Sjuka hundar

Ja det är sjukt riktigt sjukt och dumt och ledsamt och skiiiit illa och ingen säger nåt annat heller. Vi har förstått din åsikt nu och jag tycker att vi behöver inte få fler länkar ang hundattacker. Fattar inte att det ska vara så kul att starta alla dessa trådar om sjuka hundar... det har varit minst 4 st i sommar så vi vet nog allihopa vilka åsikter var och en på forumet har.

Lägg ned!!

vi behöver inte få fler länkar ang hundattacker. Fattar inte att det ska vara så kul att starta alla dessa trådar om sjuka hundar...

och? vi är i sjuka hundar-tråden nu, du behöver inte läsa den, en del av dom är rätt horribla, jag fick en fråga av en bekant ifall jag kunde ge husrum åt en liknande hund ett tag, nämnde det åt en hundkunnig bekant som blev något upprörd, jag förstod inte riktigt allvaret i det, idag tänker jag mig nog för lite mer. även här i Sverige går riktigt snett med en del raser.

Last edited:
friskt.

Pitbullterriers anföll kvinna i sängen

Kvinnan låg i sin säng när två främmande hundar tog sig in genom kattluckan i dörren och attackerade henne.

Hon skadades svårt men drog en pistol och sköt mot hundarna innan hon kunde fly och låsa in sig i bilen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article607404.ab

Det finns människor som kan bli sjuka och mörda folk också, varför inte låsa in alla människor?
Älgar, rådjur, björnar, vargar mm. kan anfalla människor, avliva allihop?

Sluta fokusera på det negativa, kolla på all hundar som inte gör något. Saker och ting löser sig inte med förbud, det är bättre med regler , varför skulle alla förbjudas då det bara är en liten del som gör fel?

Vet ej om du är en av de som blir upprörd på de som vill förbjuda motorcyklar, men du resonerar likadant. Det är människor som har dörr av motorcyklar också, varför inte förbjuda dem med?

Därför att man inte bara kan förbjuda allt, till slut blir det isåfall att alla sitter inlåsta i en madrasserad cell för det inte ska hända något. Det är bättre att ta itu med själva problemet.

jag fokuserar inte på det negativa och är inte för något förbud, det verkar dock krävas en del av ägarna till dessa raser.

Varför är det större andledning till att förbjuda "kump"hundar än mc?
Än alkohol?
Än socker?
Än tobak?

osv. osv.

Det behövs inte alls så jävla mycket, det enda som krävs är att ägaren är en någolunda kpompetent person.
Alltså inte en person i 20 års åldern som skaffar sin första hund, som inte vet hur man ska uppfostra den osv.

En viktig del, som många missar, är att dess hundar percis som alla andra, dock mer än vissa andra, måste få motion.

Det räcker inte med 20m 3ggr om dagen runt kvareret. Kanske 20m runt kvarteret 2ggr om dagen + någon timmes promenad mitt på dagen, helst i skogen eller liknande där hunden kan gå lite mera fritt.

aftonbladet = pålitlig källa :va :confused:
knappast!

de hänvisade till källan, de hittar nog inte på vadsomhelst

Enligt AP

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/P/PIT_BULL_ATTACK?SITE=WILAC&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT

Two pit bull terriers broke into a house through a pet door Tuesday and attacked a woman in her bed, mauling her badly, a Pierce County sheriff's spokesman said.

The woman was able to grab a gun and try to shoot the dogs, then break away from the attack and lock herself in her car, where she called 911, sheriff's spokesman Ed Troyer said.

The woman, who was not immediately identified, was taken to a hospital in Tacoma, where she was listed in serious condition.

Officers planned to talk to the dogs' owner.

The pit bulls also killed a neighbor's Jack Russell terrier, which entered the house during the attack, Troyer said.

vad jag vet så har jag inte hört talas om något förbud, det krävs en del av ägarna till dessa raser, en del kanske tycker att de är coola men de verkar löpa amok lite hursomhelst.

Last edited:
Ja läste att det finns inget som heter raser för alla är lika,varken hos djur eller hos människor gissar ja dom syftade på.

Men det ska bli intressant att se hur det blir när hundar får ta del av det som rovdjur sägs ställa till med.Det blir nog ett hårt slag för hundbögar men tyvär så är det djurägarna som råkar illa ut.
För om hund tagit boskap så får de ingen ersättning för förlorat djur men om ett rovdjur dödar en hund så måste givetvis ägaren som släppt sin hund ha massa pengar av staten.

