Sjukaste/konstigaste ni gjort/varit med om

Dark_Messenger

Guest
Värst har nog en kompis som kallas för Pundar-****** varit med om. Han och 2 brudar satt och rökte på uppe på Ramberget i GBG. Han och en brud börjar idka sex och helt plötsligt så hoppar den andra bruden ut ifrån berget och tar livet av sig. Kompisen och den andra bruden får sitta i häktet några dagar innan polisen inser att dom faktiskt inte dödade henne. Pundar-****** sitter numera på psyket efter att ha sprungit naken på seven-eleven pga en knarkpsykos som än idag inte gått över....

:rofl

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
ja det vore najs... :(
Den mest weirda situation jag vart med om uppstod när jag gick mitt sista år på gymnasiet.

Jag bodde då i en liten håla på landet, och gymnasiet låg ju som sagt inne i stora staden och bussfärden på en timme var inte rolig... Därför hände det då och då att jag sov kvar i stora staden hos någon polare om man gjort någonting kvällen innan och bussarna slutat gå.

Det var just efter ett sånt tillfälle detta inträffade.
Jag hade sovit hos en kompis och var påväg till skolan morgonen efter. Klockan var tidigt på morgonen (ungefär 09-09.30) och kvällen innan hade en viss mängd alkohol förtärts så jag var lite trött.

Passerade en högstadieskola på väg till min skola och ser ca 50 meter fram en man som kommer gående, härjandes och viftandes med armarna. Det anmärkningsvärda är att han bara har en tunn långärmad t-shirt och mysbyxor och att det är ca 14-15 minusgrader ute. Ju närmre mig han kommer, desto mer härjar och gapar han om hur förjävligt allt är och ca 10 meter från mig pekar han och skriker om att jag måste lyssna på en sak.

Då jag ibland är en mycket sympatisk själ brukar jag lyssna och hjälpa gamla tanter över gatan så att säg, men just denna dag var jag så sjukt bakis så jag bara ville passera, plus att jag var sen till skolan.

Gubben skiter helt i det jag säger och börjar yla om att hans gamla mormor minnsan gick bort för en vecka sen och hennes arv skulle tillfalla någon stiftelse och inte honom. Jag hinner börja säga att jag måste gå, men då fortsätter gubben skrika och vifta och nu har jag stängt av öronen och bryr mig inte längre.
Efter ca 10 minuter av samma sak (Gubbens klagan, armviftande och min vilja att gå vidare) så säger han helt plötsligt 'Tack för att du lyssnade, nu skall jag ge dem jävlarna vad de tål!' varpå mannen helt enkelt promenerar vidare åt samma håll som jag kom ifrån.
När jag nu tänker att det äntligen är över upptäcker jag en liten söt och blond 14-15 årig tjej som jag sett komma ut från högstadieskolan medan jag 'pratade' med gubben.
Hon springer fram till mig och säger 'Hej'!
Säger hej tillbaks och hon står och vrider sig några sekunder för att sedan säga : 'Mina kompisar därborta i fönstret skulle ge mig 50 spänn om jag gick fram till dig och sa hej älskling och ge dig en kram så nu gör jag det. Hej älskling!' varpå jag fick en kram och hon vände sig om och sprang tillbaka.

Där stod jag nu, ensam, småfrusen och förvirrad... Men det är det mest weirda jag vart med om...

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Många roliga historier blir det :tummenupp Ska försöka bidra med några...

Finns många fler historier men dom får vänta tills senare...

Haha... Helt sjuka historier...
Bara o forstätta skriva... :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
För ett antal år sedan var jag och en kompis på väg hem efter en helkväll i stan. Vi tog nattbussen ut till förorten där jag skulle slagga på polarens soffa.

