Sjukt bra kört!

Status
Ej öppen för fler svar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Sen kan du väl inte påstå att det är roligare att se en film där folk riskerar liv och lem på allmän väg med ganska kass bakhjulskörning och omkörningar på fel sida än en film där duktiga individer framför en hoj på bana? Då kanske vi kan lägga ner SBK och MotoGP med en gång och hänvisa till GR youtubeklipp?

Vi pratar amatörklipp här.

Klart roligare med bakhjul på allmän väg än amatör på bana, tex sviestad 10 varv.

Tyckte inte det här klippet var vidare skojjs att se på, stör mig bara på all moralpredikan.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Vi pratar amatörklipp här.

Klart roligare med bakhjul på allmän väg än amatör på bana, tex sviestad 10 varv.

Tyckte inte det här klippet var vidare skojjs att se på, stör mig bara på all moralpredikan.

Själv rankar jag all stollkörning på gata som amatörklipp.

Precis som du stör dig på "moralinlägg" stör jag mig på all ryggdunk och hets att få unga piloter att ta efter detta beteende. Det leder tyvärr ofta till ledsna smile:is i minneslunden och något jag anser värt att försöka motverka?

Men vi får väl enas om att vi är oense.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Själv rankar jag all stollkörning på gata som amatörklipp.

Precis som du stör dig på "moralinlägg" stör jag mig på all ryggdunk och hets att få unga piloter att ta efter detta beteende. Det leder tyvärr ofta till ledsna smile:is i minneslunden och något jag anser värt att försöka motverka?

Men vi får väl enas om att vi är oense.

Jo det var därför jag tyckte det var ojämnt att dra in miljardindustrin MotoGP.

Ryggdunken är väl snarare från andra hållet nu för tiden, enda gången jag skrivit i minneslunden var nu när Ezzo dog.

Yes.

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016
Till att börja med anser jag att 125cc ska vara låsta till sin forumdel. Var det inte så förr?

Varför? Jag ser inte varför man ska dra alla över en och samma kam?
Varför hyser man sådant agg mot oss mindre? Hade ni en tufft uppväxt?, eller föddes ni med en mognad av en 25åring? Upplys mig gärna!

OnT: Gammalt eller inte, så tycker jag att det är en, överlag, skön känsla över hela klippet. Blir mycket sugen på att åka själv! Tänker inte säga så mycket om körningen då mina moralkakor redan ligger i kakburken.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Varför? Jag ser inte varför man ska dra alla över en och samma kam?
Varför hyser man sådant agg mot oss mindre? Hade ni en tufft uppväxt?, eller föddes ni med en mognad av en 25åring? Upplys mig gärna!

Jo det hyses ett stort förakt mot er 16åringar, dock ser jag inte varför sålänge användaren sköter sig (som alla andra).

Men om det nu ska vara strikt indelat är det dags för "Senior-avdelningen" för alla som fyllt 50, sadlat om till Virago och är bittra.

pg_ice

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Yamaha YZF R1-05
Last edited:

=PerssoN=

Joråsatte..
Gick med
8 May 2010
Hoj
Aprilia RSV4 RR - 2016
tjejer och fjortisar med hundratjugofort tänder på sånt här tydligen :)

Oj, ännu en som föddes med en mognad av en 25åring! Där ser man, för du har väl aldrig varit liten? Eller?!

Blir allmänt jävla less på er som ser ner på oss mindre.

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Muuuuahahaha, filmen gjorde mig sugen på att sticka ut och brummelibrumma, dom efterföljande 6 (sex!!!) sidorna med dravvel är fan helt underbart!
Tro fan att jag inte är här mer än när jag inte kan somna, men satan, den här tråden var läsvärd!
Till grabbarna i Adrenalin vill jag bara säga - mmmm:tummenupp

Fredrik:D

PS. Själv är jag gammal, fet och luktar kiss.

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
PK'a mig hit och moralkärringa mig dit... Jag har ingen aning om exakt i vilken grad sån körning påverkar "hojkollektivet" eller försäkringspremier, blir helt enkelt avtänd av den enkla anledningen att jag själv antagligen skulle förnimma en lätt brunhet i kalsongen av att det från ingenstans kommer ett förbisvischande framhjul en halvmeter från vänsterörat när jag ligger i omkörningsfil i motorvägsfart + bokmoms. Och jag upplever att den spännande utmaningen att brassa på vita linjen bredvid ett rörligt och oberäkneligt hinder överskuggas av risken att utsätta någon okänd människa för den sortens överraskningar.

