självförsvar...

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
maverick_750rr skrev:
´cause I can KUNG fuuuuuuuuu :crash

Ser dock ut som taekwondo :rolleyes:

Har du tränat länge eller?

Har du fått användning för någon spark någon gång??

Jag har tränat karate och boxning under några år och har aldrig fått användning av det, använder alltid jeans också så alla spinningkicks och dylikt går ju fetbort...

Bråk suger

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
TL 1000s -97
Många säger att dom bara har vapen för att skrämmas/hota...

Tills den du hotar tar fram ett oxo, hur tar man sej ur en sån sits utan att använda vapnet? :(

Njae, jag e riktigt glapp i käften, det brukar lösa mycket. Men bråk brukar inte söka sej till mej faktiskt, om det gör det så har jag mitt:

FL-1-126

Mavve? WTF eller ITF?

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
TL 1000s -97
SFB skrev:
Ser ---Klipp--- alltid jeans också så alla spinningkicks och dylikt går ju fetbort...

Bråk suger

Ja, det funkar inte irl... men "tryckande" och raka funkar kanon... om man nu måste :(

Jocke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW
Re: Re: självförsvar...

Jeppa skrev:
jisses vad ett så har kort inlägg kan kännas långt att läsa utan meningsavslut komma punkter och stora bokstäver det gör det mycket svårt att läsa eller hur? :p

/Jeppa

Man blir rätt van här på SH. :tummenupp

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Diversion skrev:
Är inte elpistoler riskabla om personen som blir zappad har hjärtfel eller så?
Tror inte så många som har lossashjärta är ute o våldtar småflickor!

Och oavsätt så är det självförsvar....

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
B1 skrev:
Ja, det funkar inte irl... men "tryckande" och raka funkar kanon... om man nu måste :(

hehe, klart dom inte funkar irl (bara en termin på kungfuklubben turkar som tror). Funkar ju inte på träningarna heller så... :D

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Ska man träna nån kampsport som funkar bra på gatan är det väl boxning eller thai/kickboxning som gäller...alla sånna där fina rundsparkar och skit som man lär sig i typ kung fu och liknande har man inte tid med i en riktig fight.

Men börjar man träna en kampsport för att fightas på gatan är man helt fel ute.

B1

Dirtmover!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
TL 1000s -97
SFB skrev:
hehe, klart dom inte funkar irl (bara en termin på kungfuklubben turkar som tror). Funkar ju inte på träningarna heller så... :D

jo då, på träning och tävling funkar dom kanon, men då rättar sej motståndaren efter regler... tex. har får inte slå dej med en flaska eller på pungen... :rolleyes:

Men under mina 15år i kampsport har jag ofta haft andvändning av rundsparkar... men bara en gång ute...

Skitfull i hultsfred hade tränat i ett ½år och missade killen, men träffade ciggen. Han trodde jag var Bruce Lee och sprang. Jag var så packad att jag ramlade omkull och fattade inte förrens dagen efter när polarna berättade, ingen jag rekomenderar men det funkade :crash

Alex R1100S

Numer bosatt i Norr
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR-06 & CB500 -77
kajlyl skrev:
Tror inte så många som har lossashjärta är ute o våldtar småflickor!

Våldtäcksmän förtjänar att dö..
Nej, det är för lindrigt.. de förtjänar att få pitten avskuren med en rostig sked och kastas ner i en mörkt hål nånstans...

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
B1 skrev:
Skitfull i hultsfred hade tränat i ett ½år och missade killen, men träffade ciggen. Han trodde jag var Bruce Lee och sprang. Jag var så packad att jag ramlade omkull och fattade inte förrens dagen efter när polarna berättade, ingen jag rekomenderar men det funkade :crash
Där gäller det ju att hålla minen och försöka skapa illutionen av att det var ciggen du sikta på ;)

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Hoj
Street triple..
The_Wanderer skrev:
Har man vapen typ batong, kniv, knogjärn etc med sig när man går ut och man hamnar i bråk kan jag sätta min hoj försäkring på att man åker på stryk. Med garanterat sjukhusbesök som följd, om det inte nu råkar vara så att du är en av dom som startar skiten, vilket jag hoppas att ingen här inne är ute efter.

En batong gör ont, men polarna till den du träffade får då även mer lust att spöa dig riktigt. Sen har vi det här fenomenet min är större än din, Du tar fram en batong, han tar en kniv, du byter till en krossad flaska... och vips så måste man ta med sig 45:an när man ska ut och ha lite skoj.

Så killar, lämna vapnen hemma , det kommer bara göra mer ont :fakta Pepparsprej, och andra saker som "desablar" motståndaren kan vara bra för att man ska få lite tid på sig att ta sig från platsen, men inget rekomenderat. Prata dig ur situationen istället eller lägg benen på ryggen.
Visst skulle jag kunna "sänka" tre killar som vill bråka men det kommer inte vara vär det när dom är åtta nästa gång...

Dö ung på hojen istället för att kasta bort livet i ränstenen utanför Puben/Cluben/etc, då dör man iallfall medans man gör något man älskar :tummenupp :tummenupp :tummenupp

kan bara hålla med The_Wanderer
Lämna vapnen hemma!!!!!
Om du har batonger eller grejer ut på krogen hur långt är det tills du skulle använda dem???
Jag skulle gissa på att om du känner dig det minsta hotad så skulle du plocka fram den...och om du plockar fram tex en batong vad skulle du då göra om snubben som bråkar tar fram en pistol??
Det är ju inte dirkekt någon nyhet att det finns ganska mycket pistoler i omlopp, samt att det har varit flera skottlossningar på krogar i sthlm..

