Sjuka hundar

Varför är du med i diskussionen om du inte ens bryr dig om att läsa hela mitt inlägg?

jag läste hela, vad jag kunde utläsa så gick det inte emot vad jag tycker, jag kanske uttryckt mig dåligt, jag är inte direkt för ett förbud, så jag har inget att tillägga eller argumentera emot det du skrev

till alla andra som inte gillar att tråden startades:

med tråden kanske det går upp för fler att det inte är några leksaker och att dessa hundar verkar behöva en mängd uppfostran/omvårdnad för att inte spåra ur

för oss andra som inte är så hund kunniga så är det kanske bra att känna till att när man möter liknande hundar ute så kanske det inte är de mest stabila och pålitliga bland hundar, så man kanske kan undvika en del tråkigheter

Last edited:
förmodligen är inte flertalet av attackerna där hundarna har en kompetent ägare

ex. skicka ut en 12 åring med hunden

http://youtube.com/watch?v=0Xn3mTOmp38

ägare som bussar hunden på folk

http://youtube.com/watch?v=lmdqvJqvbhM

Precis vad jag menar på. Därför jag vill ha de regler som korvgubbe skrev.

Har själv råkat ut för en stor schäfer på en 50kg kanske som var ute med två tjejer, i 8 - 10 års åldern tror jag. Ingen kul upplevelse...

Heöt jävla sjuka människor det finns, täbker då mest på tanten i rosa köänning-filmen. I det fallet borde ägaren avlivas...
Bara 6 månaders fängelse på det där är sjukt... Borde åtmindstonde bli något år.

http://youtube.com/watch?v=hE9z305qvq8&mode=related&search=

Konstigt att visa hundar blir som dom blir...

Last edited:

Alkohol, socker, tobak och mc som du tar upp är endast farliga för den individ som nyttjar dom. En kamphund kan vara farlig för sin omgivning. Därför är din jämförelse helt irrelevant.

Alkohol är väl knappast bara farligt för dom som nyttjar det. Om man exempelvis kollar alla fall av misshandel så är nog alkohol inblandat i en stor del av dom. Sen har vi ju värre brott som mord, våldtäkt och rattfylla etc.

Varför kan det inte jämföras med alkohol

Därför då är det ju inte längre "nån annan" som drabbas av förbudet, och då är det ju inte lika roligt längre.

Last edited:
verkade som det på det sättet du skrev, tyckte jag.

Varför kan det inte jämföras med alkohol, bilism osv.?

Av samma anledning som att det inte går att jämföra möglig leverpastej med en atombomb.
2 saker som är farliga men så långt ifrån varandra att de inte kan jämföras eller förhindras på samma sätt.

Av samma anledning som att det inte går att jämföra möglig leverpastej med en atombomb.
2 saker som är farliga men så långt ifrån varandra att de inte kan jämföras eller förhindras på samma sätt.

Varför? Det är inte alls så stor andledning, det finns enstaka hundar som med fel behandling kan bli agressiva, precis som alkohol?

Alkohol är väl knappast bara farligt för dom som nyttjar det. Om man exempelvis kollar alla fall av misshandel så är nog alkohol inblandat i en stor del av dom. Sen har vi ju värre brott som mord, våldtäkt och rattfylla etc.

Så enligt din retorik ska allt som är farligt behandlas och lösas på samma sätt. Sen om det handlar om sockerberoende eller olaga vapeninnehav saknar betydelse. Det räcker med att det är farligt för att det ska vara samma lösning.

Så enligt din retorik ska allt som är farligt behandlas och lösas på samma sätt. Sen om det handlar om sockerberoende eller olaga vapeninnehav saknar betydelse. Det räcker med att det är farligt för att det ska vara samma lösning.

Nej, jag tycker varken man ska förbjuda alkohol eller kamphundar. Jag ansåg bara att du hade fel angående att alkohol endast är farligt för dom som nyttjar det.

Det är ju du som pratar om att man ska förbjuda istället för att gå till botten med problemet.

Och i vilket inlägg sa jag det???

Jag läste dina senare inlägg lite snabbt och missade där du skrev att du inte visste. Från dina tidigare inlägg i tråden fick jag uppfattningen att du var för ett förbud.

Själv tycker jag korvgubbes förslag var ganska bra. Då kommer man ju åt alla farliga hundar och inte bara kamphundar.

En sak jag inte förstår i debatten kring kamphundar är hundförespråkarnas brist på respekt för att det finns personer som är rädda för kamphundar.
Som jag ser det:
-ALLA hundar kan attackera!
Konsekvenserna av om jag attackeras av en tax, en schäfer eller en pitbull varierar, i alla fall i mina eventuellt felaktiga fantasier. Jag är egentligen helt ointresserad av hur gruppen hundar beter sig, om den är renrasig eller inte eller om ägaren anser sig vara en bra hundägare. Finns det förresten NÅGON som anser sig vara en dålig hundägare?:va
Det enda jag bryr mig om är vad händer om just den hunden som är fyra meter ifrån mig attackerar. Jag är inte rädd för en pudelattack, inte ens en schäfer då jag tror att den atteckerar och sedan drar sig tillbaka, men jag lite inte för fem öre på en kamphund!

Jag anser dessutom att det är min fulla rättighet att få gå var som helst i landet utan att ta hänsyn till eventuella hundar som finns. Jag vet inte hur många gånger jag varit ute och joggat och fått hundar som sprungit eller huggt efter mig. Ofta har detta följts av en hundägare, utan tvekan en som anser sig kompetent och ALDRIG klädd i hoodtröja, som sagt en av två saker: "Han brukar aldrig göra så här!" eller "Han vill bara leka!"
För två veckor sedan var det tre (!) Rottweilers som kom springade mot mig, inte kul... Å jag fullkomligt skiter i att de, tydligen, inte heller brukar göra så.