Det är runt februari och det ligger en dec snö på marken sedan någon vecka tillbaka. Vi är på väg från nattbussen mot polarens lägenhet och går på en öde gata mellan hyreshusen med bilar parkerade längs med.
Plötsligt får vi syn på ett ben som sticker fram under en gammal Volvo.
Vi undrar vad fan det handlar om så vi går lite närmare. Vi ser hur "benet" liksom stelnar till i ett försök att inte synas men när vi är lite närmare hajar vi att det ligger en snubbe på rygg, under bilen med benen på varsin sida om framhjulet.
Bilen är parkerad så att den måste backa ut om den skall iväg och han ligger alltså bakom framhjulet och skulle vara ivägen om bilen skall iväg....

- Hallå, vafan gör du under volvon?!
- Gå härifrån!
- Men vaffan, klockan är snart halv fem söndag morgon och här ligger du under en volvo. Varför det för?!

.....inte en käft synts till så långt ögat kan nå. Vi ser f.ö, inte benets käft heller eftersom resten av kroppen är under bilen.
- Men kom fram nu, där under kan du inte ligga!
- Låt mig vara, jag ska ta livet av mig!
- TA Livet av dig?! Vaddå?! hur då?! Menar du att volvon skall backa över dig?!
- JA!!
- För det första är det mitt i natten så ingen lär köra nu. För det andra är bilen insnöad och det har inte snöat på en vecka vilket troligen lär innebära att de inte kommer köra på ytterligare en vecka och för det tredje kommer de ju snava på ditt ben om de ska in i bilen och då lär de ju knappast köra ut härifrån innan du har flyttat dig?!

- Men låt mig bara få ligga här och ta livet av mig!
- Du fattar väl att du inte kommer bli ihjälkörd. I bästa fall fryser du ihjäl och det suger ju lite!
- Jag vill inte frysa ihjäl, jag vill ta livet av mig!
- Varfördårå?!
- För polarna trackade mig på festen och sen blev jag utkastad!
- Det är väl knappast värt att frysa ihjäl under en volvo för!
- JO, det är det fan!
- Ge dig, fryser'ru ihjäl missar du ju en massa saker, du kommer aldrig kunna njuta av schyssta bullar igen eller bara kunna smaska i dig en påse ostbågar till nån risig film!

........inget svar men plötsligt börjar benet röra sig lite och några sekunder senare kommer det fram en snubbe i 40-årsåldern som f.ö inte såg så nedgången ut som vi hade väntat oss..
- Jag gillar bullar!
- Fatta hur gott det vore med bullar och något varmt nu, de vill man ju inte frysa ifrån!
- Näe, du hart fan rätt, jag ska nog inte ta livet av mig!
- Låter bra, gå hem och ta ett långt varmt bad istället.
- Det ska jag nog fa göra.... Fyfan vad schysst grabbar, jag ska inte ta livet av mig.. fan vad schysst, ni har räddat mitt liv...!!

...sen får vi en bamsekram av snubben som därefter knallar bort i vintermörkret....

Tystnaden lägger sig återigen och vi fortsätter hemåt med knarrande steg...
Jag tror inte jag kommer hitta så många snubbar liggandes under parkerade volvos på nätterna framöver men man kan ju aldrig veta...

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
För ett antal år sedan var jag och en kompis på väg hem efter en helkväll i stan. Vi tog nattbussen ut till förorten där jag skulle slagga på polarens soffa.

Det är runt februari och det ligger en dec snö på marken sedan någon vecka tillbaka. Vi är på väg från nattbussen mot polarens lägenhet och går på en öde gata mellan hyreshusen med bilar parkerade längs med.
Plötsligt får vi syn på ett ben som sticker fram under en gammal Volvo.
Vi undrar vad fan det handlar om så vi går lite närmare. Vi ser hur "benet" liksom stelnar till i ett försök att inte synas men när vi är lite närmare hajar vi att det ligger en snubbe på rygg, under bilen med benen på varsin sida om framhjulet.
Bilen är parkerad så att den måste backa ut om den skall iväg och han ligger alltså bakom framhjulet och skulle vara ivägen om bilen skall iväg....

- Hallå, vafan gör du under volvon?!
- Gå härifrån!
- Men vaffan, klockan är snart halv fem söndag morgon och här ligger du under en volvo. Varför det för?!

