Sjukt bra kört!

Status
Ej öppen för fler svar.

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Vad har barnvagnar ute på motorvägen att göra?:va

Cirka lika mycket som en hoj i 200 på bakhjulet.

Jag har också varit ung, jag vet hur det är. :D:banana
Dessutom är det kul att köra fort, det kan nog alla här hålla med om.
Däremot blir det mindre kul att titta på efter ett tag.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag hoppas bara innerligt att TS inte är allergisk mot stek-os!

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1
Hade denna killen postat den här videon för 4 år sen så hade den varit
accepterad och alla hade tyckt den vart as frän.
Men SH har vuxit till sig och även fått en bredare publik utav hojåkare och det handlar inte längre bara om sporthojar på den här sidan.

Hmm det känns som att du har rätt.
Har varken kört så mycket hoj eller varit fast bosatt i Sverige på några år men det känns som en trist verklighet där alla medlemmar på den här sidan antigen kör någon Virago eller liknande eller har en sporthoj som de bara släpar ut på bana på några bandagar om året.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hmm det känns som att du har rätt.
Har varken kört så mycket hoj eller varit fast bosatt i Sverige på några år men det känns som en trist verklighet där alla medlemmar på den här sidan antigen kör någon Virago eller liknande eller har en sporthoj som de bara släpar ut på bana på några bandagar om året.

Eller så har kulturen ändrats, det är inte längre hefTiGt att brassahelvett i stan och folk håller igen lite bland trafik och gassar där det lämpar sig, på kurvig väg!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Eller så har kulturen ändrats, det är inte längre hefTiGt att brassahelvett i stan och folk håller igen lite bland trafik och gassar där det lämpar sig, på kurvig väg!

Kulturen på sh.com kanske.

Är nog därför det inte är så många aktiva användare.

Sen är det en annan sak att ha ett sunt förhållande till trafik/faror, men en propagandarulle från vägverket är knappast så hett på youtube.

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Hoj
ZXR750L, R1

Det där köper jag hunden! Att gasa i stan har aldrig varit häftigt. Blir bara lite ledsen när man på en sporthoj -sida moraliserar om att gasa lite på de kurviga landsvägarna/motorvägar.

Kung opus

Karlsta Bikers
Gick med
30 Jan 2011
Hoj
japp! det har jag
jaahhaaa...en sak är då säker.. en del ska ha snabba hojjar och en del ska ha långsamma...jag personligen föredrar långsamma.. dör det gör man tids nog ändå..somliga gör det bara snabbare än andra..:arsele:tungan

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Har jag blivit gammal för att jag tycker att det här är roligare att se på?
http://www.youtube.com/watch?v=oVGry7-gZkg

Jag är bara 12 i sinnet och tyckte det där var sjukt kul att titta på. Blev sugen på ta DR:en och åka ut och välta i närmsta lergrop! :D Vart finns närmaste öken?

-

Sitta och titta på folk som måste byta packboxar i tid och otid för de måsta hävda sina sKilLZ på motorvägen är inte mycket för min smak. Tycker världen har gått vidare liksom. Vi MC-ister har kass rykte som det är utan att behöva förstärka det med idiotkörning och tillhörade filmning för att kanske få ett par yngre beundrare.

Mina ören.

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Förstår inte riktigt vitsen eller "adrenalinet" i dessa filmer? vad är det med folk och köra som fan mitt i stan eller på motorväg?

Verkar vara ett sporthoj.com virus där alla 18 åringar tycker detta är skithäftigt. En vuxen människa med någorlunda mycket körvana eller mc-intresse kan inte helt ärligt säga att detta är roligt eller underhållande att titta på?...eller jo på sh.com kanske med sin saliga blandning av idioter och moralkärringar (nej det finns inget annat här tydligen).

Jag uppskattar filmer där man faktiskt får en känsla av att personen eller personerna faktiskt kan KÖRA MOTORCYKEL. Åka motorcykel kan vem som helst göra. Men exempel på dessa är filmer är inte många, istället så får vi njuta av t ex köra-fort-som-fan-rakt-fram-ofta-på-bakhjulet-och-en-extra-fjäder-i-hatten-om man-kör-mot-rött-i-250km -för-då-är-man-skithäftig-film.

Nu säger jag givetvis inget om dessa ungdomar som kör i denna film, kanske kan köra? kanske inte alls kan köra...vem vet, filmen visar inget av det...

stäng ner och titta på lite kvalitet istället:
http://www.youtube.com/watch?v=NOCEesZEIo0&feature=player_embedded#at=12

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Cool:)Nästan 3sidor pajkastning på Amc o tråden är inte stängd än:banana
Och det för en flera år gammal filmsnutt som vart uppe förut:D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...