Sjukt bra kört!

Status
Ej öppen för fler svar.

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Det som är störande i filmen är bilisterna som ligger och tuggar i vänsterfilen och bara är i vägen. Hade dom hållt sig till höger hade han sluppit köra om i vägrenen.

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Bara jag som inte förstår varför det är så häftigt att böörna?!
Typ "min pappa jobbar på däckverkstad så jag kan fröstöra min hoj/bil med gummirester"! Yay!:7peta

Med bil är bööörnar töntigt rökigt plus att vilken idiot som helst klarar det, och med hoj är börnar töntigt och.. ja töntigt. Nått som HA killarna gör med sin heftiga HDsar för å impa på brudarna innan dom klubbar ner dom å släpar hem dom i håret.:hojharley

Nä, tar kurvor på feta ställ, det är manligt de. Framförallt när det sker på hoj :gnissla

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Det som är störande i filmen är bilisterna som ligger och tuggar i vänsterfilen och bara är i vägen. Hade dom hållt sig till höger hade han sluppit köra om i vägrenen.

..tyvärr är det ju så att hastighetsbegränsnignar gäller även för mc.

"Hade dom hållt sig till höger hade han sluppit köra om i vägrenen."

Sluppit är ett rätt kul ordval faktiskt. :hihi

För övrigt, varför är det så kul med raka, svintrista motorvägskörningar? :va Ofta är det kopplat till tribaltröjor, nervös-cigg efter varje runda och bekräftelse-jakt via joootube. :va

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
..tyvärr är det ju så att hastighetsbegränsnignar gäller även för mc.

"Hade dom hållt sig till höger hade han sluppit köra om i vägrenen."

Sluppit är ett rätt kul ordval faktiskt. :hihi

För övrigt, varför är det så kul med raka, svintrista motorvägskörningar? :va Ofta är det kopplat till tribaltröjor, nervös-cigg efter varje runda och bekräftelse-jakt via joootube. :va

Att hastighetsbegränsningen gäller alla är väl ingen ursäkt för folk som inte skulle märka på en vecka om backspeglarna blev stulna att ligga i vänsterfilen.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Att hastighetsbegränsningen gäller alla är väl ingen ursäkt för folk som inte skulle märka på en vecka om backspeglarna blev stulna att ligga i vänsterfilen.

Nej, men det gör det inte mer ok att köra om på fel sida, på slangen, i 150+, två fel blir inte ett rätt.

Gissa vilket av felen som pÅlisen ser som värst? :D

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Nej, men det gör det inte mer ok att köra om på fel sida, på slangen, i 150+, två fel blir inte ett rätt.

Gissa vilket av felen som pÅlisen ser som värst? :D

Man får se det som trafikutbildning, ligger man fel och blir omkörd på fel sida kanske man lär sig till nästa gång.

Jag är ingen polis men jag ser allvarligt på folk som är i vägen.

pg_ice

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Yamaha YZF R1-05
Bry dig inte om pg_ice, hän är rätt duktig på att skämma ut sig.
Japp, kallar man Fürstenstohh för EU-moppe pilot så får man höra det

fan vad folk tar åt sig :)
ta inläggen med en nypa salt.

men helt klart är det ju en åldersfråga vilka som går igång på det där.
skapa en poll med olika åldersval istället så kommer nog resultaten visa sig tydligt.
tippar på att 70-90% av alla under 20 år skulle svara JA på frågan om dom tycker körningen är häftig i filmen.
för hojåkare över 30år så skulle det nog landa på 20-30% som tycker sånt där är tufft.

fixa en poll och lägg med filmen

sportbike

Guest
Det var väldigt vilken het debatt det blev.
Citerar bibeln: "låt den utan skuld kasta första stenen".

Sug på den.

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
fan vad folk tar åt sig :)
ta inläggen med en nypa salt.

men helt klart är det ju en åldersfråga vilka som går igång på det där.
skapa en poll med olika åldersval istället så kommer nog resultaten visa sig tydligt.
tippar på att 70-90% av alla under 20 år skulle svara JA på frågan om dom tycker körningen är häftig i filmen.
för hojåkare över 30år så skulle det nog landa på 20-30% som tycker sånt där är tufft.

fixa en poll och lägg med filmen

Varför vill du så gärna ha det bekräftat att unga människor är något oförståndiga? :va det är det enda en sådan poll skulle visa.