Nej det bästa är lämna vapnen hemma och om någon vill bråka gå därifrån, har då funkat varje gång någon har börjat bråka med mig.

LC4ever

Biig Badabom
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
KTM 990 Adventure -09
Under mina 18år som tränare och juniorlandslagsman (karate) så sprang man på många elever som frågade mig vilken kampsport var den bästa i självskydds syfte?
Jag svarade alltid att det bästa självförsvaret är 400m häck.
Är man världens snabbaste man på 400m häck då tror jag inte att någon kan klå dig.
Men om man absolut måste träna kampsport för att skydda sig så finns det ingen kampsport som slår Judo. Kan du kasta någon i trångautrymmen och dessutom hålla vederbörande på backen tills han/hon har lugnat ner sig eller blivit strypt tills han/hon svimmat då klarar du dig bäst.
Om ni är sugna på kampsport för sportens skönhet så tycker jag att Capoeira slår allt.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
I slutändan tror jag det handlar om personlighet. Vissa lyckas på nåt sätt att hamna i slagsmål varje lördag, medan andra inte har behövt lyfta en knytnäve i hela sitt liv.

/Martin

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
LC4ever skrev:
Under mina 18år som tränare och juniorlandslagsman (karate) så sprang man på många elever som frågade mig vilken kampsport var den bästa i självskydds syfte?
Jag svarade alltid att det bästa självförsvaret är 400m häck.
Är man världens snabbaste man på 400m häck då tror jag inte att någon kan klå dig.
Men om man absolut måste träna kampsport för att skydda sig så finns det ingen kampsport som slår Judo. Kan du kasta någon i trångautrymmen och dessutom hålla vederbörande på backen tills han/hon har lugnat ner sig eller blivit strypt tills han/hon svimmat då klarar du dig bäst.
Om ni är sugna på kampsport för sportens skönhet så tycker jag att Capoeira slår allt.

Judo, Pancras (reservation för stavningen), Kraw Maga eller Wing Chun är nog dom vettigaste att träna för självförsvar. :)

Capoeira eller Taido för skönheten. :D

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Goines skrev:
Judo, Pancras (reservation för stavningen), Kraw Maga eller Wing Chun är nog dom vettigaste att träna för självförsvar. :)

Capoeira eller Taido för skönheten. :D
ta bort wing chun från självförsvar och addera den till skönhetslistan så håller jag med dig helt :tummenupp

joje_80

Norrland tycker det!!
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
NU- yamaha yzf 426 /// Då 640 lc4(ett jäkla as lovar jag)
coolrider skrev:
jag har precis kommit hem från en intensivkurs för *il + klarat skrivningen (tack, tack) men tråden handlar inte om det utan några av mina kompisar hade vart på fest & hamnat i bråk varav dom hamnade i slagsmål med 11st såklart åket dom på spö men allt slutade med att mina polare fick glasflaskor krossade mot skallen osv.
nu undrar jag om det är någon här inne som har någon form av självförsvars "hjälpmedel" jag tänker oxå på många tjejer eftersom fan det går inte 1 dag utan att man läser om nån tjej som blivit våldtagen (förra året 404st, mer än 1 om dan)
själv har jag hamnat i ett par bråk bara för ha "funnits" så, jag har en teleskopbatong. jag skulle inte använda den bara för att gå ut & slå ner någon utan bara för att avskräcka folk efter man åkt på en smäll lr 2. så har ni något?

Hejsan! bråk är jobbigt! men att skaffa sig vapen är fel,, jag är 195cm+95kg, boxats lite, men slåss aldrig, hatar bråk, det bästa du kan göra är att träna lite "verbal judo" snacka dej ur skiten, den som drar batong mot mej mår inte bra, man måste få dom att förså det, prata eller spring, för skaffar du vapen gör andra det, eller vid minsta antydan till att nån är hetlevrad mot dej,, gå till vakten, eller gå därifrån, visa tydligt att du inte vill,,, vad gällande våldtäkt kan jag bara citera gubbarna " -Det skjuts för lite"

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
coolrider skrev:
ingen aning, förklara gärna... :confused:

Art.nr: 5545
.:: Pådrivare JK ::.

Pådrivare JK i kraftig plast. Exklusiv batterier. (3 stycken).

Längd: 175 mm.

Pris: 285.00
Lagerstatus: Finns i lager

Varugrupp: Kreatur
Varutyp: Övrigt

st

sån här ungefär avsedd för djur somär vuxna alltså ca 400kg inte för en liten spinkig person på 80 kg förstår du vilken effekt de har på en människa eller
men hörde nåt på radio om att dessa skulle bli förbjudna från å med i dag

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 me lite godis
en bild skulle de vara här är den

Bifogat

• pådriv.jpg
    pådriv.jpg
    11.6 KB · Visningar: 225

Martin

Guest
capoeira-R1 skrev:
ta bort wing chun från självförsvar och addera den till skönhetslistan så håller jag med dig helt :tummenupp

Håller jag inte med dig om. Wing Chun (eller Wing Tsun som jag antar är vanligast i Europa) är väl bland det mest direkta som finns, det är rakt på som gäller och helt utan "coola" hoppsparkar o dylikt. En bunt kedjeslag är väl inte direkt vackert, men det är effektivt.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0