Om du nu läser aftonbladet så noga varför har du inte länkat till de 3 andra hundattackerna som varit de senaste dagarna med helt andra raser. Det står ju "Sjuka hundar " i rubiken på tråden. Skriv då om ALLA attacker och inte bara de som passar dig.

1. Greyhound + En blandis är inte lika "sjuka" hundar, normala människor har ju sådanna hundar!
2. KGK skulle framstå som en mycket patetisk människa om han länkade till dom sidorna.
3. Det är "kamphundarna" dom ska pissa på, andra raser kan göra va dom vill för dom är ofarliga. ;)

//J

Skriv då om ALLA attacker och inte bara de som passar dig.

Jag har inte sett alla attacker och en del är väl lite mer extrema än andra, de mest extrema jag läst om har har nog varit pitbull + hässelby som jag länkade till tidigare(greyhound?)

Om du nu läser aftonbladet så noga

jag läser inte AB så noga, ifall du kollar första inlägget så ser du att det är från CNN, några andra från youtube

Det är "kamphundarna" dom ska pissa på, andra raser kan göra va dom vill för dom är ofarliga. ;)

jag vet inte vilka som räknas som kamphundar, jag har bara länkat till de mer extrema attackerna.

Last edited:
de hänvisade till källan, de hittar nog inte på vadsomhelst

Enligt AP

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/P/PIT_BULL_ATTACK?SITE=WILAC&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT

Two pit bull terriers broke into a house through a pet door Tuesday and attacked a woman in her bed, mauling her badly, a Pierce County sheriff's spokesman said.

The woman was able to grab a gun and try to shoot the dogs, then break away from the attack and lock herself in her car, where she called 911, sheriff's spokesman Ed Troyer said.

The woman, who was not immediately identified, was taken to a hospital in Tacoma, where she was listed in serious condition.

Officers planned to talk to the dogs' owner.

The pit bulls also killed a neighbor's Jack Russell terrier, which entered the house during the attack, Troyer said.

vad jag vet så har jag inte hört talas om något förbud, det krävs en del av ägarna till dessa raser, en del kanske tycker att de är coola men de verkar löpa amok lite hursomhelst.

Varför är du med i diskussionen om du inte ens bryr dig om att läsa hela mitt inlägg?

Än alkohol?
Än socker?
Än tobak?

Antalet incidenter med sockerpaket som gått bärsärk på lekpatser och anfallit småbarn och som sedan polisen tvingats använda pepparspray mot är klart begränsade.
Alkohol, socker, tobak och mc som du tar upp är endast farliga för den individ som nyttjar dom. En kamphund kan vara farlig för sin omgivning. Därför är din jämförelse helt irrelevant.

Älgar, rådjur, björnar, vargar mm. kan anfalla människor, avliva allihop?

Dessa djur är vilda och lever i den svenska naturen, företrädesvis i skogar m.m. Inga av dessa springer runt på Möllevångstorget i Malmö, dvs nära inpå människor. Alltså ännu en irrelevant jämförelse.
Sen har människan inte avlat fram några av dessa djurs egenskaper. Det finns tex inga kamprådjur. Kamphundar hade heller inte funnits ifall människan inte avlat fram dessa just för organiserade hundslagsmål m.m.

Kamphundar ÄR överrepresenterade i allvarliga hundattacker. Frågan är hur det ska lösas. Förbud?? Hundkörkort?? Jag har ingen aning. Men dagens lösning fungerar uppenbarligen inte.

Om er lösning med mer motion för kamphundarna:va

Skrev jag att det var enda andledningen? NEJ. Jag skrev att det kan vara 1 faktor om gör att hunden blir mer agressiv, understimulation. Det i samband med fler andra saker.

Antalet incidenter med sockerpaket som gått bärsärk på lekpatser och anfallit småbarn och som sedan polisen tvingats använda pepparspray mot är klart begränsade.
Alkohol, socker, tobak och mc som du tar upp är endast farliga för den individ som nyttjar dom. En kamphund kan vara farlig för sin omgivning. Därför är din jämförelse helt irrelevant.

Är den?

Det jag menar med socker är att folk kan bli socker beroende, och i väldigt otrliga fall dö av fetma, som kan ha uppkommig av ett sockerberoende.

Jasså? Så du menar att rattfulla inte utgår den minsta risk för andra människor? Tror inte de som blivigt/har anhöriga som blivigt dödade av ryttfyllerister riktigt håller med där.

Samma sak med motorcyklister/bilister som kör korkat och krchar in i andra. Såg häromdagen bara en kille som var väldigt nära att köra öven en gammal tant. Var det bara fara för honom själv?