När jag var 16-20 bast körde jag hoj och bil som om jag hade snott dom. Inte en tanke på vad som skulle kunna hända runt nästa kurva, full gas var det som gällde. Sedan fick jag ett par smällar, båda i bil som väl är och ingen skadad, men jag fick mig en rejäl tankeställare.
Jag insåg att jag inte har kontroll över allt, hela tiden. Det var där jag mognade i min körning.

Jag har haft tur, jag har inte skadat någon annan. Det är nog det värsta som kan hända, att man genom sitt eget oförstånd ger någon annan men för livet. Vi som har varit med några år har insett detta, det är inte fel att lyssna på oss. Jag kan sätta en bra slant på att de allra flesta 30+ som du dömer ut som tråkiga gubbar själva har varit precis som du.

Vi vet hur det är att vara ung och ivrig, vi vet också hur jäkla lätt det är att det går åt helvete. Det är för er unga killar och tjejers skull som vi moralpredikar.

I all välmening :krama

(med det sagt, visst fasiken kan det vara kul att se lite tuff körning på liknande klipp. Ta bara inte efter dom)

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Man får se det som trafikutbildning, ligger man fel och blir omkörd på fel sida kanske man lär sig till nästa gång.

Jag är ingen polis men jag ser allvarligt på folk som är i vägen.

Håller helt klart med, vänsterfil på väger över 70 är omkörningsfiler. Dvs. kommer det någon snabbare bakom så flyttar man på sig. Vare sig det är 10km/h snabbare än dig eller 100km/h snabbare än dig. Vem fan är man att moralisera över anledningen till omkörningen egentligen, tänk om nissen du försvårar omkörningen för hade en livsavgörande anledning till att gasa...

Men två fel gör inte ett rätt, och omkörningen i den här filmen var juh enbart idiotisk :rolleyes:

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Respekt? Löjligt som fan. Fortkörning, cp-omkörningar, skapar kaos i trafiken etc. etc. Väx upp.

bmwrobban

framhjulsdrivet är oönskat
Gick med
12 Nov 2010
Hoj
-94 Gsxr 750(såld), Gsxr 1000 K5 snabb banhoj (såld), -06 zx10, GsxR 1100 1987
Respekt? Löjligt som fan. Fortkörning, cp-omkörningar, skapar kaos i trafiken etc. etc. Väx upp.

Håller med om att detta inte inger respekt (förutom bakhjulsåkningen;)
MEN håller med alla andra som sagt att de som ligger i vänsterfilen bara uppehåller sig där för att de kan, även om de inte ens kör om ngn ?!?
JUST detta retar gallfeber på mig varenda gång man kör på 2-filig väg!!
alla JÄVLAR som uppehåller sig där borde fan få en gatsten genom rutorna om de bara ska vara i vägen!! ta mig fan... saaaaatana peeerrrkeleeee

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Hoj
Snabbare än förra!
Som alla nog förstått så är TS ett riktigt moppefukko.. Tips är väl att lära sig köra själv, visst dom gör väl en del håriga grejer som imponerade när man var 14.. TS borde ju ha lärt sig av sin tidigare tråd, då han tyckte att barnvagnsslalom var coolt men inte särskilt uppskattat här på Sporthoj.com..
Somliga lär sig inte, sen så tycker inte att man ska dra alla 125a åkare över en kant tack vare en pojk som precis tjöpt sin zuper snabaa hundratjyfema

/Petai

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Spräckt ram :(
Så bara för ja kör 125 så blir ja impad?

Men det bör rimligtvis säga något om din ålder, det faktum att du kör 125 alltså. Givetvis behöver det inte vara så, men mest troligen är du ganska ung och då då tycker man oftare att videos liknande denna är supercool. Ingen diss, bara fakta. Jag har också varit runt 20 så du är inte unik. ;)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...