Sjuka hundar

när man själv kommer där med en "kamphund" då ska det blängas på och kommenteras och idiotförklaras. :mad: :mad: SKIT TRÅD nu är jag ju jättearg, bra start på helgen...

Är det så illa att folk kommenterar?

jag blänger inte och kommenterar inte men man möter en och annan som inte har så bra koll på sina hundar -av alla de raser

skulle inte förvåna mig ifall du har bra koll på din hund och förmodligen fel person att person att ta åt dig

hoppas du får en trevlig och inte låter en tråd förstöra den.

Men hallå!
Tagga ner nu.
Dels är det INTE en rättighet att vara full på allmän plats, dels är det INTE tillåtet att spotta snus och skräpa ner osv.
Men ffa: du behöver inte vara rädd för ditt liv för skrikiga unga (även om de små bortskämda* snorisarna är djäääääävligt irriterande ;)).
*läs kantdebatten i gårdagens aftonblad! Klockren!! Jag ska fan regga mig på familjeliv.se och säga min åsikt! :D

Summa summarum: Visst ska vi visa hänsyn till varann, men bara för att du måste visa extra hänsyn i ett enda avseende måste du väl inte lacka ur så du pajar hela helgen för dig själv. :krama

:klappar

Men varför skulle man behöva vara rädd, om det t.ex.d et som korvgubbe sa infördes? Då behöver man inte vara mer rädd än att vilken människa som helst som man möter är psykiskt sjuk.

Angående någon idiots argumen (orkar inte kolla vem det var), ja media förvränger saker och ting. Det vet du väl själv, om hur t.ex. mc framstäls i tidninen? Och vem vet mer om hundar än de som faktiskt är experter? Ni, därför att ni har läst om det på aftonbladet?

Ja, hunden är framtagen för att kampa, men bara den får en normal uppfostring, som vem som helst, så blir den normal. Om den inte har psykiska men, men det kan vilket djur/människa som helst få.

Andledningen till att ni ska bryr er är prcis som allt annat, motorcyklar, rökare, osv.osv.

Kan någon ge ett enda bra argument till varför förbud är bättre än t.ex. korvgubbes förslag?

Klart att man som hundägare måste respektera att vissa människor är rädda för hundar o de oavsett ras. Därför ska man ha sin hund kopplad. Sen tycker jag att kommunen kan bygga hundrast gårdar där vi kan släppa våra hundar utan att riskera att skrämma våra medmänniskor.
Jag som hundägare blir själv förbannad på folk som kommer med sina hundar lösa o så fort de ser min hund så kommer deras hund fram o ska naffsa o leka.

Är inte livet alltid så?? att man ska ta hänsyn till andra människor och deras rättigheter. Jag får visa hänsyn till folk som röker och blåser röken i mitt ansikte, det är deras rättighet att få röka. Jag får visa hänsyn till folk vars ungar skriker och gapar och spottar i affären, det är föräldrars rättighet att fostra sin ungar som de vill. Jag får visa hänsyn till att folk kastar snus överallt, det är deras rättighet som människa att få snusa och sen slänga snusen var man vill. Jag får även visa hänsyn till fulla människor, för det är deras rättighet att få supa till om de vill.

Jag ska tamejfan visa hänsyn till allt och alla men när man själv kommer där med en "kamphund" då ska det blängas på och kommenteras och idiotförklaras. :mad: :mad: SKIT TRÅD nu är jag ju jättearg, bra start på helgen...

Du är väldig chnygg! blev du gladare? :)
Din hund är också fin! hoppas du blir gladare :)

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick