 404st, mer än 1 om dan)
själv har jag hamnat i ett par bråk bara för ha "funnits" så, jag har en teleskopbatong. jag skulle inte använda den bara för att gå ut & slå ner någon utan bara för att avskräcka folk efter man åkt på en smäll lr 2. så har ni något?
Hejsan! bråk är jobbigt! men att skaffa sig vapen är fel,, jag är 195cm+95kg, boxats lite, men slåss aldrig, hatar bråk, det bästa du kan göra är att träna lite "verbal judo" snacka dej ur skiten, den som drar batong mot mej mår inte bra, man måste få dom att förså det, prata eller spring, för skaffar du vapen gör andra det, eller vid minsta antydan till att nån är hetlevrad mot dej,, gå till vakten, eller gå därifrån, visa tydligt att du inte vill,,, vad gällande våldtäkt kan jag bara citera gubbarna " -Det skjuts för lite"