.....inte en käft synts till så långt ögat kan nå. Vi ser f.ö, inte benets käft heller eftersom resten av kroppen är under bilen.
- Men kom fram nu, där under kan du inte ligga!
- Låt mig vara, jag ska ta livet av mig!
- TA Livet av dig?! Vaddå?! hur då?! Menar du att volvon skall backa över dig?!
- JA!!
- För det första är det mitt i natten så ingen lär köra nu. För det andra är bilen insnöad och det har inte snöat på en vecka vilket troligen lär innebära att de inte kommer köra på ytterligare en vecka och för det tredje kommer de ju snava på ditt ben om de ska in i bilen och då lär de ju knappast köra ut härifrån innan du har flyttat dig?!

- Men låt mig bara få ligga här och ta livet av mig!
- Du fattar väl att du inte kommer bli ihjälkörd. I bästa fall fryser du ihjäl och det suger ju lite!
- Jag vill inte frysa ihjäl, jag vill ta livet av mig!
- Varfördårå?!
- För polarna trackade mig på festen och sen blev jag utkastad!
- Det är väl knappast värt att frysa ihjäl under en volvo för!
- JO, det är det fan!
- Ge dig, fryser'ru ihjäl missar du ju en massa saker, du kommer aldrig kunna njuta av schyssta bullar igen eller bara kunna smaska i dig en påse ostbågar till nån risig film!

........inget svar men plötsligt börjar benet röra sig lite och några sekunder senare kommer det fram en snubbe i 40-årsåldern som f.ö inte såg så nedgången ut som vi hade väntat oss..
- Jag gillar bullar!
- Fatta hur gott det vore med bullar och något varmt nu, de vill man ju inte frysa ifrån!
- Näe, du hart fan rätt, jag ska nog inte ta livet av mig!
- Låter bra, gå hem och ta ett långt varmt bad istället.
- Det ska jag nog fa göra.... Fyfan vad schysst grabbar, jag ska inte ta livet av mig.. fan vad schysst, ni har räddat mitt liv...!!

...sen får vi en bamsekram av snubben som därefter knallar bort i vintermörkret....

Tystnaden lägger sig återigen och vi fortsätter hemåt med knarrande steg...
Jag tror inte jag kommer hitta så många snubbar liggandes under parkerade volvos på nätterna framöver men man kan ju aldrig veta...

han låg väl o stal nån soppapump el annat skit där under :D

Dark_Messenger

Guest
Någon påstås ha tagit livet av sig och det var roligt tyckte du?

Hände ju i torsdags också vid flempan. Jag fastnade i ösregn i tullinge pga det. De kan väl ffs vänta till eftermiddagsrusningen är över innan de hoppar. Egoistiskt.

EDIT: Onsdags måste det varit!

För ett antal år sedan var jag och en kompis på väg hem efter en helkväll i stan. Vi tog nattbussen ut till förorten där jag skulle slagga på polarens soffa....

:rofl Den var bra. :lol:

Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Kommer man in på nationerna/sektionerna i Lund om man går på något annat univeristet??

Fixa gästleg så är det inga problem att komma in på nationerna. Sektionerna, är inte egentligen något "ställe att gå ut på" utan knutet till vad man pluggar (i mitt fall maskinteknik) på LTH. Ibland ordnar dessa dock fester/pubar. Inget öppet för allmänheten, men har du någon du känner där plus gästleg brukar det inte vara några problem. Gästleg fixar du via nationerna.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Någon påstås ha tagit livet av sig och det var roligt tyckte du?

Visst var det tragiskt men även jag lyckades se det komiska i det hela. Skadeglädje är den enda sanna glädjen, hur kul var det inte att de fick tillbringa flera dagar i häktet pga misstankarna om mordförsök? Och att grabben antagligen inte fick fullborda sitt knull. Och vad sa han till kandidatens mamma?
Nåväl, mycket komiskt.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...