Personligen tycker jag att det är ointressant om kamphundar bara skulle attackera en tiondel så mycket som en annan ras om konsekvensen av attacken är så mycket allvarligare. I linje med att jag tycker det känns bättre om en som är dömd för snatteri kommer undran än en som misshandlar.

Så min fråga om kamphundarna är: Är deras attacker allvarligare eller inte? Om dem är det: Varför ska jag behöva ta hänsyn till det när jag är ute och rör på mig?:confused:

Jag bryr mig inte om ett förbud och har själv en kaxtax men jag ställer mig fortfarande frågande till varför bl.a min rädsla inte ska respekteras i debatten.

Så min fråga om kamphundarna är: Är deras attacker allvarligare eller inte? Om dem är det: Varför ska jag behöva ta hänsyn till det när jag är ute och rör på mig?:confused:

- Kamphundars attacker är betydligt allvarligare pga deras fysilogi. Om det råder väl inget snack om (vilket är avlad fram) samt deras kynne, vilket är väl det som motargummenteras från förespråkare (ullegullekaraktären)

- Vi andra ska ta hänsyn för att det är deras rättighet att ha kamphund, de vet bäst, och kamphundrar är helt ofarliga. Allt är medias fel. Det finns inga andra som förstår sig på hundar bättre än förespråkarna av kamphundar.

Kärnan är som du skriver, varför ska vi andra finna oss i detta och även ta hänsyn?
Go poäng där.

Är väl medveten om att det finns mycket duktiga personer på djur och ta hand om hundar. Men de i antal (ägare)representar långt ifrån antalet kamphundar som finns. Det är då ett som är säkert.

- Vi andra ska ta hänsyn för att det är deras rättighet att ha kamphund, de vet bäst, och kamphundrar är helt ofarliga. Allt är medias fel. Det finns inga andra som förstår sig på hundar bättre än förespråkarna av kamphundar.

Är inte livet alltid så?? att man ska ta hänsyn till andra människor och deras rättigheter. Jag får visa hänsyn till folk som röker och blåser röken i mitt ansikte, det är deras rättighet att få röka. Jag får visa hänsyn till folk vars ungar skriker och gapar och spottar i affären, det är föräldrars rättighet att fostra sin ungar som de vill. Jag får visa hänsyn till att folk kastar snus överallt, det är deras rättighet som människa att få snusa och sen slänga snusen var man vill. Jag får även visa hänsyn till fulla människor, för det är deras rättighet att få supa till om de vill.

Jag ska tamejfan visa hänsyn till allt och alla men när man själv kommer där med en "kamphund" då ska det blängas på och kommenteras och idiotförklaras. :mad: :mad: SKIT TRÅD nu är jag ju jättearg, bra start på helgen...

Är inte livet alltid så?? att man ska ta hänsyn till andra människor och deras rättigheter. Jag får visa hänsyn till folk som röker och blåser röken i mitt ansikte, det är deras rättighet att få röka. Jag får visa hänsyn till folk vars ungar skriker och gapar och spottar i affären, det är föräldrars rättighet att fostra sin ungar som de vill. Jag får visa hänsyn till att folk kastar snus överallt, det är deras rättighet som människa att få snusa och sen slänga snusen var man vill. Jag får även visa hänsyn till fulla människor, för det är deras rättighet att få supa till om de vill.

Jag ska tamejfan visa hänsyn till allt och alla men när man själv kommer där med en "kamphund" då ska det blängas på och kommenteras och idiotförklaras. :mad: :mad: SKIT TRÅD nu är jag ju jättearg, bra start på helgen...

Men hallå!
Tagga ner nu.
Dels är det INTE en rättighet att vara full på allmän plats, dels är det INTE tillåtet att spotta snus och skräpa ner osv.
Men ffa: du behöver inte vara rädd för ditt liv för skrikiga unga (även om de små bortskämda* snorisarna är djäääääävligt irriterande ;)).
*läs kantdebatten i gårdagens aftonblad! Klockren!! Jag ska fan regga mig på familjeliv.se och säga min åsikt! :D

Summa summarum: Visst ska vi visa hänsyn till varann, men bara för att du måste visa extra hänsyn i ett enda avseende måste du väl inte lacka ur så du pajar hela helgen för dig själv. :krama

En sak jag inte förstår i debatten kring kamphundar är hundförespråkarnas brist på respekt för att det finns personer som är rädda för kamphundar. + massa kloka ord däremellan...
Jag bryr mig inte om ett förbud och har själv en kaxtax men jag ställer mig fortfarande frågande till varför bl.a min rädsla inte ska respekteras i debatten.

:klappar

Last edited:
Men hallå!
Tagga ner nu.
Dels är det INTE en rättighet att vara full på allmän plats, dels är det INTE tillåtet att spotta snus och skräpa ner osv.
Men ffa: du behöver inte vara rädd för ditt liv för skrikiga unga (även om de små bortskämda* snorisarna är djäääääävligt irriterande ;)).
*läs kantdebatten i gårdagens aftonblad! Klockren!! Jag ska fan regga mig på familjeliv.se och säga min åsikt! :D

Summa summarum: Visst ska vi visa hänsyn till varann, men bara för att du måste visa extra hänsyn i ett enda avseende måste du väl inte lacka ur så du pajar hela helgen för dig själv. :krama

aaa, du är en rökare :tungan :D

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...