Ni som stendiggar videoklipp med jetetuFf körning, var går gränsen när det inte är kul längre? D.v.s. när dom megaübergrümma skillsen och risktagandet hamnar på en nivå där marginalerna nästan ligger på minus, och enda möjligheten att undgå att orsaka en svår olycka är att ha käkat en rejäl skål med svintur till frukost.

Kanske väl hypotetisk fråga, men blev faktiskt lite nyfiken på hur "ni" tänker kring det. :krama

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tyckte klippet inte var så värst mycket att hurra för.

Körningen: Ok, men inte mer. Märks att förarna inte är vana vid dylika manövrar i någon större skala då det sker enkla misstag som skulle kunna ha lett till olyckligheter.
Moralisera över körningen....Äh...Orka, det är ju så här det ser ut i trafiken ibland.
Kamerapositioner: Inget riktigt fyndigt när det gäller positioneringen av kameran. Vi har sett det förr liksom. Var kreativa med nya vinklar ifall ni skall få till det riktigt bra.
Klippningen/redigeringen: Helt ok, men inget mästerverk. Det märks dock att personerna bakom har redigerat filmklipp förr.
Videokvalitet: Den sög. När man numera lägger upp saker på Vimeo så skall det sedan gå att maximera uppspelningen och fortfarande ha bra kvalitet på materialet. Nu brister det ganska rejält på denna punkt. Måhända att man numera är bortskämd med 1080p filmer.

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Tyckte klippet inte var så värst mycket att hurra för.

Körningen: Ok, men inte mer. Märks att förarna inte är vana vid dylika manövrar i någon större skala då det sker enkla misstag som skulle kunna ha lett till olyckligheter.
Moralisera över körningen....Äh...Orka, det är ju så här det ser ut i trafiken ibland.
Kamerapositioner: Inget riktigt fyndigt när det gäller positioneringen av kameran. Vi har sett det förr liksom. Var kreativa med nya vinklar ifall ni skall få till det riktigt bra.
Klippningen/redigeringen: Helt ok, men inget mästerverk. Det märks dock att personerna bakom har redigerat filmklipp förr.
Videokvalitet: Den sög. När man numera lägger upp saker på Vimeo så skall det sedan gå att maximera uppspelningen och fortfarande ha bra kvalitet på materialet. Nu brister det ganska rejält på denna punkt. Måhända att man numera är bortskämd med 1080p filmer.

Det är två år sedan klippet laddades upp på Vimeo :)

Det är så skön Lunarstormnivå på SH nuförtiden...

Jajjemän, därför det blir ett så skönt löjeväckande skimmer över inläggen där folk skall propagera över vad som är rätt och fel :rofl

Last edited:

tjörn

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2009
Hoj
honda cbr900rr-97
Vet inte vad som upprör vissa här inne för sådanahär filmer är ju inget nytt, i vissa andra trådar tex om bullten går det jätte bra att svin köra och nu när en kille tycker detta var lite tufft så blir det världens moralkrig om hur man kör. Och som någon annan påpeka så är den inte ens ny. Känns som att många vänder kappan efter vinden i denna frågan. Jag säger inte att det är rätt men jag har sett helt klart värre och dummare inslag här inne utan så mkt skitprat. Kan vara avundsjuka eller något annat som helt plötsligt inte passar gänget. Det är ju fritt att läsa så jag lägger ner denna tråd och till TS vill jag säga att det lätt att påverkas av andra när man är ute och kör.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Oj, ännu en som föddes med en mognad av en 25åring! Där ser man, för du har väl aldrig varit liten? Eller?!

Blir allmänt jävla less på er som ser ner på oss mindre.

Bry dig inte om pg_ice, hän är rätt duktig på att skämma ut sig.
Japp, kallar man Fürstenstohh för EU-moppe pilot så får man höra det

Jag har iaf inget emot er 125cc killar, sålänge ni håller en lite högre mognadsnivå än genomsnittet :tummenupp

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Jag tror mig nog genomskådat vad det hela EGENTLIGEN handlar om...:)

Det här är bara början på en våg av den allra senaste nya tidens "under the radar funny or die" humorn från Staterna, kvickt uppsnappad av den ökända Göteborgsfalangen "1-2-5" som TS tillhör, allmänt erkända Troll-Startare av rang, i den där undre världen.

Denna tråd en uppenbar humoristisk provokation riktat till alla de försoffade individer som blixtsnabbt går igång på sin egna moralpredikan.

TS en smula tafatta (men uppskattade) försök till en ny "VM i långbänk" här på SH, precis som den här gamla godingen, som vi nog alla i efterhand lite till mans minns med stor glädje o lätt kramp i skrattmuskelaturen, anno 2010 "return of the year of ironi" :)

:mad: VARNING!! *Sjukt bra tråd* => http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=235189

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...