Som jag skrivigt förut, och som många andra skrivigt förut så har de hundarna större potentioal att bli aggressiva ja, men är man en kompetent hundägare som vet hur man tar hand om en mera krävande hund blir det inga problem. Ofast. Men Vilken hund som helst, oavsett ras, kan bli agressiv. Precis som vissa människor.

Dessa djur är vilda och lever i den svenska naturen, företrädesvis i skogar m.m. Inga av dessa springer runt på Möllevångstorget i Malmö, dvs nära inpå människor. Alltså ännu en irrelevant jämförelse.
Sen har människan inte avlat fram några av dessa djurs egenskaper. Det finns tex inga kamprådjur. Kamphundar hade heller inte funnits ifall människan inte avlat fram dessa just för organiserade hundslagsmål m.m.

Kamphundar ÄR överrepresenterade i allvarliga hundattacker. Frågan är hur det ska lösas. Förbud?? Hundkörkort?? Jag har ingen aning. Men dagens lösning fungerar uppenbarligen inte.

Ännu en irrelevant tanke, det finns fall då vilda djur besvärar människor, och har behövts skjutas.
Att du tror att alla kamphundar är psykiska mördare visar bara att du inte har någon erfarenhet alls, utan sitter och läser på aftonbladet och tror allt som står där. Precis som andra skriver var det likadant för x antal år sedan, fast med dobberman, schäfer osv. Vem tycker att de är kamphundar idag?

Varför vill du inte inför saker som hudkörkort, besiktninen som någon ovanstående skrev osv.?

Det tycks råda enighet om att:

- Ingen hundras som framavlats av seriösa uppfödare är i sig aggressiv mot eller farlig för människor.

- Vissa raser kräver kunniga, stabila ägare som ägnar en hel del tid åt att sköta om och uppfostra sin hundar för att dessa ska bli välartade.

I storstäderna ser man ofta nervösa, illa uppfostrade kamphundsliknande djur med hussar/mattar som uppenbarligen inte lönearbetar om dagarna. Dessa har inte hund för att en liten svansviftande kompis ska hälsa dem välkomna hem om kvällarna, hundarna är snarare till för att förstärka outlaw-imagen.

Jag* - och säkert många med mig - känner obehag/rädsla inför såna jyckar, man vet helt enkelt inte om hund och ägare är att lita på.

Alla seriösa kamphundsägare borde därför - trots att det medför en del extra besvär - stötta korvgubbes förslag om registrering/försäkring/besiktning/märkning.

Alternativet är antagligen totalförbud.

* Som tycker om hundar och haft Rhodesian Ridgebacks som vakthundar i många år - gudomligt snälla djur som ungarna kunde hantera hur som helst men som omedelbart bet alla de inte kände som kom in på tomten.

Ja, precis.

"I storstäderna ser man ofta nervösa, illa......till för att förstärka outlaw-imagen. "

För en sådan hund räcker det inte med en liten promenad i storstaden, utan den behöver ordenklig fysiskt timulation, den behöver få arbete. Därför man bör bedömma sitt val av hund beroende pånvar manbor också. Har sett flera "kamphundar" med hussar/mattar ser ut, ja, lite mer tveksamma ut. Klart man kollar lite mer åt den hundens håll då.

Jag stöder också korvubbes förslag fullt ut, vad finns det för nackdelar? Det är inte direkt mycket tid som går åt, plus att den extra kostnad som blir kanske får lite mindre seriösa personer att låta bli att skaffa hund.

Men ett totalförbud är jag helt emot, man uppnår inget med förbud, bättre att gå på problemet istället.

Massa osammanhängande text

Du kan inte jämföra allt som är farligt i världen med kamphundar som attackerar människor. Allt som är farligt har inte nödvändigtvis ett samband, förutom att det är farligt.

Varför vill du inte inför saker som hudkörkort, besiktninen som någon ovanstående skrev osv.?
Var har jag skrivit det???? Läs om läs rätt.
Jag ställde en fråga som jag sjäv inte hade svaret på, jag endast konstaterade att som det är nu så fungerar det inte.

Du kan inte jämföra allt som är farligt i världen med kamphundar som attackerar människor. Allt som är farligt har inte nödvändigtvis ett samband, förutom att det är farligt.

Var har jag skrivit det???? Läs om läs rätt.
Jag ställde en fråga som jag sjäv inte hade svaret på, jag endast konstaterade att som det är nu så fungerar det inte.

verkade som det på det sättet du skrev, tyckte jag.

Varför kan det inte jämföras med alkohol, bilism osv.?

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick